Az augusztus 27-én startolt MAKSz 2013 Nemzetközi Légi- és Űrszalonon mutatta be az orosz helikoptergyártó konzorcium, a Russian Helicopters az új többfeladatú Mi-171A2 közepes forgószárnyast. A gép a Gromov Légi Kutatási Intézetből került át a statikus sorra és színesíti a konzorcium kiállításának darabjait.
A Mi-171A2 az egyik leginkább várt új típusa az orosz gyártónak, amelyet a legújabb technológiák és a Mi-8/17 üzemeltetési tapasztalatai alapján fejlesztettek ki különböző klimatikus körülmények között való viselkedés megfigyelésének felhasználásával. A számos innovációnak köszönhetően a tervezőknek kibővített funkcionalitás mellett sikerült a technikai és repülési paramétereket is pozitív tartományba tornázni az új gépnél.
A helikoptert az erős és gazdaságos VK-2500PS-03 hajtóművel szerelték fel, emellett módosított erőátviteli rendszerrel és kompozit fő, valamint „X” alakú farokrotorral, amely a hosszabb üzemidőt szolgálja majd. A belső tér könnyen és gyorsan átkonfigurálható teher és utas szállítás céljára, ezzel együtt plusz felszerelés beépítésére is van lehetőség, amennyiben szükséges.
A típus tervezői már bizton állítják, hogy magas üzembiztonságot és alacsony üzemeltetési költség/óra mutatót sikerült elérniük. Mindemellett érdemleges megemlíteni a típus KBO-17 jelzésű, „glass-cockpit” kialakítást viselő irányító és navigációs rendszert, amely által a helikopter irányítása sokkal közvetlenebb lesz ezután és kevesebb munkaterhelést ró a személyzetre. Az avionikai csomag magába foglal egy PKV-171A digitális robotpilótát, amely a fenti rendszerrel együtt megtekinthető a Rádióelektronikai Technológiák Konszern pavilonjában, emellé a gyártó Mi-171A2 szimulátorának működő prototípusát is kihelyezi, amely később pilótaképzésre szolgál majd.
A közepes méretű, többfeladatú Mi-8/17 család a világ legnépszerűbb, legnagyobb darabszámban gyártott forgószárnyasa, mind a mai napig a világ számos pontján használják is őket. A típus üzemeltetői ez által kíváncsiak az új jövevényre is, mely a Mi-8/17 minőségét ötvözi a legújabb technológiákkal és fejlesztésekkel megépítve. A MAKS 2013 során az oroszok ez által számos prezentációt kívánnak bemutatni a gép prototípusáról a partnerek, valamint az orosz és leendő külföldi vásárlók számára. Ezzel együtt a kulcsfontosságú piacokon a típus marketing kampánya már beindult, hogy minél több vásárlót szerezzenek a régi/új igáslónak.
A Mi-171A2 központi projekt a konzorcium számára, azonban a Mi-8/17 típuscsalád korábbi verzióinak vásárlói részére is biztosítani kívánják az új típusba beszerelt összes innováció megszerzésének, utólagos beépítésének lehetőségét, legyen az katonai vagy kereskedelmi változat.
2013 vége felé az Ulan-Ude Repülőgépgyártó Üzem a második prototípus leszállítását a Mil moszkvai üzeme számára végső csiszolgatások és tesztelés céljára. Az orosz gyártó 2014-re szeretné megszerezni a nemzetközi engedélyeket a típusra, hogy 2015-től elkezdhesse partnereinek a szállítást is.