|

Nem tart igényt a drága AW139-esre Oroszország

Az Interfax hírügynökség beszámolója szerint az orosz védelmi miniszter kijelentette, Oroszország nem kér a drága AW139-es helikopterből.

Jurij Boriszov, az orosz védelmi miniszter helyettese kedden közölte, hogy a magas ár miatt egyelőre nem vásárolnak az olasz fejlesztésű, de már Oroszországban is gyártott többfeladatú típusból, melyet 35 példányban terveztek rendszeresíteni.

„A helikopter jelenleg nagyon drága. Visszatérhetünk a kérdésre, amennyiben lejjebb tudják szorítani az árát.”

Az AW139-est sokfelé alkalmazzák kutató-mentő szerepkörben | Fotó: AgustaWestland

Az AW139-est sokfelé alkalmazzák kutató-mentő szerepkörben | Fotó: AgustaWestland ,

Az AgustaWestland által közepes szállítóhelikopternek titulált, két Pratt&Whitney Canada PT6C-67C típusú, 1679 lóerős, digitális vezérlőrendszerű hajtóművekkel ellátott masinát az UH-1-esek (és a Bell polgári forgószárnyasainak) leváltására fejlesztették ki. Az új típus utazósebessége szokatlanul magas, 306 km/h, hatótávolsága 927 kilométer, és legfeljebb 5 órát tud a levegőben tölteni. Az AW139-es maximális felszállósúlya 6400 kilogramm (bár opcionálisan lehet kérni 6800 kilós felszállótömegű variánst is), a két pilótán kívül 15 utast (VIP konfigurációban 6-8 személyt) szállíthat.

Az olasz fejlesztésű helikopter népszerű a civil szektorban, a megrendelések kielégítésére létrehozták a HeliVert vállalatot, mely az orosz helikoptergyártó konzorcium, a Russian Helicopters és az AgustaWestland közös tulajdona. A Moszkva melletti Tomolino városban található üzem decemberbe fejezte be az első orosz AW139-es összeszerelését, a gép december 18-án gurult ki a hangárból a földi tesztek megkezdésére, majd másnap már a levegőbe is emelkedett.