|

Repült az első Mi-28UB

Mint az oldalon, a kommentek között felreppent eme hír, a Rostvertol legújabb Mi-28 modifikációja augusztus 9-én végrehajtotta első repülését. Ennek alkalmából már darabszámok és az oldal olvasói között ismert dátum is szóba került. Aki azonban kihagyta volna az első repülést, ne csüggedjen, a hamarosan megrendezendő moszkvai MAKS kiállítás statikus során szemügyre veheti az újdonságot.

Van is némi változtatás az alaptípushoz képest, amelynek leghangzatosabb újítása a duplikált hidromechanikus repülés vezérlő rendszer, amellyel mindkét kabinból lehet operálni a helikopterrel. Az új fejlesztéssel kapcsolatban a gyártó annyit közölt, hogy „ ez egy kettős vezérlési rendszer, ami felhasználható a Mi-28NE pilótaképzése során úgy, hogy mindeközben megtartja egy harci helikopter összes funkcióját”. Ennél talán némileg látványosabb változtatás, hogy az oktató fülkéjét megnövelték, valamint a „plafon” magasságát is megemelték, ezen felül a szemfüleseknek majd feltűnhet, hogy új ütközéselnyelő ülések is beszerelésre kerültek.

Mi-28UB | Forrás: RIA Novosti

Mi-28UB | Forrás: RIA Novosti ,

„4-6 darab helikoptert fogunk beszerezni minden egység számára, amely üzemelteti a Mi-28N típust. Terveink szerint 2020-ra 60 darab helikoptert fogunk tudni majd rendszeresíteni. Az új típusnak köszönhetően a pilótaképzés jelentősen gyorsabb és hatékonyabb lesz.” – jegyezte meg a légierő parancsnoka, Viktor Bondarev miután pénteken megtekintette a Rostvertol (amely a Mi-28N készítője is) gyár területén a Mi-28UB bemutatkozó repülését.

„Az új Mi-28UB által jelentősen gyorsabban kiképzett és hatékonyabb pilótákat tudnak biztosítani a Mi-28NE Night Hunter csatahelikopterek és az orosz légierő számára és az export lehetősége sem kizárt” – nyilatkozták a gyártó részéről. Moszkva látja a típusban rejlő lehetőségeket és ezt egy szándéknyilatkozatban rögzítették is 40-60 darab példány esetleges vásárlásáról 2014 vége és 2020 között.

Mi-28N

Mi-28N ,

Kérdés, hogy a gyártó ki tudja e majd elégíteni a megrendelők igényeit, ugyanis a típus hosszú ám lassan révbe illő karrierje látszólag fel fogja adni nekik a leckét. Az orosz védelmi minisztérium a Mi-24 Hindet teljesen fel szeretné váltani a Mi-28 típussal 2015-re, jelenleg 63 darabbal rendelkeznek és 34 forgószárnyasra még biztosan igényt tartanak. Rajtuk kívül azonban ott van Kenya 4 darabbal és további 16 példányos megrendeléssel, Irak első ízben beszerezni kívánt 12-t 40-re szeretné kitolni a későbbiekben és a listán még itt van Algéria és Venezuela, ahol ugyancsak született nyilatkozat előbbi esetében 42, utóbbinál 10 darab beszerzéséről.

A Mi-28N az alaptípus eddigi utolsó modifikációja, mely alapkonstrukció céljául a harckocsik, helikopterek, szárazföldi csapatok és megerősített fedezékek megsemmisítését tűzték ki bármely időjárási viszony között, nappal és éjjel egyaránt.