|

Végrehajtotta első repülését az olasz ICH-47F

Az 1961-es első repülés után sok mindent látott már a világban a típus. A több mint ezres példányszámban megépült helikopter népszerűségét mi sem indokolja jobban, minthogy rendszerben tartását egészen 2030. utánig tervezik.

A bejelentés azonban az Augusta Westland részéről történt, amely örömmel tudatta a nagyérdeművel, hogy június 24-én, Vergiate városában 15 perces repülést hajtott végre az új típus, teljes sikerrel. A teszt jelenlegi fázisában az alapvető irányítással kapcsolatos műveleteket hajtották végre és a rendszerek helyes működésének ellenőrzését.

Az első ICH-47F a levegeőben. | Fotó: AgustaWestland

Az első ICH-47F a levegeőben. | Fotó: AgustaWestland ,

Ez az ICH-47F az első példánya annak a 16+4 opciós megrendelésnek, amelyet az olasz MoD beszerzési ügynökségtől kapott a gyár. A szerződés magába foglal öt év logisztikai támogatást, a teljesítése 2014. első felében kezdődik és várhatólag 2017-ben fog befejeződni. Ezzel a kontraktussal az 1973. óta szolgálatban álló 40 darab CH-47C-t fogják leváltani Viterbo repülőterén, ahol az olasz légierő I. „Antares” ezrede állomásozik.

Olasz Ch-47C | Fotó: Aldo Bidini

Olasz Ch-47C | Fotó: Aldo Bidini ,

Aldo Bidini">

A Boeing-gal kötött közös ipari megállapodás eredményeként az olasz Chinook program fő beszállítója az Augusta Westland, ennek keretében a rendszerintegrációért, a végső összeszerelésért és a leszállításért felelős a gyártó, valamint a teljes hajtásrendszert ők készíthetik el. A Boeing forgószárnyas üzemében (Ridley Park, Pennsylvania) készül a helikopter törzse, a végső összeszerelésre Észak-Olaszországban, Vergiate területén kerül sor. A megegyezés alapján az Augusta Westland az olasz haderő megrendeléseinek kielégítésén túl rendelkezik licenc jogokkal is, így más országok számára is gyárthatja, árulhatja a típust.

Alessandro Pannini, az olasz kormány üzleti egységének elnöke nyilatkozta az esemény kapcsán: „Izgalmas pillanat ez nekünk és a vásárlóinknak. Az olasz haderő hamarosan repülhet egy már bizonyított nehéz szállító platformot, amely új képességekkel ruház fel bennünket. Az első repülés igazolta, hogy a stratégiai partnerség a gyártó és az alkalmazó között nagyban hozzájárul az olasz helikopterflotta modernizációjához.”

A CH-47F egyéni igényekre szabott verziója biztonságos kommunikációs rendszerrel, önvédelmi eszközökkel és fejlett adatátviteli rendszerrel egyaránt fel lesz szerelve. Az ICH-47F maximális felszálló súlya 23 tonna lesz (hasonlatosan tengerentúli társaihoz), a meghajtásról két Honeywell T55-GA-714A típusú gázturbina fog gondoskodni, amelyek különlegessége a „hot and high” képesség, amely minden időjárási körülmény között biztosítani fogja a bevethetőséget a típusnak.

Boeing CH-47F Chinook | Fotó: Boeing

Boeing CH-47F Chinook | Fotó: Boeing ,

A modernizálás és az új technikai vívmányok ellenére a Chinook alapvető feladatai nem változnak, melyek továbbra is a felszerelés és a katonák eljuttatása a célterületre. A közel 12 tonna hasznos terhelés a raktérben és a külső függesztő horgokon egyaránt elhelyezhető. Amennyiben a személyszállítás élvez prioritást, úgy maximum 55 katona utazhat biztonságosan a fedélzetén. A tandemrotoros veteránt a hasznos terhelése, nagy hatótávolsága valamint magas utazósebessége teszi az olasz haderő számára a tökéletes forgószárnyassá, mindezeken túl különleges szállítási feladatokban, katasztrófa elhárításban valamint tűzoltó szerepkörben is alkalmazható.

—–
Luperator