Végrehajtotta első repülését az olasz ICH-47F

Az 1961-es első repülés után sok mindent látott már a világban a típus. A több mint ezres példányszámban megépült helikopter népszerűségét mi sem indokolja jobban, minthogy rendszerben tartását egészen 2030. utánig tervezik.

A bejelentés azonban az Augusta Westland részéről történt, amely örömmel tudatta a nagyérdeművel, hogy június 24-én, Vergiate városában 15 perces repülést hajtott végre az új típus, teljes sikerrel. A teszt jelenlegi fázisában az alapvető irányítással kapcsolatos műveleteket hajtották végre és a rendszerek helyes működésének ellenőrzését.

Az első ICH-47F a levegeőben. | Fotó: AgustaWestland

Az első ICH-47F a levegeőben. | Fotó: AgustaWestland ,

Ez az ICH-47F az első példánya annak a 16+4 opciós megrendelésnek, amelyet az olasz MoD beszerzési ügynökségtől kapott a gyár. A szerződés magába foglal öt év logisztikai támogatást, a teljesítése 2014. első felében kezdődik és várhatólag 2017-ben fog befejeződni. Ezzel a kontraktussal az 1973. óta szolgálatban álló 40 darab CH-47C-t fogják leváltani Viterbo repülőterén, ahol az olasz légierő I. „Antares” ezrede állomásozik.

Olasz Ch-47C | Fotó: Aldo Bidini

Olasz Ch-47C | Fotó: Aldo Bidini ,

Aldo Bidini">

A Boeing-gal kötött közös ipari megállapodás eredményeként az olasz Chinook program fő beszállítója az Augusta Westland, ennek keretében a rendszerintegrációért, a végső összeszerelésért és a leszállításért felelős a gyártó, valamint a teljes hajtásrendszert ők készíthetik el. A Boeing forgószárnyas üzemében (Ridley Park, Pennsylvania) készül a helikopter törzse, a végső összeszerelésre Észak-Olaszországban, Vergiate területén kerül sor. A megegyezés alapján az Augusta Westland az olasz haderő megrendeléseinek kielégítésén túl rendelkezik licenc jogokkal is, így más országok számára is gyárthatja, árulhatja a típust.

Alessandro Pannini, az olasz kormány üzleti egységének elnöke nyilatkozta az esemény kapcsán: „Izgalmas pillanat ez nekünk és a vásárlóinknak. Az olasz haderő hamarosan repülhet egy már bizonyított nehéz szállító platformot, amely új képességekkel ruház fel bennünket. Az első repülés igazolta, hogy a stratégiai partnerség a gyártó és az alkalmazó között nagyban hozzájárul az olasz helikopterflotta modernizációjához.”

A CH-47F egyéni igényekre szabott verziója biztonságos kommunikációs rendszerrel, önvédelmi eszközökkel és fejlett adatátviteli rendszerrel egyaránt fel lesz szerelve. Az ICH-47F maximális felszálló súlya 23 tonna lesz (hasonlatosan tengerentúli társaihoz), a meghajtásról két Honeywell T55-GA-714A típusú gázturbina fog gondoskodni, amelyek különlegessége a „hot and high” képesség, amely minden időjárási körülmény között biztosítani fogja a bevethetőséget a típusnak.

Boeing CH-47F Chinook | Fotó: Boeing

Boeing CH-47F Chinook | Fotó: Boeing ,

A modernizálás és az új technikai vívmányok ellenére a Chinook alapvető feladatai nem változnak, melyek továbbra is a felszerelés és a katonák eljuttatása a célterületre. A közel 12 tonna hasznos terhelés a raktérben és a külső függesztő horgokon egyaránt elhelyezhető. Amennyiben a személyszállítás élvez prioritást, úgy maximum 55 katona utazhat biztonságosan a fedélzetén. A tandemrotoros veteránt a hasznos terhelése, nagy hatótávolsága valamint magas utazósebessége teszi az olasz haderő számára a tökéletes forgószárnyassá, mindezeken túl különleges szállítási feladatokban, katasztrófa elhárításban valamint tűzoltó szerepkörben is alkalmazható.

—–
Luperator

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390