Ukrajna folytatja az An-70-es fejlesztését Oroszország nélkül is, közölte az ukrán miniszterelnök, Mikola Azarov pénteken, holott egy nappal korábban, a Rio de Janeiroban megrendezett LAAD nemzetközi haditechnikai kiállításon Dmitro Kiva, az Antonov cég vezérigazgatója bejelentette, hogy fel kell függeszteniük az An-70-essel végzett teszteket a legfőbb partner, az Orosz Védelmi Minisztérium programból való kilépése miatt.
„Megegyeztünk (Oroszországgal), hogy közösen folytatjuk a az An-70 projektet, és megkezdtük a munkát. Most bizonyos orosz források szerint saját katonai teherszállítót fejlesztenek. Ezen körülmények között Ukrajnát arra kényszerítik, hogy egyedül folytassa a fejlesztést, és egyedül állja annak költségeit, és mi ezt meg is tesszük, ” – idézte az ukrán kormányszóvivő Azarovot.
„Jelenleg is folynak a repülési tesztek. Ez a projekt befejező része, ” – mondta a miniszterelnök, és hozzátette, hogy biztosan állíthatja, hogy Ukrajna képes lesz az An-70 sorozatgyártására.
A közös ukrán-orosz An-70 egy közepes hatótávolságú propfan szállítógép, melyet a kiöregedő An-12 flotta leváltására terveztek. Egy gép becsült ára 67 millió dollár.
A program folyamatos késésben van, mivel több ízben akadtak problémák a géppel. Az első prototípus a ’95 február 10-én, a negyedik felszállás alkalmával egy An-72-vel ütközött a levegőben. A 7 fős személyzetből senki sem élet túl a katasztrófát. Később a statikus tesztekre készített második prototípussal repülési tesztek hajtottak végre, de 2001 januárjában, Omskban a hideg időjárási tesztek alatt leszállás közben összetörték, amikor egyszerre két hajtómű mondta föl a szolgálatot, és a gép elvesztette sebességét. Jelentős kár keletkezett a gép hasán, de rekord időn belül kijavították, és folytatták a repülési teszteket a már módosított hajtóművekkel.
2002-ben Oroszország és Ukrajna megegyezett, hogy 50-50%-os arányban részesednek a nyereségben illetve a kockázatokban, ám az orosz fél 2006-ban kilépett a programból, majd 2009-ben újra csatlakoztak. A mostani kiválás után pedig kíváncsian várjuk a folytatást…
Szerző: Stealthfighter
Jobb is váljanak ki belőle az oroszok (van) lesz nekik jobb amit Indiával fejlesztenek közösen .
Ha pénz nem lesz az ukránoknak majd az EU segít nekik úgyis nem sokára EU tagok lesznek .
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujabb_modernizalt_ruszlant_vett_at_az_orosz_legiero/
http://hungarian.ruvr.ru/2013_04_24/Egyre-kemenyebb-a-Sz-ria-elleni-informacios-haboru/
„Ugyanakkor tesznek olyan intézkedéseket – egyebek között technikai jellegűeket -, hogy a másik fél részéről semmiféle információ ne jusson ki a világba. Jelenleg a szíriai tévécsatornák nem jutnak ki a külföldi műholdakra, gyakorlatilag elzártak”
Tény, hogy az oroszok lépése nagyban hátráltatja a típus fejlesztését illetve későbbi gyártását. De ennyire előrehaladott állapotban valószínűleg már nem tudja megakadályozni az elkészültét!
Ráadásul az An-70-es sikeres lehet, mert NINCS konkurenciája!
Az /EADS/ Airbus A-400M még viccnek is rossz a kisebb teherbírásával, ám TÖBB MINT KÉTSZERES ÁRÁVAL !!! Ilyen áron nem csoda, hogy a fejlesztő országokon kívül – akik futnak a pénzük után – nem kell a kutyának se!!!
Az orosz-indiai „kacsa” pedig elrepült, mert India C-17 Globemaster-t vásárolt…!!!
Az orosz-indiai “kacsa” pedig elrepült, mert India C-17 Globemaster-t vásárolt…!!!
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/elindult_az_indiai_szallitogep_tender/
Ahogy írja a c-17 és c-130 mellé jön az új közös gép persze nem lesz nagy teherbírású mint a c-17.
http://iho.hu/hir/indiai-orosz-megallapodas-lesz-kozos-szallitogep-121025
Olvastam, de várd ki a végét! Lehet hogy hápogni fog, mert a közös gép teherbírása megegyezik a C-130J Super Herculessel, /- és hasonló az Embraer KC-390-hez -/ mely nem tesz jót az értékesítésnek…!!!
És ismered a mondást a közös lóról! Ukrajna már tudja a szállítógépes változatát is!
India meg majd megtanulja…!!!
A repülési tesztektől már csak 1 lépés a sorozatgyártás. Melyhez persze csak 3 dolog kell – mint a háborúhoz…!
Ám akkor sem lesz eladhatatlanul drága, mint az Airbus A-400M!!!
Az Il-76MD /Il-476/ esetében igazad van! Mely persze rossz hír az indiaiaknak!
De majd megtanulják…!!!