Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kamov tervező iroda elhíresült Ka-52-es harci helikoptere. Február 19-én az észak-kaukázusi régióban található 393-ik Légibázis is átvehette a helikopter típus új gyártású példányait, melyekkel a nyolcvanas években gyártott Mi-24-eseket váltják le.
A harci Kamovokat messze, a Csendes-óceán partján fekvő Vlagyivosztoktól északra található Arszenyev városában gyártják. A különböző tesztelő és kiképző alakulatokon kívül, a Ka-52-es típus eddig csak a gyártól alig ötven kilométerre található csernigovkai 575-ik légibázison állt hadrendbe.

A félszárnyanként még csak két fegyverfelfüggesztővel gyártott korai Kamov a csernigovkai gurulóúton. Fotó: Juri Smitjuk ,
A csernigovkai repülőtér közeli elhelyezkedése a gyártó üzemhez, ideálissá tette az új típus üzemeltetésére. Napjainkra viszont a döntéshozók kellően kiforrottnak találták a típust, hogy az a gyártól több mint kilencezer kilométerre található korenovszki repülőtéren is helyt tudjon állni.
Az észak-kaukázusi alakulat, a tavalyi év folyamán gyártott helikoptereket kapott, melyeket részekre bontva a Rosztovi „Rostvertol” helikoptergyárba szállítottak. Itt az elmúlt hónapokban szerelték össze és repülték újra be, a már sötétszürke színre festett Ka-52-eseket.

Az első Ka-52-es megérkezése a korenovszki repülőtérre, február 19-én. Forrás: krasnodar-region.com ,
A tervek szerint a korenovszki 393-ik Légibázis egyik harci századát, tizenhat darab Ka-52-es helikopterrel szerelik fel. Az új helikopter típus az egység másik két századánál szolgáló Mi-28-as és Mi-8AMTS forgószárnyasokkal fog együtt repülni, az Orosz Déli Katonai Kerület alárendeltségében.

A korenovszki fogadó bizottság. A személyzet a Torzsoki központban kapott kiképzést. Forrás: krasnodar-region.com ,
—–
Galcom