Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kamov tervező iroda elhíresült Ka-52-es harci helikoptere. Február 19-én az észak-kaukázusi régióban található 393-ik Légibázis is átvehette a helikopter típus új gyártású példányait, melyekkel a nyolcvanas években gyártott Mi-24-eseket váltják le.
A harci Kamovokat messze, a Csendes-óceán partján fekvő Vlagyivosztoktól északra található Arszenyev városában gyártják. A különböző tesztelő és kiképző alakulatokon kívül, a Ka-52-es típus eddig csak a gyártól alig ötven kilométerre található csernigovkai 575-ik légibázison állt hadrendbe.
A csernigovkai repülőtér közeli elhelyezkedése a gyártó üzemhez, ideálissá tette az új típus üzemeltetésére. Napjainkra viszont a döntéshozók kellően kiforrottnak találták a típust, hogy az a gyártól több mint kilencezer kilométerre található korenovszki repülőtéren is helyt tudjon állni.
Az észak-kaukázusi alakulat, a tavalyi év folyamán gyártott helikoptereket kapott, melyeket részekre bontva a Rosztovi „Rostvertol” helikoptergyárba szállítottak. Itt az elmúlt hónapokban szerelték össze és repülték újra be, a már sötétszürke színre festett Ka-52-eseket.
A tervek szerint a korenovszki 393-ik Légibázis egyik harci századát, tizenhat darab Ka-52-es helikopterrel szerelik fel. Az új helikopter típus az egység másik két századánál szolgáló Mi-28-as és Mi-8AMTS forgószárnyasokkal fog együtt repülni, az Orosz Déli Katonai Kerület alárendeltségében.
—–
Galcom
És a vörös szegfű kié? :)
A tiéd, mert észrevetted :D
Az ilyen farokrotor nélküli konstrukcióknál van valami hátrafele tartó gázáramlat vagy hogyan oldják meg a gép elfordítását álló helyzetben / alacsony sebességnél?
A koaxiális rotornál változtatni tudnak a rotorlapátok dőlésszögén és fordulatszámán, így megszűnik a forgatónyomatékok kiegyenlítődése és a heli elkezd fordulni.
http://http3.files.eagle.ru/dcs/manuals/DCS-BS_Manual_EN.pdf 5-6 fejezet
Én kicsit félkarúnak érzem a forgatható gépágyú hiányát egy harci helikopternél. Asszem a Német Tigerek is anélkül repülnek.
Ez a „merev” gépágyú nem mereven van beépitve, mert kismértékben felfelé és oldalra, illetve nagyobb mértékben lefelé is kitéríthető és a lőszerjavadalmazása is pont a duplája a 28-asénak.
A fegyvert a tűzvezető rendszer repülőgépszerű rácsapásnál a célon tudja tartani, ellenben pl. a Mi-24P gépágyújánál. Ez utóbbinál a tűzgyorsaság lehet a gyógyír, hiszen vagy lassú sorozattal szegecselik az ellent, vagy egy rövid tűzcsapással igyekeznek még a célra tartva elengedni a sorozatot, amikor is statisztikailag nagyobb számban lehet találat. A Ka-52-esnél ez nem ekkora lutri, kétféle tűzgyorsaság itt is van, de nem akkora különbséggel és a lőszertípus is választható repülés közben is, hiszen kétoldali a hevederezés. A nagysebességű rácsapásnál a stabilizátor a célon tartja a fegyvert, némi oldalra történő (jobboldalon van az ágyú, így jobbra kifelé van mód) kompenzációval, de a cél felett elhaladva elég komoly lefelé irányuló célratartási képességgel.
Ha jól vettem észre alapvetően 3 féle érzékelő-dóm elhelyezés fordul elő a KA52 nél. Van ugye a pilótafülke felett, van amelyiknél mintha „félbevágnák” az orrot és abba illeszkedik és van, mint a cikkben szereplőnél, tehát hogy egyszerűen az orra alatt lóg le. Gondolom ez lesz a végleges helye, vagy ti hogy tudjátok? (Ha jól emlékszem, a legelső példányokon még a rotoragy fölé volt szerelve).
Allesmor Obranna
Nem kétoldali a hevederezés:),olyan nem is nagyon lehet egycsövű fegyvernél mert egyik oldalon jön a heveder be a fegyverbe a másikon ki és ezt nem nagyon lehet megfordítani menet közben.
Úgy van megoldva,hogy a két heveder egymás fölött fut párhuzamosan az egyik a töltősíkon a másik pedig felette és te azt tudod változtatni,hogy melyik hevederből adogasson a fegyver.
Már nagyon ideje volt ennek a telepítésnek. Azért az mégis kínos volt, hogy Oroszország legpuskaporosabb vidékén másodvonalbeli technika van.
A Grúz háborúban is voltak olyan eszközök, ahol a grúzoknak fejlettebb orosz technikája volt mint az 58. hadseregnek.
Pilóta kiképzés-ismerkedés a helikopterrel…..
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201303091442-2xlr.htm