A tegnapi napon teljesítette első hosszabb repülési tesztjét az Iljusin Il-476, vagy másnéven Il-76MD-90A, amely típus a tervek szerint a jövőben az orosz szállítóflotta gerincét alkothatja.
A szárnyalás közel négy és fél óra hosszú volt és mintegy 10 000 méter magasan történ. Ezen idő során a fedélzeti rendszerek, hajtóművek működését és egyéb karakterisztikák értékelését végezték, amelyek optimális eredményei nyilván nem jelentenek hátrányt egy stratégiai légi szállító repülőgépnél. A szóban forgó prototípust egyébként hamarosan a moszkvai Zsukovszkij tesztközpontba küldik további próbákra.
Az Il-476 a nagyjából negyven éve rendszeresített Il-76 egyenes ági leszármazottja és bár külsőleg könnyű összekeverni a két típust, de a 476-os szárnykonstrukciója jóval erősebb, teherviselő elemei is „megcombosodtak”, az új PS-90A-76 hajtóművek is jóval korszerűbbek, illetve a pilótafülkét is „beüvegezték”, tehát kapott egy ún. glass cockpitet (amelybe egyébként Let L-410-ekkel fogják képezni a legénységet).
Oroszország tavaly októberben 39 darab Il-476-ost rendelt, amelyeket 2014-től kezd el leszállítani a gyártó, valamint nagyjából 100 példány rendszeresítésével számolnak, amelyekkel a mostani szállító flottát váltanák le.