A Forma-1-es motorokat is gyártó Cosworth vállalat hibrid pilóta nélküli repülőeszközök megvalósítását vizsgálja védelmi minisztériumi hátszéllel.
A brit védelmi minisztérium felügyelete alá tartozó kutatórészleg kérésére a brit motorgyártó vállalat lemodellezte, hogy miként lehetne növelni a UAV-k repülési idejét. Az elkészített tanulmány szerint a közepes magasságú és repülési idejű (MALE) pilóta nélküli eszközök számára ideális lehetne a gázoldal vagy egyéb „nehéz” olajszármazékok által hajtott, folyamatos vagy szakaszos belső égésű motor (azaz gázturbina vagy dugattyús erőforrás) és az elektromos hajtáslánc összepárosítása.
A hibrid technológia és a megfelelő energiatárolási módszer alkalmazásával nem csak a hatótávolság lenne növelhető, hanem megfelelő megoldással az is elérhető, hogy az ellenséges terület felett csak elektromos meghajtással üzemeljen a légijármű, valóban hangtalanul suhanva az égen.
Ellenben az akkumulátorok és az elektromotor miatt egy hibrid jármű nehezebb és nagyobb lenne, mint azonos teljesítményű, csak kőolajszármazékkal hajtott társai, ezért számos kalkuláció vár még a mérnökökre, hogy megtalálják a belsőégésű és az elektromotor közötti ideális teljesítményeloszlás mértékét, iletve azt a motorméretet és teljesítményértéket, mely megfelelő lenne a választott elektromotor mellé.
Amennyiben a kalkulációkat elvégezték újra prezentálják eredményeiket a védelmi minisztérium felé, és ha megfelelőnek ítélik az elképzelést, akkor demonstrátor eszköz elkészítésére és új UAV-k fejlesztésére is sor kerülhet.
Mi baj a wankel motorokkal, amiket a drónoknál használni szoktak? Kicsik, ahoz képest nagy a teljesítményük, nem is rázzák szét a kasznit és nem süvítenek. Emellett az akkuk (levegőben)feltöltése / újratöltése a sebesség / tolóerő / fogyasztás kárára fog menni, mert ugy-e ez nem a közút vagy versenypálya, ahol a kanyar előtti fékezésből energiát tudsz visszanyerni.
A wankel motor sokat eszik és gyorsan kopik. Cserébe kicsi és kevés benne a mozgó alkatrész. Itt viszont a fogyasztás kiemelten fontos.