Az L-39 Albatrosz és elődeinek sikere után nem meglepő, ha cseh repülőgépet választanak pilótaképzéshez. Az azonban már meglepőbb, ha a típust nem kiképzésre szánták eredetileg.
A Let L-410-est hazánkban elsősorban az ejtőernyősök ismerik és szeretik, a kéthajtóműves, turbólégcsavaros cseh típusból számos példány repül Magyarországon is. Bár itthon a légi sportokat segíti, máshol szállítógépként (is) használják.
Modernizált, L-410NG jelzésű változata várhatóan 2014-ben állhat szolgálatba, az oroszok érdeklődését a 21. századnak megfelelő „üveg” pilótafülkéje keltette fel, mivel ugyanolyan kijelzőket és pilótafülke-elrendezést kap majd, mint az új Il-476-os, így az orosz típusra kerülő pilóták többmotoros (ún. multiengine) képzéséhez megfelelő lenne.
Az orosz védelmi miniszter, Alexander Szukorukov és küldöttsége a közelmúltban járt Csehországban, hogy megtekintsék az UGMK tulajdonában lévő gyáregységet és „típust üljenek”. A cseh vállalat tájékoztatása szerint az Orosz Légierő 4 példányra tartana igényt.
Az amerikai General Electric által gyártott H80-as gázturbinával és AV-725 típusú propellerekkel felszerelt és új szárnyakkal ellátott L-410NG nagyobb utazósebességre lesz képes, teljesítménye is nagyobb lesz nagy hőmérsékleten és magasságon.
Közép-Europa csúszik le. Már cseh hajtómű se lessz benne.
wtf??
gyártanak, exportálnak, ráadásul nem is akárkinek, és ez neked lecsúszás?
Hello, az L-410-eseket jelentős számban, korábban is kiképzésre használták a Szovjetunióban-Oroszországban. A több mint 850 átvett példányból 303 L-410UBL került a Balasovi Repülőtiszti főiskola két ezredének állományába a nyolcvanas években. Itt az An-24/26-os típust váltották fel felük, amiken az újonc szovjet szállítógép pilótákat képezték.
Galcom naprakész! :-)