Kitiltották a hangoskodó Szu-24-eseket Cseljabinszk felől

Cseljabinszk lakosságának legalább egy része 2010 novembere, azaz a Szu-24 Fencereknek a Shagol bázison történő megjelenése óta bombázza panaszaival a helyi illetékeseket. A régió központjának számító város lakói azt kifogásolják erőteljesen, hogy a légierő gépei hatalmas zajt csapnak a város feletti elrepülésük közben – adott esetben még éjszaka is.

A város vezetése támogatta a lakosságot és a helyzet megoldására kérte a védelmi minisztériumot. Majd miután ezen az úton nem sikerült rendezni az ügyet a város lakosainak egy része bíróságra ment, mely ügy kapcsán a helyi bíróság – ideiglenes jelleggel – véget vetett a város feletti átrepüléseknek: a hétfői bírósági döntés arra szólítja fel a védelmi minisztériumot, illetve az érintett alakulatot, hogy szüneteltessék a harci gépek reptetését a város 5 részét érintő útvonalakon.

A szóban forgó repülőtér egyébként a város északnyugati peremén helyezkedik el, a futópálya tájolása alapján csak egy irányba/irányból kerülhető el a város légtere. Ráadásul ez a mondjuk Ferihegyhez hasonlóan a repteret övező családi házas övezetben élőket még így sem mentesítené a gyakorlatozó gépek hangjától.

[googlemap src=”https://maps.google.com/maps/ms?msid=213001058605897758963.0004cb06b06d2230181f4&msa=0&ll=55.214923,61.598969&spn=0.34433,1.056747″]

A helyi népegészségügyi szervek állásfoglalása szerint a légierő gépei által keltett zaj nagyobb az elfogadhatónál, ami ellen a légierő azzal érvel, hogy ennek megállapítása során több specifikus tényező mellőzésre került. Mindazonáltal eddig is tettek intézkedéseket a lakosság zajterhelésének csökkentése érdekében – például zajvédő falakat telepítettek.

http://youtu.be/Nfwy1mSJjW4#t=50s

Hogy a cseljabinszkiak kifogása mennyire jogos, azt így messziről nyilván nem lehet eldönteni, hiszen például nem ismert, hogy a gépek pontosan merre és mikor repülnek el a város felett, ám mivel a Fencer egy finoman szólva is zajos gép, vélhetően igencsak megalapozott lehet a légierővel szemben emelt panaszuk.

Ettől függetlenül, hogy a légierő részéről virtuálisan épp előtolnak mondjuk egy KAB-500-ast, az borítékolható. Nem is volt meglepő, hogy nem sokkal az után, hogy a hírbe belefutottam a RIA Novosztyin, már olvasható volt a légierő reakciója, melyben jelezték, hogy értelemszerűen megfellebbezik a bírósági döntést. Állásfoglalásuk szerint a Cseljabinszk melletti repülőtér a légierő egyik fontos létesítménye mind elhelyezkedés, mind pedig az ott folyó tevékenység miatt. A légibázison folyó kiképzési programok hátráltatása negatív hatással lenne a régió alakulatainak harckészültségére és kétlik, hogy egy helyi bíróságnak meglenne a jogosultsága arra, hogy az orosz haderő készültségét negatívan érintő döntést hozzon.

http://youtu.be/rpXfRsS6Jy0

A végén még így adják tudtukra majd a véleményüket…

http://youtu.be/rugg0PU8Xfk#t=12s

… vagy így :)

A hírhez kiválasztott 3 videóból véleményünk szerint leszűrhető, hogy a Szu-24-es valóban nem halkan végzi a dolgát – azt egyébként a légibázis illetékesei is elismerték, hogy a gép zajos, főképp a le- és felszállásokkor, illetve az utánégető rákapcsolásakor „kényezteti” a környékbeli, erre nem feltétlen, de legalábbis nem napi szinten vevő lakosságot. Egyben arra is utaltak, hogy a bázis esetleges áttelepítésére a közeljövőben nincs esély, így ezzel ne is számoljanak az érintettek.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra