|

Kína orosz helikoptereket vásárolt

Az orosz helikoptergyártó konzorcium, a Russian Helicopters nagyértékű szerződést kötött Kínával modern, többfeladatú szállítóhelikopterek gyártásáról.

Moszkva és Peking között köttetett szerződés értelmében a kínaiak számára 55 darab Mil Mi-171E típusú, modern, többfeladatú szállítóhelikoptert gyárthat a Russian Helicopters érdekeltségébe tartozó gyáregység, jelentette be a RIA Novosztyi hírügynökségnek egy befolyásos ipari forrás tegnap.

„A helikopterek piacán elért egyik legnagyobb exportszerződés teljesítésével az Ulan-Ude repülőgépgyártó üzemet bízták meg.” – árulta el.

Fotó: RIAN ,

A 10-12 millió dolláros darabárú gépek a nálunk is rendszerben álló Mi-8-asok és Mi-17-esek korszerűbb testvérei, 37 utas szállítására képesek 250 kilométeres óránkénti sebességgel maximum 610 kilométerre.

Kína számára nem ismeretlen a típus, a Mi-8-ast már a ’70-es évek óta üzemeltetik, a Mi-17-esek is repülnek már arrafelé a ’90-es évek óta. A három nagy haderőnem együtt több mint 300 darab Mi-8/17-tel rendelkezik jelenleg.

30 hozzászólás “Kína orosz helikoptereket vásárolt”

  1. Nyem,mi nyem másolni helicoptert.Mi nem ócón cinálni másolat, mi segíteni orosz ipart. Nekünk amúgy is lenni saját gyártású helicopter,neve lenni Ming Mi 171E. Egyedi konstrukció,nem copy és nagyon ócó,kell? adok hozzá tornacukát is!

  2. Eggyáltalán hány orosz gyár gyárt Mi helikoptereket? A fenti link szerint a moszkvai helikoptergyár nyitott gyárat kínában. A hír szerint az Ulan Udei. Ezek szerint két kvázi ribális orosz gyár kezdi párhuzamosan gyártani kínában a helikoptereit?
    És akkor hol a Kazani gyár, mivel a wiki link szerint Mi-17V5 heliket is gyártani szeretnének?
    ?????

  3. Mackensen

    Idézem magam:
    „Tudomásom szerint csak az Ulan Udei gyárt MI-171-et katonai verzióban.”

    A tudomásom (ami nem a 100% ig biztost jelenti) és a katonai szavakat kiemelném. Amit te linkeltél azok polgári változatok :D

  4. Nem, nem. Közben kicsit rendezgettem a dolgokat.
    Naszóval:
    Az Ulan Udei gyártja a Mi-171-et. Ez hagyományosabb kialakítású. Megtartották a kagylószerüen szétnyitható ajtókat a gép végén, valamint a gép orrát is békén hagyták csak egy pici radar tettek bele:

    http://3.bp.blogspot.com/-xwIcPRaUy-8/TayM-rCp1cI/AAAAAAAAAaI/WJbweYV79Zc/s1600/Mi-171.jpg

    A kázáni gyártja a Mi-17-5V-t aminél lenyitható rámpa van a gép végén, valamint az „üvegorrt” „delfinorra” cserélték.

    http://www.scramble.nl/mil/8/colombia/gfx/photos/orbat-army-mi17.jpg

    Kína mindkét gártotól rendelt gépeket.

    http://www.sinodefence.com/airforce/helicopter/mi17.asp

    Sajna a forrás nagyon régi, de jól látható, hogy felváltva vásároltak, hogy eggyiktől, hol másiktól. Szerintem így tudtak a leghatékonyabban alkudni:) Azonban ez a régi dorrás említi a Lantani gyárat, melyet a moszkvai gyárral ütöttek nyélbe.

  5. Ezen a linken pontosan megtaláltok minden típust, és a gyártót is.

    egy kis segítség:
    Боевые вертолеты- támadó helikopterek
    Транспортно-боевые вертолеты – szállító-támadó helik
    Транспортно-десантные вертолеты- szállító- desszantos helik
    Противолодочные вертолеты – hajók elleni helik
    Многоцелевые вертолеты – tobbfeladatú helik

    http://www.arms-expo.ru/049049057051.html#sp

  6. boki, egy hogy „nyepányémájú párusszkí”, de ami a nagyobb baj, hogy a Ми-171Ш-hez egy Mi-17-5V képét rakták be:))) viszont a cikkben mintha jobban megválogatták volna a képeket. Nos ez volt az a pont mikor elment a kedvem a googelfordított verziót olvasni.

  7. Hello, a kilencvenes években mind kazan-i, mind az ulan-ude-i gyár kifejlesztette a saját korszerűsített Mi-8-as verzióját. Ezekre önállóan próbáltak vevőt találni.

    De mindez már közel egy évtizede a múlté. A gyárak közös állami vezetést kaptak. Nem árusítanak önállóan.

    Így nincs alkudozás a vevővel gyáranként, és a Mi-171/2x vagy a Mi-17Vxx helikopter nevek is csak üres marketing kifejezések. A kedves vevő, csak a Russian Нelicopters JSC-n keresztül juthat a termékhez.

    Az pedig, hogy delfinorrú, vagy rámpás, az nem verziófüggő. A vevő úgy legóztatja össze, ahogy szeretné. Pl a ulan-ude-i gyár napjainkban a kazan-i változatot gyártja, mert felülről erre utasították.

    Minden más hír csak marketing, és az újságírók fantáziája.

  8. Kössz, névtelen, egyből felkeltettél.
    A cikk mit is ír? Hogy 12 gépnek költői túlzással kutya baja.
    Előre megfontolt szándékkal, aljas indokból, nyereség vágyból, huzamos ideig bűnszervezetben elkövetett különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelésnek jó lesz ez (hatszoros minősítéssel), vagy hazaárulásnak?
    Elképzelem, hogy valamelyik király elrendeli, hogy harmadolják a seregek lóállományát, mert sok helyet foglalnak a lovak…

  9. Tudom, hogy ez a szubjektív véleményem, de én mai napig nem bocsátottam meg azt amit a MIG-29 esekkel tettek ezek az „állatok”. Volt 24 a kor technikai színvonalának tökéletesen megfelelő, a környéken potensnek számító vadászgépünk. Ahelyett, hogy NATO kompatibilisá tették volna őket, lízingelünk 14 hasonló színvonalú másik 4gen gépet 360 milliárdért. A MIG-ek akkori értékét mai árfolyamon 400 milliárd FT-ra becsülik. A Griff program várhatóan 360 milliárd FT-ba kerül nekünk. Mivel a 400 milliárdot elherdáltuk, emiatt a 360 milliárdot fölöslegesen elköltöttük ez így egy 760 milliárdos károkozás a magyar államnak és a népnek.
    GRATULÁLOK HOZZÁ MINDENKINEK AKI EBBEN RÉSZT VETT!!!!

    Most meg a gyökerek ahelyett, hogy megpróbálnák a 12 jó állapotú gép állapotát megőrizni eladnák mélyen áron alul. És komolyan megkérdezik még az emberek, hogy miért tart ott az ország ahol… Hát ezen le lehet szerintem mérni…

  10. Azokban a Gripenekben sokkal tobb potencial van mint ami a Mig-29 ben valaha is lesz.Mas kerdes hogy nekunk nincs szukseg arra az extra potencialra ezert a Mig-ek NATO kompatibilissa tetele sokkal olcsobb lett volna es legtervedelemre amira hasznaljuk oket elment volna 2025-ig.A Gripennel egy valoban tobbfeladatu vadaszbombazonk van.Csak nem hasznaljuk ki.Nem tudjuk kihasznalni.
    Az hogy a Honvedsegnek a Gripen program miatt van szukos penzugyi kerete az baromsag.A Gripen program evente ha jol tudom 28 milliard korul van.Mi 28 milliard forint egy orszagban??Apropenz.Meg a magyar gazdasagban is szazmilliardokkkal dobaloznak egy egy kisebb kerdesben is.
    Annyiban tenyleg igaz az hogy a Gripen program megfojtja a honvedseget hogy jelenlegi koltsegvetesi keret mellett tenyleg sok meg az a 30 milliard is.Persze ezt folytatva megint oda jukadunk ki hogy minek van annyi felesleges naplopo a honvedsegben.Evvel kijukadtunk megintcsak strukturalis kerdesekre.
    Meg jelenlegi koltsegvetesi keretek mellett is lehetne egy kis letszamu de modern honvedseget osszehozni.
    Csak hat az kinek az erdeke???Hogyan fognak utana politikusek lopni??Hat nekik nagyon nem erdekuk egy modern honvedseg.Nekik az erdekuk a penzlopas.

  11. fip7, azért a griff minőségi ugrás kompatibilitás,és képesség tekintetében a MIG-hez képest. Nyilván ezen lehet vitatkozni, de azért nem véletlen, hogy a 29-es csillaga meredeken zuhan mindenhol a világban.

    Jó gép a maga szintjén, valószínűleg közvetlen légharcban (amilyen manapság nemigen létezik) esélyes, de sok más tényezőt is fgyelembe kell venni. Mondjuk a politikait.

    Aki gépet vásárol, üzemeltet, az biza nagyhatalmat szponzorál a pénzéből… Itt nincs mese. Konzorciumok diktálnak, érdekek ütköznek. Ha a Saab mögött nem állnának milliárdok, a kutya se nézne rájuk… Még az is lehet kicsit megvakargatva, hogy a Saab mögött X nemzet érdekei húzódnak. Na most milyen elemi politikai érdeket csap agyon az, ha mi egy keleti géphez adjuk a pénzünket?

    Lehet hivatkozni a román, lengyel példákra… csak azt kell megnézni, miből, mennyiért, és legfőképp mennyi időre tervezték a ruszki technika életben tartását. …és figyeljük meg, hogy a következő váltáskor mennyi orosz gépük lesz.. (szerintem semennyi)

    Kizárt hogy valaki a NATO országai közül orosz csúcstechnikát (akár felújítás által) birtokoljon. Halkan megjegyzem a Tornadok, még ma is futnak a Nato országokban, a megörökölt MIG-ektől, még a leggazdagabbak is (Németország), szép lassan „érdemeik elismerése mellett” megszabadultak…

  12. erdifefoka,
    „A Gripen program evente ha jol tudom 28 milliard korul van.Mi 28 milliard forint egy orszagban??Apropenz.”

    Ez pontosan annyi pénz, ami 28 000 embernek az egy éves jövedelme kicsit a kötelező minimálbér felett… Jelenleg viszonyokat figyelembe véve.

    tizenpárgép = 28 000 ember éves jövedelme…

    Kicsit érthető, miért tartunk ott, ahol…

  13. erdifefoka

    Rosszul teszed föl a kérdést. 760 milliárdot meg ért-e ez az egész herce-hurca. Kaptunk egy 24 vasas állományt amiből 14-et valószínűleg 2020-ig lehetett volna üzemeltetni, úgy hogy a NATO elvárásoknak is megfelelt volna a gép. Ezzel nem kevés pénzt lehetett volna megspórolni. A Gripen tud földi célpontokat támadni. Nah és? A SZU-22 is tudott mégis kikukázták az észlények.

    „A Gripennel egy valoban tobbfeladatu vadaszbombazonk van.Csak nem hasznaljuk ki.Nem tudjuk kihasznalni.”

    Pontosan ez az amit írok. Vettünk valamit nagyon sok pénzért amit sosem tudunk kihasználni.
    Viszont a többiben egyet értek veled!