Az orosz ötödik generációs vadászbombázó létrehozásáért felelős Szuhoj megkezdte a T-50-es számára fejlesztett radarrendszer fedélzeti tesztjeit.
Az X-hullámsávban dolgozó, aktív fázisvezérlésű berendezést a moszkvai központú Tikomirov Tudományos Kutatóintézet fejlesztette, az eszközt korszerű technológiák felhasználásával építették, „nyomokban nanotechnológiát tartalmazhat”. A korábbi orosz/szovjet repülőfedélzeti radarokhoz képest megnövelt hatótávolságú eszköz szimultán dolgozhat majd levegő-levegő és levegő-föld üzemmódban, egyszerre többféle célt támadhat és képessé teszik elektronikus hadviselési tevékenységre is.
Az új berendezés a T-50-es harmadik prototípusában kapott helyet, mely 2011 novemberében hajtotta végre a szűzfelszállását.
Jelenleg három PAK FA (Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma) végzi a berepülési- és tesztprogramot, de a negyedik példány várhatóan még idén csatlakozik hozzájuk. A Szuhoj T-50 prototípusait jelenleg a konstruktőr hajózói nyüstölik, azonban a tervek szerint jövőre már az Orosz Légierő tesztpilótái is kapnak három példányt a gépből.
Kimaradt egy h betű a Tikhomirov cég nevéből.
A nanotechnológia itt mit jelent?
Dudi: picik az alkatrészek :)
Még a végén tartják a határidőket.
Szerintem magával a géppel a határidők tartása közel sem lehetetlen feladat, a kérdés még mindig a fegyverzet. Fogalmam sincs, hogy állnak az új beígért rakéták. Ha valaki tud róluk valamit légyszíves írjon, érdekelne a dolog.
Drukkolok a PAK FA-nak de egyszerűen lehetetlennek gondolom az határidő betartását.
Remélem picit változott az orosz mentalitás és inkább a „lassan járj tovább érsz” szemléletmód fog inkább érvényesülni.
Inkább az új hajtóművet látnám már,reméljük időben kész lesz.
Nagyon mélyről kell most feljönni az oroszoknak de hajrá!!!!!!!!!!!
„Nyomokban diót, mogyorót, és szójaféléket tartalmaz.” :D
Nem tűnik valami nagynak a radartér. Nagyon össze kellett kapják magukat, ha oda egy tisztességes radart be tudnak tenni.
Az R-77esnek csináltak zárt fegyvertérből indítható változatot. Az R-37est gyártásba vették, de hogy belefér-e, azt nem tudom.
Nem a szu-35 radarját kapja meg?
Most akkor ennek lesz egy még fejlettebb radarja?
DAZE75: az új hajtóművet 2 év múlva fogjuk látni .
Külsőre így fog kinézni mint ahogy a képen szerintem, olyan lapos nem lehet mint a f-22-sé.
Logikusnak tűnne, ha első körben a szu-35 radarját kapná. Fő a fokozatosság:))
Mackensen
Teljesen logikátlan lenne.
Roni
Miért lenne ugyan az a radarja két gépnek?
Felmegy a legény a fára,
A PAK-FA tetejére,
‘Oszt leszedi a MANPAD
Te meg babám szedjed
A rózsás köténykédbe!
@dudi: direkt maradt ki, az angol a Szuhojt se Szuhojnak írja, hanem Sukhoi-nak.
Phoenix
Akkor meg Tyihomirov :)
” Nem tűnik valami nagynak a radartér. Nagyon össze kellett kapják magukat, ha oda egy tisztességes radart be tudnak tenni. ”
Valóban.A kiszivárgott információk szerint a gép körüli légteret 360 fokban tudják majd pásztázni – két radarral !
omega
A kétradaros dolgot óvatosan kell kezelni mert egyszer valaki kitalálta és azóta minden orosz gépnek két radarja van…
dudi ! Én óvatosan kezelem, a hírt korábban a HTKA szivárogtatta ki !
Az én tudomásom szerint készül egy teljesen új fejlesztésű rakéta fegyverzet, több is. 2013-ban kell bemutatnia a fejlesztőnek, hogy milyen stádiumban azt nem tudom. Nagy a titkolózás, de az biztos, hogy itt is lépéskényszerben vannak. Kell nekik a cucc.
A hajtóműtől nem annyira tartok az biztos meglesz.
„Miért lenne ugyan az a radarja két gépnek?”
Mert pár évvel ezelőtt még azt híresztelték.
Akkor sem lett volna hátárnyba a gép a többi 4 gen géppel szemben ha a szu-35 radarját kapnák meg .
Ja és 2008-ban még csak hír sem volt új hajtóműről sem .
Ha jól emlékszek Putyin azt monda:
„Ez egy 5 generációs gép lesz 4 generációs hajtőművel”
A határidot ovatosan kell kezelni, mivel A Suchoj probálja tartani , de egy hónapja Pogosjan panaszkodott, hogy a beszállítók késnek , nem tartják a határidot (nehézségeik vannak egyes fedélzeti rendszerek fejlesztéseiben), A hajtomuvon két cég dolgozik az NPO Szaturn és az OAO UMP és már a 117 S hajtomu gyári tesztelése zajlik. Hamarább mint 2015-ben nem lesz 5. generációs hajtómu a Pak-ban.
A fegyverek fejlesztését-gyártását a Taktícseskoje raketnoje oruzsie végzi, ahol már némelyik rakétákat letesztelték és hamarabb készen lesznek mint a Pak .
Tavaly bczozo leírta, hogy 12 rakétát fejlesztenek, íme itt van pontosan.:
http://ktrv.ru/production/837/
A fegyverzet fejlesztő cég honlapjáról 1 márciusi hír. Semmit se mondanak benne.
A number of systems of arms for the perspective fighter of the fifth generation of PAK FA is highly readiness, though it is necessary to solve «a number of difficult questions», the director general of corporation «Tactical rocket arms» Boris Obnosov reported.
«We work rather closely with the „Sukhoi” company, regularly we meet. Today these contacts passed already to the practical course», – Obnosov told, reports „Interfax”.
He noted that «PAK FA are already necessary for carrying out flight tests of the products» for developers of systems of arms.
Obnosov noted that in arms development of systems for PAK FA «it is necessary to solve a number of difficult questions – it is necessary to coordinate everything in the information plan between our products and a board», – the general director told.
«As any difficult work, development of arms for the fighter of the fifth generation goes not absolutely simply, but we hope for its successful conclusion», – the general director told.
The PAK FA program provides creation, the organization of a mass production and acceptance on arms of the Russian army of the fighter of the fifth generation. It will allow to increase fighting capacity of Air Force group of Russia, will help to deduce aviation and allied industries of the industry on new technological level, to give an impulse to development of schools of sciences, to provide steady loading of the enterprises of the defensive industry.
In comparison with fighters of the previous generations of PAK FA possesses a number of unique features, combining functions of the shock plane and the fighter. Application of composite materials and innovative technologies, aerodynamic configuration of the plane, action for decrease in a visibility of the engine provide is unprecedented low level of a radar-tracking, optical and infra-red visibility. It allows to increase considerably fighting efficiency in work as on air, and to the land purposes, at any time, in simple and difficult meteoconditions.
Today JSC Takticheskoye raketnoye vooruzheniye Corporation unites some tens OPK leading enterprises of Russia. The integrated structure was realized as the company of the new type which has managed not only to keep having at each enterprise of technology, but also to develop them on the basis of the general corporate purposes directed on the solution of the state tasks. Head enterprise of corporation is GNPTs „Zvezda-Strela” to which 70 years on June 3 are executed.
Mi az a „shock plane”?
Ahogy elnézem, biczó linkjén egyik fegyver se a Pak-fáé. A cég honlapján az egyetlen T-50esre utaló mondat az, hogy az R-77esnek csináltak behajtható szárnyas változatot.
gacsat
Abbol a 12 rakétából (van kozte, levego-levego, levego- szárazfold, levego-hajo, radarellenes , stb…) pár integrálva lesz a Pak-Fa-án is.
De biztos nem teszik kozzé az osszes rakétafejlesztést, foleg nem a PAk-Fa-nak.
dudi egy új radart nem szoktak egy új gépre tenni. Elötte viszonylag hosszú időn keresztűl tesztelik méghozzá egy elég nagy gépen amibe egy rakás plusz felszerelés belefér. Ezekkel olyan tényezőket is mérnek amit egy vadászban helyzüke miatt nem lehetne.
http://www.thenorthspin.com/photos_official_usaf_heavies/195.jpg
http://www.air-and-space.com/20031025%20Edwards/PICT0036%20NC-141A%2061-2779%20left%20front%20l.jpg
Itt egy ami tesztplatform, melyel több legendás gép radarját teszelték F-16, F-15, B-1 stb.
A sorozatbaállítás elött viszont nem lenne hülyeség kipróbálni a gépet a su-35 radarjával, addig se röpködjön súlymakettel.
Mackensen
Azért felesleges mert az a radar ami nem hozzá készült ugyan olyan holt súly mint a súlymakett csak drágább.
Tudom,hogy az új fejlesztésű radarokat tesztplatformnak átalakított gépeken tesztelik.
dudi!
Hol a tankod?
A PAK-FA orrába nem fér be a Szu-35Sz radarja.
gigabiga
A helyén a polcon :)
Az Avatar nem harckocsi volt hanem egy Tonguska.
Értem!
Tonguska tank. :)
„A PAK-FA orrába nem fér be a Szu-35Sz radarja”
Nos, akkor meg kell várni az eredetit:)
Allesmor Obranna
Szu-35BM-ről vagy a PAKFA-ról milyen véleménnyel rendelkezel? Kíváncsi lennék rá. (nekem amúgy nagy szívszerelmem a SZU-27 n+1 sorozat)
http://kuruc.info/r/4/99911/
„a meglévő fegyvereket pedig korszerűsítik .”
Aha, hogy is szólnak a 2008-ba elhangzott ígéretek?
összes szu-27 modernizálása SM-re
150 mig-29 smt
mig-31 korszerűsítése
Gacsa ne viccelj már. Szokásos nagyot mondás.
Nem kell nekik annyi. Nem akartak ez idáig háborúzni senkivel.
Nem kommentáltam, csak betettem. Én is tudom, hogy csak a harmada szokott így-úgy teljesülni.
Off, Ka-52-es demorepülés belülről:
http://www.youtube.com/watch?v=F_i649Msn-M&feature=player_embedded
Abban a 600 repuloben bennevan minden, új gépek, modernizált gépek, szállító gépek, tankerek, stb.
kb. 300 gép vadonat új lesz.
Egy kis légibemutató az orosz légiero 100. évfordulója alkalmából Zsukovszkijból:
(a nérok kozott van Steveb Segal is)
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201208111344-4xgd.htm
Na ugye, hogy Steven Segalnak száz arca van!
Most is milyen kifejező volt.
Mindig ez a rosszindulat…
Szokták kérdezni, hogy mire költenék lottónyereményt – már ha lottóznék – hát például légi parádékra járnék.
El is fogyna az a pénz hamar…
@Allesmor Obranna
OMG, az tudtam hogy van vibráció, de ekkorát még helin sem láttam…
Ha már OFF. Ma volt a MAKS 2012. Nézem live stramen egy darabig. Ha valaki talál majd jó HD videókat és képeket az feltétlen lineklje. Oroszul nem tudok keresni, angolul még semmit sem találtam.
A négygépes Szu-34 kötelék és a nagyvasas kötelékek érdekelnének.
http://www.webforditas.hu/
Például evvel lefordítod magyarról oroszra, vagy a Prompt szövegfordítóval, és beteszed a gugli keresőbe. Aztán a kereső a találatot le is fordítja neked angolra, ha az a verziód van. (Google translate) Így mindent elő lehet keresni, akár zulu nyelven is. Kínaival is jól működik a módszer.
http://www.online-translator.com/
Nem ez a Kamov volt, amelyik a múltkor csak jobb fordulókat csinált?
A gyakorlások már vannak youtube-on, Tu-160-asok, Tu-22-esek, 95-ösök.
http://www.youtube.com/watch?v=q349g8LjiA0
Il-76-osok:
http://www.youtube.com/watch?v=u_ACMU1syac&feature=related
A PAK-FA nagyon visszafogottan repült, ahogy elnéztem, a vele együtt felszálló, meg kötelékező MiG-29M2 legalább szépen adta elő magát.
http://www.youtube.com/watch?v=5SnMQTwctBU
http://www.youtube.com/watch?v=6khdwfDelpk
A Szu-35-ösből a 901-es proto a tavalyi programot adta elő, ahogy elnéztem a tegnapi napon a harangból nem nyomta át, hanem megtartotta a 75-80 fokos állásszöget és úgy haladt előre egy darabig.
http://www.youtube.com/watch?v=lddrqNMuyd0
Ezt korábban az extrém palástorsó után csinálta.
Ilyen szuper állásszögű manővereket a Super Hornet is szokott csinálni, csak ott a Ricardo Traven, vagy az FbW rendszer egy idő után orranyomja a gépet.
Még egy kis hangerő, Tu-22M3-asok forszázsos felszállása nappal és alkonyatban:
http://www.youtube.com/watch?v=-npdFIG0gL4&feature=relmfu
gacsat:
Ez a kérdés nekem is egyből eszembe jutott.
Nem tudom megnézni (most) ezt a videót, ezért kérdem, hogy tudtak-e valamit kezdeni evvel a hibával? Nagyon alapvető konstrukciós hibának tűnik.
A vibrációra gondolsz? Az egy helikopteren normális.
Molni: ez nem MAKS 2012 volt, az ket evente van, minden paratlan evban, azaz 2013ban lesz a kovetkezo. Ez egyszeri es valoszinuleg megismetelhetetlen rendezveny volt, az Orosz legiero unnepelte szuletesenek 100. evfodulojat. Igen latvanyosra sikerult a program. Szerencsere penteken es vasarnap jo ido volt, csak Putin azott meg szombaton.
Nem. Arra, hogy összeakad a lapátja.
Elvben nem akad már össze, de a koax-nál előferdülhet ilyesmi, szóval kellenek a korlátozások.
Ezért is lennék kiváncsi a Sikorsky eredményeire.