Orosz lapértesülések szerint még az idén levegőbe emelkedhet az Iljusin Il-76MD-90A típusjelű teherszállító repülőgép, avagy ismertebb néven az Il-476-os.
Az Uljanovszk központú Aviastar repülőgép-gyártó vállalat közleménye szerint az Il-76-os jelentősen modernizált változata még idén júniusban végrehajthatja szűzfelszállását. A korszerűbb hajtóművekkel, megerősített félszárnyakkal és modernebb avionikával ellátott masina a módosításokkal nagyobb rakományt is cipelhet elődjéhez képest.
Az Aviastar, mely az Antonov An-124-eseket is gyártja, komoly erőket fordít az Il-476-os sorozatgyártására, ugyanis a vezetőség az átdolgozott típusban látja a vállalat jövőjét. Oroszország fegyveres és különleges erői mintegy 100 darab példány szolgálatba állítását tervezik a kiöregedő Il-76-osok leváltására. Az évi 10 darabos gyártási ütem nem okoz majd gondot az orosz gyártónak, mi több, tárgyalások folynak Kínával és Indiával is, mivel a két említett ország komolyan érdeklődik a típus után. Az üzem kapacitása az esetleges exportigényeket is ki tudja elégíteni a gyártási ütem növelésével.
Lehet,hogy tévedek de nem a közepes szállító repülő az a kategória ami nagy kihívás elé állítja egy ország repülőiparát.
Ez az évi 10 gépes gyártási mennyiség ez mennyire számít jó aránynak?
Eddig volt már olyan PSz-90-esssel szerelt Il-76 verzió, hogy Il-76MF, ezt immel-ámmal gyártják, olyan, hogy Il-76TD-90, ezt is gyártják (ez utóbbi ha jól tudom egy upgrade, nem egészen új gépekről van szó) és most ez az Il-476, vagy Il-76MD-90A.
Azt hiszem, a zavart az okozza az erőben, hogy már két gyár is van, ahol Il-76-ost gyártanak, az eddigi Taskent-i üzem mellé most az Uljanovszk-beli Aviastar is beszáll. Ez utóbbi tehát már nem csak az ukránok orra alá tör borsot az An-124-esek saját továbbfejlesztésével (An-124-150), hanem most az üzbégek elől is piacot kiván szerezni az Il-476-ossal.
Érthető, hogy az egykori szovjet örökségből minél több dolgot kivánnak otthon saját maguk előállítani.
Allesmor Obranna
Aranysas szerint az IL-476-osokat már csak az Aviastar gyártja.
Jó gép lesz ez is: 60 tonnával repülhet több mint 6 000 km-t.
„Ez az évi 10 gépes gyártási mennyiség ez mennyire számít jó aránynak?”
Ilyen szállítógép esetén szerintem jó .
Vadászgép esetén már nagyon nem .
Én úgy tudom hogy az mf változat már 2003-ban létezett ugyan ezzel a hajtóművel és annak is hosszabb volt már a törzse?