Az új fejlesztésű Project 20380/20381/20385, azaz a Szereguscsij-osztályú korvettek, valamint a Project 22350 Gorskov-osztályú fregattok felpörgőben lévő építése mellett az Orosz Haditengerészet szeretne új rombolót is. Amit vélhetően össze is hoznak, csak nem valószínű, hogy abban a feszített tempóban, amit a tavalyi év folyamán kommunikált a haditengerészet vezetése. Emlékeztetőül: Viszockij admirális arról értekezett, hogy a 90 százalék valószínűséggel nukleáris meghajtású romboló osztály első tagja 2016-ban már vízen lenne. (Figyelem! Ezt persze kielégíti az a tény is, hogy addigra a vízre teszi a hajógyár.) Az Egyesített Hajógyár részéről úgy nyilatkoztak, hogy a tervezési munkálatok még 2011 őszén megkezdődnek és 2 év alatt el is készülnek vele a tervezőmérnökök. Nos meglátjuk…
Apró jelek utalnak arra, hogy orosz barátaink a nukleáris meghajtású rombolót valóban komolyan gondolhatják, hiszen a szovjet idők egyik nagy romboló építője, a Szevernaja Verf hajógyár megkapta a szükséges minősítéseket ahhoz, hogy reaktorokkal dolgozhasson.
„Megszereztük az engedélyeket ahhoz, hogy nukleáris energiához köthető termelést folytassunk és készen állunk a fegyverbeszerzési program kapcsán új megrendelések fogadására. Nagy pénzeket fektettünk be, a hajógyár minősített és több specialista, többek közt magam is személyi minősítést szerzett. Mindezt okkal tettük.” – nyilatkozta a hadihajók építésével 1912 óta foglalkozó hajógyár jelenlegi igazgatója, Andrej Fomicsev.
Rövid nyilatkozatában kitért arra is, hogy először kisebb léptékben kezdik hasznosítani frissen megszerzett minősítésüket: szárazföldi telepítésű reaktorokhoz gyártanak majd eszközöket: speciális kiegészítőket és csővezetékeket.