2011. december 29-e egy igen kellemetlen emléke lesz az oroszoknak, lévén sikerült „megégetni” az éppen időszakos karbantartási munkálatok alatt álló, Delta IV-osztályú SSBN-t, az Északi-flotta állományába tartozó K-84 Jekatyerinburgot. A ballisztikus rakétahordozó atom-tengeralattjáró a szeveromorszki hadikikötőtől pár kilométernyire nyugatra található Roszljakovo településen található hajójavító üzem úszó szárazdokkjában kapott lángra. A tűz kiindulási pontja a tengeralattjáró köré ácsolt egyik faszerkezet volt, mely a munkálatok során lángra kapott, a lángok pedig átterjedtek a Jekatyerinburg külső, hangelnyelő gumiborítására.
A hírportálok által közzétett információk szerint a tűz helyi idő szerint 16:20 magasságában keletkezett – a nagy erőkkel kivonuló tűzoltó alakulatoknak csak este fél 9 környékén sikerült lokalizálniuk a tüzet, ám mivel teljesen eloltani nem tudták, az illetékesek az este későbbi szakaszában a dokk alámerítése mellett döntöttek, mellyel moszkvai idő szerint 23:30-ra sikerült is kioltani a lángokat.
Az incidens során egyébként szerencsére semmilyen személyi sérülés nem történt, és radioaktív anyag sem került a környezetbe.
Az atom-tengeralattjáró az előírásoknak megfelelően leállított reaktorokkal és rakéta-, valamint torpedó fegyverzete nélkül érkezett a szárazdokkos kezelésre, így ebből a szempontból legalább nem kellett aggódniuk az oroszoknak. Annál inkább kellhet azon, hogy a hosszasan égő lángok vajon mekkora kárt okoztak a tengeralattjáró törzsében – deformálódott-e, meggyengült-e az acélszerkezete.
A RIA Novosztyi hírügynökség által más események kapcsán is többször megszólaltatott Igor Korocsenko elemző véleménye szerint a tűzeset miatt a csak kisebb kezelésre bevonult Jekatyerinburg bevethető állapotba hozása akár egy fél évet is igénybe vehet majd – nem beszélve a vélhetően csinos kis összegre rugó számláról. Véleménye szerint a gumiborítás égése során keletkezett jelentős hőmennyiség vélhetően meglehetősen rossz hatással lehetett a tengeralattjáró belsejére – konkrétan például a csővezeték rendszer egy részére.
Más források szerint ugyanakkor nem annyira vészes a helyzet. Ám igazából ezen írás születésekor, – csütörtökről péntekre virradó éjszaka – ilyen röviddel a tűz eloltása után még nem lehet semmi biztosat mondani a tengeralattjárót ért károkkal kapcsolatban, azok kapcsán egy ideig még várakozó pályán állnak a dolgok. Az orosz szakmai vizsgálóbizottság mindenesetre már elkezdte az ügy kivizsgálását – a tengeralattjáró állapotfelmérést és az eset bűnügyi kivizsgálását egyaránt.
Az 1985-ben, hajóosztályának második tagjaként hadrendbe állított K-84 1999-ben vette fel Jekatyerinburg városának nevét. Ekkor épp felújítás és modernizálás alatt állt egyébként – a munkálatok 1996-tól (ténylegesen csak 1998-tól) 2003-ig tartottak. A K-84-el kapcsolatos érdekesség, hogy a nevéhez köthető az Operation Behemoth I, melyben a szovjetek 1989. augusztus 6-án egy olyan szalvóval próbálkoztak meg, melyben a Delta megpróbálta kiüríti a teljes tárat, – ahogy tett volna egy atomháború esetén – azaz útnak indítja mind a 16 R-29RM ballisztikus rakétáját. A dolog nem jött össze, lévén a 6-os tubusban a hajtóanyag szivárgása miatt keletkezett tűz és nyomásemelkedés megsemmisítette a rakétát. Napra pontosan 2 évvel később, az Operation Behemoth II kapcsán a K-407 Novoromorszk 224 másodperc alatt sikeresen eleresztette a teljes tárat.
— Frissítés @ 2011.12.30., 15:00 —
A nap folyamán elkezdtek szállingózni a konkrétabb információk, melyek ugyanakkor nagyobbrészt nem hivatalosak, ám jelentős részük hitelessége egyáltalán nem elképzelhetetlen. Kéretik nem azonnal készpénznek venni a dolgokat azért! Mindenesetre összeszedtük a hírhez érkezett kommentekben is linkelt és tárgyalt fejleményeket:
– az elkérhető információk szerint az oltási munkálatok során 9 embert kellett füstmérgezéssel kórházba szállítani
– éjszakai források szerint 150 négyzetméternyi felületen égett a gumiborítás, más források szerint ez ugyanakkor mese habbal, a valóságban a tengeralattjáró hosszának harmadán / felén tomboltak a lángok
– ha ez utóbbi igaz, akkor vélhetően az is, hogy a felszabaduló hőmennyiség akkora volt, hogy az órákon át égő tűzben a tengeralattjáró belseje is annyira felforrósodott, hogy bent is tüzek alakultak ki
– az eredeti hírben is említettük, hogy az állítólagos lokalizálás után a tűzoltó alakulatok képtelenek voltak a lángok kioltására, mely végett végül kényszerből részlegesen alámerítették az úszó szárazdokkot. Na most, ez annak fényében, hogy a tengeralattjáró teste az eredeti hírekből sejthetőnél vélhetően sokkal jobban át volt hevülve igencsak kellemetlen hír, ugyanis mindenképpen számolni kell a szerkezet ért hősokkal, mely immáron valóban a Jekatyerinburg leselejtezése felé döntheti a mérleg nyelvét
– mint ahogy az eredeti hírben is írtuk az előírás a reaktor leállítása mellett a rakétafegyverzet kiemelését is előírja, egyesek szerint ennek ellenére elképzelhető, hogy a Szinyevák bizony a helyükön voltak, akármit is nyilatkoznak az illetékesek ennek ellenkezőjéről
Egy új videó – részben magáról az oltásról: http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201112301318-5n0j.htm (A videó elején érdekes momentum, amint a torpedóvetőcsövekbe is vadul döntik be a vizet a tűzoltók)
tobb oras tuz ? KUKA !!! Max kikepzesi platform.
„Az incidens során egyébként szerencsére semmilyen személyi sérülés nem történt, és radioaktív anyag sem került a környezetbe.”
Tegnap az orosz bloggerek mást írtak. Tobb személy megsérult, akiket korházba szállítottak, sot a lakosságot is evakuálták , tehát rádioaktív anyagnak is kellett, hogy kiszivárogjon, ezt támasztja alá a norvég meroállmások adata is. De hivatalosan semmi sem szivárog ki.
Milyen emberket alkalmaznak , akik ilyen károkat okoznak balf…..okat?
Tegnap még egy SU-24 is kiégett Volgográdnál.(a pilóták katapultáltak).
Lehet csak elovigyazatossag arra az esetre ha esetleg megis akad volna a fedelzeten raketa, mert hat ugyan ki kelene szerelni oket ilyen karbantartaskor de az olyan macera es hat nagyot mondani sokkal konyebb. Ismerve az oroszos igazmondast nem lennek meglepodve.
Orosz HM illetékese most nyilatkozott az Interfax-nak, hogy nem zarható a hajó kivonása az aktiv allományból és selejtezése.
No, no…. azért ez nem olyan 1X1, több okból sem.
Ha a gumiburkolat és a nyomásálló külső héj sérült, az javítható. Lásd mikor összeütköznek valakivel, a roncsolódást is javítják. A hajón belül nem volt tűz. Ez az egyik.
A másik kicsit bonyolultabb. A lobbiérdek. Ki tudja, lehet, hogy valahol, valakik szeretnének +1 boomert vagy csak több zsozsót a meglévőknek. Nem mondom, hogy szándékos gyújtogatás lehetett, mert az már konteószámba megy, de kapóra jöhet bizonyos köröknek.
„Nem mondom, hogy szándékos gyújtogatás lehetett, mert az már konteószámba megy, de kapóra jöhet bizonyos köröknek.”
Szerintem is nehezen elhiheto, hogy csak úgy tuz ut ki -20 vagy -30 C-fokon.
Dima
Nyugodtan boritekolhatod hogy az a ladik tobbe nem lesz resze az orosz nuki eroknek. Szerencses esetben kikepzo platform de ez fugg attol hogy a a tobb szaz vagy 1000+ hmersekletu „kuktaban” a tobb oras tuz alatt mi mennyire „fott” meg. Milyen hosokkot kaptak mi reped deformalodott lagyult, egett ki. Az tuti hogy a legtobb szigeteles is elszalt a vezetekekrol igy semmilyen biztonsagi rendszer nem muxik, csak a mechanikus total kikapcs !
Kerdes hogy a reaktor hogyan zartak le. Total kikapcsoltak, vagy csak alacsony uzemre raktak mert ez utobbi eseten szar van a palacsintaban es az egy idozitett bomba. Svedek Norvegek Finnek de egesz Europa izgulhat hogy ne hogy testkozelbol lasson egy Fukushimat.
Ha a gumiburkolat és a nyomásálló külső héj sérült, az javítható. Lásd mikor összeütköznek valakivel, a roncsolódást is javítják. A hajón belül nem volt tűz. ”
Haaat azert mas egy lokalis serules ( erre meretezve is vannak ) meg amikor az egesz test vagy annak nagyresze hosokkot kap. Ott nem csak tobb iranyu gyurodes de metalografiai elvaltozasok is vegbemennek. Persze lehet ezt is javitani egy komplett testserevel. Koll egy uj kaszni !
Amugy eltudod kepzelni mi lehetett a fedelzeten amikor orakig langol a jooo kis gumi szigeteles a testkorul ? Szerintem egy laza kukta tett az egesz es bent a kalapacs fejen kivul mindent ki kene cserelni mert ez megis egy nuki vas nemi fegyverzettel es nem egy trabant.
Nem vitázni kívánok véled Kuruc, mert Te vagy a szakmabéli, de azt te is tudod, hogy ezeket a kasztnikat milyen igénybevételre tervezték. Azt pedig senki sem állította, hogy körös-körül égett a hajó. A faácsolat és némi gumi produkálhat kegyetlen nagy tüzet, de szerintem az orosz illetékes kivonási „becslése” vagy túl elhamarkodott, vagy tudatosan célzatos. A reaktor pedig nem alapjáraton megy ilyenkor, hanem le van állítva és vagy bevontatják a dokkba vagy a segédhajtóművel megy be maga. Felhívtam fiacskámat, aki kapásból ennyit mondott: egy évvel hamarabb lesz új boomerje az oroszoknak….
Szerintem is vége. Az a mehanikai igénybevétel ami fel és lemerüléskor éri a testet teljesen más, mit amit a hő okoz. Hő hatására a fém átalakúl pl megegyződhet, elveszíti rugalmasságát és „törékeny lesz”. A hajótest azon részét amit hosszabb ideig értek a lángok szépen ki kéne cserélni, meg ilyenek.
De ahogy Kuruc is mondja, iskolahajónak még jó lehet.
Elég nagy lehet a baj, mert ma reggel a helyszínre érkezett Nyikolaj Makarov az or. fegyveres erok parancsnoka, tobb magasrangú honv. minisztériumi vezetovel. Ějjel már ott volt Vysockij admirális .
Ennek a hajónak vége.
A legfrissebb adatok szerint 9 ember sérult mg, ebbol 2 katona.
” Nem vitázni kívánok véled Kuruc, mert Te vagy a
szakmabéli, de azt te is tudod, hogy ezeket a
kasztnikat milyen igénybevételre tervezték.”
Hat nem olyannak hogy alagyujtanak es fozik 4hn keresztül az tuti.
De nem csak a kulso reszeknek okozott ez gondot. a belsejeben leledzett 150-200-??? C se epp jo a muanyagoknak elektronikanak… semminek.
Teljesen elkepzelheto hogy nagyfelujitas kell vagy akár kuka.
Littlejohn, Kurucnak igaza van. Ahogy tegnap este is írtam valahová kommentbe, a nyomásálló burkolatot ért hőterhelés (+gondolom hideg oltóanyaggal oltották a forró fémet->hősokk is) különböző elváltozás miatt lehet, hogy kívülről semmi nem látszik, de a fémszerkezet szilárdsági biztosan változtak. A kérdés, hogy mennyivel. Ezt ugye így ránézésből nem tudják megmondani. Keménységi vizsgálatokat végezhetnek, de az sem árul el mindent.
Nálunk a repülésben is, hogy ha fedélzeti tűz van, lehet az akár csak minimális, lényeges kérdés, hogy mennyi ideig égett és a közelben lévő fémszerkezetet mennyire viselte meg. Gyakran ki kell bontani és kukázni az adott részegységet.
Mind a repülésben, mind a víz alatti egységnél kiemelten fontos az adott szerkezet szilárdsága, az ilyenen nem lehet felelőtlenül átsiklani.
A reaktort szárazdokkban le kell állítani, lévén a tercier kör a nyílt víz. Ugyan megoldható segédművekkel, de elég egy szivattyúnak leállnia és kész fukushima.
A lakosság kitelepítése gumi-tűznél természetes (aki látott már autogumit égni, tudja mire gondolok).
A hajótest legalább egy része tuti kuka, és hát a belső berendezéseket is át kell vizsgálni. Baromi nagy meló. Ha a hajógyárnak van tűzkárra biztosítása, szerintem megy a lángvágók alá a vas.
Ránézésre nem lehet biztosat mondani, sőt talán a mérések sem árulnak majd el mindent, de az biztos, hogy késélen táncol a tengó, amiről erősen valószínű, hogy le is esik majd, és lesz 16 „felesleges” Szinyeva… Hogy miért azt már többen, többször leírtátok, nem akarom ragozni :)
Viszont az esetleges javíthatósága kapcsán azért az egy érdekes kérdés, hogy mekkora felületen égett a cucc. Persze, bazi nagy volt a füst, de hát gumi mégiscsak… Arról én iccaka nem találtam biztos infót, hogy a tűz mekkora kiterjedést ért el, majd mekkora területre sikerült lokalizálniuk a tűzoltóknak. A RIA Novosztyi egyik orosz nyelvezetű hírében volt egy adat, de hát Google fordító ferdítette, szóval… Mindenesetre ott 150 négyzetméternyi felületet írtak.
Csak kérdezem, nem értek hozzá!
A gumi égésekor keletkezik annyi hő, hogy strukturélis változásokat okozzon? Füstje van az biztos, de általában pont azok az anyagok nem szabaditanak fel hőt nagy mennyiségben. A nagy fény hatással égő cuccok a veszélyesek. Milyen méretű acélból van a kaszni? Gondolom nem 0,8-as lemez, mert az tényleg hamar átmelegszik. Jó lenne többet tudni, gondolom nem az egész hajó lángolt.
Mindenesetre nagyon oroszos a story.
Közben Tcat is hasonlóakat irt. :)
Ami nekem meg piszkalja a csorom hogy a raketak valoban mind ki voltak e szedve vagy eppen ott voltak a feelzeten mert azok eltavolitasa kategoriakkal nagyobb melo mint a reaktor leallitasa.
Nem tudom miert de azt gondolom hogy az oroszok nem szedtek ki oket es azok is ott kaptak hideget de foleg meleget.
Gigabiga:
A gumi fűtőértéke a feketekőszén körül van, tán meg is haladja.
Gyulladási hőmérséklete 380 fok körül van, ami elég magas, nem egyszerű begyújtani, viszont ha sikerül (lásd a mellékelt példát) akkor eloltani nagyon nehéz.
Itt vannak a legújabb fejlemények:
http://www.interfax.ru/politics/txt.asp?id=224479
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201112301318-5n0j.htm
Próbáljátok a webfordítóval, de a lényeg: nuki riadót már visszafujták, a hajó legénysége egy része már a hajón tartozkodik, ellenőriznek rendszereket,stb, azt mondják az illetékesek, több havi javitás szükséges, de visszahozható az állományba….szó szerint „a harci képességeit nem fogja befolyásolni”.
Wolfrick:
Köszi a választ. Ha igy van akkor az gáz. Akkor már csak az lehet a remény, hogy nem túl nagy felületen lángolt.
Egybébként milyen vastagok ezek a gumilapok? Az sem mellékes.
Elhamarkodjátok ti ezt a kukázást. Ezt az acélt végül is hegesztik. 2300 fokon. Aztán meg még nincs semmilyen adat. Mindenesetre az oroszoknak több ilyen tengeralattjárójuk van, mint ami szükséges.
Miért lenne nagyon oroszos a sztori? Inkább jellemzően hajógyári. Az amerikaiak 2 óriás utasszállítót tettek így hajózási akadállyá, az 1iket ráadásul akkor, amikor a legnagyobb szükség lett volna rá.
5 centi körül van a hajótest, 15 centi körül a gumi. Ha az alján égett, nagyobb a baj, mintha a tetején.
Orosz oldalakon arról írnak, hogy a rakétákat állítólag nem szedték ki a javitás idejére (eloírás) és tuz van a ta. belsejében is. A jellemzo trehányság, hanyagság a munkabiztonsági eloírások nem betartása nem hogy csokken, de novekszik…..
A tengo test heggesztes egy kulon szakma. A heggesztoket kulon kepzik ra es az sem mindegy milyen acelt hasznalnak. Amugy meg ha azt gondolja valaki hogy a strategiai elrettento erejukkel kapcsolatban az oroszok ( vagy akarki mas ) oszinte lesz az naiv.
En tovabbra is azt gondolom hogy kuka a ladik de hat innentol mar bejatszik a „maszkirovka”
Na, ez mit jelent?
Пожарными расчетами осуществляется полагающаяся в таких случаях проливка поверхности легкого корпуса, а также пространства между легким и прочным корпусом АПЛ”,
Azt írjék, hogy belül eloltották a tüzet. Ha jól értem.
„The fire was extinguished in a submarine.
Ugyanannak a cikknek a közepén, amely úgy kezdődik, hogy „nem befolyásolja a hadi képességeit” 1 másik illetékes et azt mondja: „nem tudjuk kizárni, hogy kivonják a szolgálatból…”.
Ha belso tuz is keletkezett akkor valszeg nem kis tuz es nem kis hohid lehetett. Ha csak nem jutott a tuz kozvetlenul be. Kerdes melyik reszen volt a tuz es tenylegesen mekkora feluletet erintett.
Amugy gondoljatok bele a kovetkezobe.
Egy hajogyarnak van sajat szarazfoldi es vizi tuzolto egysegei ugyeleti rendszerben. Kulonosen egy nuki ladikokat szervizelo bazison. Ennek ellenere 4 oraig egett a tuz. Feltetelezhetoen a megemelkedett belso homerseklet miatt gyuladt ki belulrol a hajo. Ez lehett akarmilyen keno vagy tuzeloanyag szarmazek de barmi mas is. A raketak is a fedelzeten voltak es kerdes hogy ezek mit „kaptak” mert ha huzamosabb ideig mondjuk 100-200 fokban voltak akkor azoknak annyi. Ez nem kis tuz volt.
gacsat:
hegesztés:
Jellemzően védőgáz alatt és villannyal hegesztenek olyan anyagokat, aminél fontos, hogy ne égjen ki. Gázzal is lehet, csak macerás.
A beedződés elkerülése érdekében a munkadarabot sokszor előmelegítik, hogy a nagy fémtest ne hűtse túl az acélt, és lassan engedik lehűlni (ez a feszültségek eloszlása miatt is jó).
Elég jól hegesztek mind villannyal, mind autogénnel. Egyben biztos lehetsz: A hegesztés környéke erősen felmelexik. Van olyan acél, ami ezt nem bírja. Pl a betonvas. 1 tengeralattjáró nyilván nem ilyenből van. Persze nem zárom ki, hogy tényleg sok volt neki a meleg, csak nem veszem evidenciának.
gacsat:
A teljes delta VI-et – felszínen 11,740 tonna! – ~ 30 fokkal melegítette volna fel az általad írt gumimennyiség.
A számítás elnagyolt, mert acélnak vettem a teljes hajót és a gumi tömegét is csak nagyjából lehet megadni az ismeretlen sűrűség miatt, meg persze hűt a levegő, de a nagyságrend látszik…
Iszonyat mennyiségű hő szabadult fel.
22,5 köbméter gumi égett, ha a 150*0,15 méret áll.
A gumi sűrűsége ~0,96 … 1,3*10^3 kg/m^3
Fűtőértéke ~35 MJ/kg
gacsat, lehet nem hegesztik, hanem forrasztják:)
amúgy fogalmam sincs, csak találgattam
Akik reménykednek abban, hogy megússza a hajó ajánlok egy egyszerű kísérletet. Fogjatok egy kalapácsot és ütőgessetek egy vasszeget és fogjátok látni, hogy elhajlik. Fogjatok egy fogóval egy másik szeget, tartsátok gázláng fölé, míg átvörösödik és mártsátok vízbe. Ha ezt kapaláljátok el fog törni. Nos a hajótest is jól átforrósodhatott és azt hideg vízzel el is oltották. Valszeg hasonló dolog történne ott is. Ha merülne már nem türné rugalmasan a nyomást hanem repedne.
Ezen kívül egy apró részlet nem hagy nyugodni. Hogyhogy faszerkezetü álván?????? Nem tellik egy fém álványra? Nuki tengó köré fa álványzatot eszkabálnak???
Mackensen:
Faállványzat:
Speciel nekem logikus. Könnyebben igazítható, felállítható és hát ugye sokkal olcsóbb.
Ha nem tervezetek hegesztési feladatokat, elviekben a tűzveszély sem jelent gondot.
Forrasztás:
Idegen (azaz a rögzítendő felületektől eltérő) anyag bevitele itt erősen nem ajánlott, mert a terhelés alatt valamelyik engedne a határfelületen.
W
Jó 20%ot levonhatsz a gumi tömegéből, mert lukacsos. Bár ezt nem tudom, de szerintem olyan darálék, mint ami a meki játszóterein van. Igen jó fényképek vannak a Tájfunok bontásáról készült képriportban.
„Ezen kívül egy apró részlet nem hagy nyugodni. Hogyhogy faszerkezetü álván?????? Nem tellik egy fém álványra? Nuki tengó köré fa álványzatot eszkabálnak???”
Ez az orosz piacgazdaság , minden a legolcsóbb legyen, nem számít a minoség, biztonság, stb…
1996-tol váltották a szárazdokban a katonákat a civilek, épp ezt boncolgatják az oroszok, hogy amióta civilek vannak azóta jottek a tuzesetek, robbanások a gyárnál, Egyébként 3 verziót emlegetnek a tragédia kapcsán: 1. hanyagság, a biztonági eloírások nem betartása,
2. diverzió ( munkások szándékosan gyújtották fel, mivel hónapokig nem kapnak fizetést) 3. cigarettacsikk eldobása. Tobbnyire az 1. pont a befutó.
A szög 1 másik vas. Itt csak igazi szakértők tudnának hihető becslést adni.
Az első jelentésben is hanyagság áll.
gacsat:
Köszi, kerestem képet, de jól láthatót a deltáról nem találtam.
Gondolj bele 20t feketekőszén micsoda hőt termel.
20 tonna gumi ~700 GJ energiát termel…
Wolfrik, gőzöm sincs, hogy állítanak őssze egy tengót és milyen ötvözetekből, amit csinálok az egszerü találgatás. Ami a forrasztást illeti onnan az ötlet, hogy van egy ékszerész ismerősöm, ő mesélt érdekes dolgokat. Ők 18 karátos arannyal dolgozznak és apróbb munkákat is vállalnak mint javítgatások apróbb ékszerek elkészítése. Nos a 18 karátos aranyat 18 karátos arannyal forasszák. Ez úgy lehetséges, hogy alapból mindkettő egy ötvözet, amiknek hajszálnyival de eltér az olvadáspontjuk. Abban az aranyhuzalban amivel forrasztanak valami olyan adalékanyagokat kevernek amitől valamivel alacsonyabb az olvadáspont. Forrasztásnál a két arany gyakorlatilag össeolvad és egy egységet képez. Utána pedíg érdekes módon már nem nagyon lehet ezt a forrasztást melegítássel feloldani, mivel elpárologhattak az ötvözetből azok a hozzávalók amik levitték az olvadáspontot. El kell vágni inkább.
Valahogy így képzelem el a tengóépítést ist.
Ugy nez ki hogy baromi NAGY tuz volt.
Amit eddig par ismerosom osszeszedett az a kovetkezo.
– A tuzet annak nagysaga miatt nem lehetett orakig kozvetlenul oltani hanem csak tavolrol a felulrol „majd csak rafolyik” technikaval
– A homerseklet akkora volt hogy a belso test es a kulso test kozotti reszt is huteni kelett mivel a belso test is atforrosodott ! Ott van egy cca 50 cm es legres ami mint allo levego igen jol szigelt. Ennek elelnere atforrosodott a belso test is es tuz keletkezett a fedelzeten.
– A 150 m2 tundermese. A langok a teljes hossz cca 1/3 -1/2 hosszaban TOMBOLTAK.
– Nem is tudtak eloltani a kulso tuzet meg csak megfekezni sem addig ameddig felig le nem meritettek az uszo dokkot. ( az lehetett egy igazan fasza hosokk az egesz testnek.
– A gumi boritast cca 24 ora elteltevel sikerult teljesen langmentesse tenni.
– Nagy valoszinuseggel a raketak a fedelzeten voltak, de arrol senkinek nincs adata hogy a tubusokban milyen homerseklet es mennyi ideig volt es ez a raketara milyen hatassal lehet. Egyesek szerint a hajtomuvet tuti galyra vagta mert innentol nem megbizhatok.
Ezert nem fognak dicseretet kapni es nem valoszinu hogy csak mestersegesen probaltak volna gyorsitani a tengocseret mert a raketakkal a fedelzeten ez ugyan olyan lutri volt mint Csernobil.
Sajnos a Tájfun szétvagdalós képriportot nem találom, de itt van videón:
http://io.ua/v23c425a135af45afea7a2a477d4c6a09
Úgy látom, a gumi csak olyan 5 centi vastag.
Aha! Tehát a cikkben említett lung a légrés! Így már értem.
Off
Ha már Orosz atomnál járunk akkor mit szóltok ehhez
„Oroszországban újra rendszerbe állhatnak a harcászati vasúti rakétakomplexumok”
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/bombak/ujra_rendszerbe_allhatnak_a_harcaszati_vasuti_raketakomplexumok/
Ime a legujább video már a maga oltásról
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201112301318-5n0j.htm
Dima
Ez erdekes ! Ha megfigyeled a videot akkor lehet latni hogy a tuzoltok a nyitott torpedocsobe locsolnak szandekosan es abbol nem jon ki a viz. ( nincs tele ) A torpedo csoveknek ugye altalaban ket veguk van. Egy a tenger fele egy meg a torpedoteremben. Ha szandekosan a nyitott csobe locsoltak es az nem telt meg akkor valszeg a torpedoterembe folyt a viz es azt is elaraszottak. A torpedoterem problemajara illetve erintettsegere utal az is hogy azt a reszt hutik kivulrol is a tuzoltok ugy hogy latszik hogy a gumi boritas mar csak a szonardomnal van meg ott is valik le.
Kerdes hogy mennyire terjed a tuz hatra a raketak fele. Bar nagy valoszinuseggel erintette a tubusok egy reszet mert a Delta IV es sajatossaga hogy a tubustar a torony utan kezdodik kozvetlen az meg benne van boven a jelzett 1/3-1/2 langolo hosszban.
A torpedo es szonarter egese azt is jelenti hogy a tengo fo elektronikus reszenek is annyi, es akkor ez meg csak a nozija.
Tényleg oda locsolják…de hogy aztán hova megy nem tudom….nem lehet, hogy két test közi? Most egy kicsit még nézegettem a neten…már a „Szevmash” és a „Zvezdocska” szakemberei nyilatkoznak…mert a javitása vagy itt vagy ott lesz. Azt mondják hogy legalább egy év, mert valoszinű egész hidroakusztikai testét kell majd cserélni, de egyébként 2013ban ment volna terv szerint egy közepes modernizálásra….akkor most előbbre hozni fognak. De ha a vezérkari főnők Makarov ott van, akkor valami nagy ki…szás van. Bár lehet, hogy a Putin-Megyvedevnek és már elege van ebből az egészből…idén valami 8-9 műholdat elvesztettünk, utolsó, Meridian, most egy hete…ilyen még soha nem volt, válásztások előtt fejhullás lesz, érdemes figyelni.
Miért van a szonár részen gumiborítás? Hogy ne halljanak?
Mindenesetre ezek szerint a belseje is begyulladt. De nagyon furcsa, hogy el kellett árasztani a dokkot, videon nem is látszik de (veszeg belül) nagyon éghetett.
Mostanában szubmarínnak mondják a padvónaja lódkát?
A torpedo csovel kapcsolatban. Sehol a vilagon nincs olyan torpedocso amelyikne ne csak ket vege lenne. ( tenger es torpedoter ) az az oltoviz egyenest a torpedoterbe folyik be. A cel pedig nem mas mint a ter teljes elarasztasa mert igy csak feltolteni lehet aazt. Valszeg kell is mert az orosz torpedok a mai napig extra robbveszelyes torpedokat hasznalnak es ha az a ter felmelegedett akkor tuti tele volt a gatya. Ami meg latszik hogy ahogy toltik fel a torpedoteret ugy goz / fust jon ki a tengo belsejebol. Hat ez pedig extra szar helyzetre utal odabentrol. Ha goz akkor ugye 100 fok + ugy hogy mar el van reszben arasztva. Mig ha fust akkor is 100 fok + es eg ami csak tud.
A felvetelt megnezve megegyszer latszik hogy a torpedo ter szekciojanal NEM volt tuz ! Az hatrebb kelett hogy legyen. Ennek ellenere belul kigyuladtak a dolgok felforosodhattak a dolgok es mivel hogy ott voltak a torpedok melyek oly kenyesek ( lasd Kurszk esete ) igy a hutest oda koncentraltak.
Talalgatas megint. Valszeg a rekeszajtok belul nyitva voltak es ugy a felhevult levego szabadon aramolhatott. Ha most csak egy indur pindurt is eltert a vizszintestol a bakolas ( es eltert mert mindig elter ) akkor a forro levego azonnal el is kezdett vandorolni a magasabban levo vegebe. Jelen esetben szinte biztos hogy a torpedo terembe. Ott ossze is gyult es tovabb emelkedett a homerseklet majd kigyujtotta amit kigyujtott. Ha nem volt torpedo a fedelzeten akkor lehet rohhani a templomba mert akkor nem semmi dolgot usztak meg !!!
Ettol fuggetlen a forro levego hazavagta a torpedo indito automatikakat, az or szonart es ki tudja meg mit.
Meg egy erdekesseg. A torpedo csovek zarofedeleit csak belulrol lehet kinyitni hidraulikusan vagy mechanikusan. Tehat akkor amikor forro volt meg bent minden valaki bement hogy kinyissa oket.
Igy utolag is respect neki mert megerdemli.
Meg annyi hogy ha megis voltak vannak torpedok a fedelzeten akkor a dolog nincs lezarva mert a hajtoanyagjuk olyan mint az acetlen amelyikben ha egyszer a ho hatasara beindul a kemiai folyamat akkor mar nem lehet megallitani meg a hutessel sem. Ezert szoktak a tuzoltok ha lehet eloszor kivinni oket es ha csak a legkissebb ketseg is van akkor egyszeruen atlovetik egy rendorrel biztonsagos tavolbol.
Nem tudom, hogy ezt komolyam vegyem vagy nem…most olvastam egy eléggé hires orosz ujságban, hogy lehet, hogy a tengót maguk a munkások gyűjtották, mert honapok ota nem kapnak fizetés…mert az is furcsa, hogy az erős szél ellenére tulságosan gyorsán terjedt a tűz, forrása valami nagy kupac szemétben volt, amelyet még nem takarították a munkálatok után, a videón látszik, hogy a tengóval együtt ott van még egy hajó….azzal vajón mi van? Most még annyit írták, hogy komolyan megsérült a könnyű és nehéz test közötti berendezés, valami kabelek, amelyiken kap áramot és stb. álló helyzetben..még valamennyi a belső berendezések között. Tényleg nem kis baj lehetett.
Lehetséges, hogy nem kaptak fizetést? Az orosz hajógyárak több évre el vannak látva munkával és nem horgász ladikokat kell épiteniük. Finanszirozási problémáik elvileg nem lehetnek.
Ebben igazád van, csak hogy ezek már privát kézben vannak és ott szokták lenni belső „dolgok” amiről még az orosz HM se tud…Erről sok példa volt a multban, amikor személyesen Putinnak kellett beleovatkoznie…
giga
A kulcsszo a KORRUPCIO !
Az orosz katonai megrendelesek 40-50 % megy a zsebekbe es ezt egy orosz tabornok mondta !
A fentmaradobol kell kifizetni a beszallitokat ( azok addig nem szallitanak ameddig nem fizetnek ) a rezsit es a sor vegen vannak a munkasok mert azok onnan eszakrol nem fognak elmenni mert nincs hova. Azok akkor kapnak fizut ha a gyar atad egy megrendelest es bejon nemi zseton.
A korrupcio a mai napig alapeleme az orosz gazdasagi es politikai eletnek.
Ha tényleg a munkások gyújtották fel, akkor itt nem lesz felelősségre vonás, hanem az aktuális brigádot szimplán a falhoz állítják és fejbe lövik. Azért egy nuki tengót felgyújtani…
@Kurucz71
A torpedóvetők nem lehet, hogy eleve nyitva voltak? Elvégre éppen karbantartották, nem feltétlenül kellett annak zárva lennie. Főleg azért kérdem, mert ha odabent is forró volt a helyzet, akkor oda nem nagyon küldhettek be senkit. Mondjuk lehet, hogy az egész tengó tárva-nyitva volt, így a meleg inkább arrafelé ment ki és így nem rekedt meg a torpedóknál, a nagy vehemenciával locsolgatás meg biztonsági intézkedés (mint ahogy a kényszerleszállt repülőket is szokták néha öntözni, főleg ha hasra érkezik).
Sajnos igy van…Első kézből tudom. Sok iskolai haverom magas beosztásban van Moszkvában. De itt inkább nem mesélek….mert megint top-kommentben lesz ez a kellemetlen téma.
„….hogy a tuzoltok a nyitott torpedocsobe locsolnak szandekosan es abbol nem jon ki a viz.”
Még szép is lenne, ha a csővekből látszanának hűségtől vörőssé vált torpedofejek…..és pár óra múlva elindulna az összes „Szineva”…szép szilveszteri szalvó lenne….oda az euro-válság, Amerika, Kina….mással foglálkoznánk holnaptól.:(
GrGLy
Ha uszodokkon van a ladik akkor az osszes fedelzeti nyilas sot a rekeszfalaknak is zarva kell lenniuk. A torpedo zarofedeleknek meg plane. Kivetel ha pont azt javitjak. Jelen esetben nem azt javitottak mert akkor nem melegedett volna fel igy a torpedoter.’
Ha a hidraulika muxik ( es a csovek eleg hoalloak meg a munkahengerek is ) akkor a nyitast a kozponti vezerlobol ( torony alatt kozvetlen ) vagy mas muszaki allomasrol is elvegezhetik. Nem kell odamenni.
Dima
egy kis szines info az orosz valo vilagrol azert jo volna mert segitene jobban megerteni a helyzetet meg egyaltalan oroszorszagot is.
A nyilatkozatok alapján voltak benn emberek, mert méregettek.
Dima. Az a baj, hogy megint annak van szégyenérzete, akinek nem kéne. Ez nálunk is így van, sajnos. A deltáról: ha valakit beküldtek, hogy kinyissa a torptér-ajtókat, az nyugodtan megkaphatja az Oroszország Hőse plecsnit. Kurucnak igaza van, ha bent voltak a torpok, akkor húha…. Ha még a Szinyevák is, akkor nagyon húha. A mellette álló ladik sértetlennek látszik. Kicsit utánajártam, hogy mi van a két test között és a szonárdóm érzékelői mit bírnak. Tehát, ahogy Kuruc is mondta, KUKA a torpedótér és az elektronika 50%-a (ilyen nincs, teljes csere), a szonár és az összes aktív és passzív érzékelő az orrban, valamint a teljes külső héj…. lehet számolni, hogy érdemes-e megkalapálni, vagy jöjjön egy plusz Borej…
Ha nem kap külső áramot, baj lessz a reaktorokkal.
„mert segitene jobban megerteni a helyzetet meg egyaltalan oroszorszagot is.”
Az a baj Kuruc, hogy sokszor már én se értem…..Én még SzU-ból utaztam el….Egy darabig még ukranokkal probáltam üzletelni, de amikor minden fontos targyalás csak az étteremben, néhány liter vodka mellett hajlandóak lebonyolitani….én sajnálni kezdtem a májomat…kiszálltam. Legjóbban az idegesített, amikor nemet mondtam a következő fordulóra….akkor az volt a kérdés: Beteg vagy?
LJ
Ha valakit bekuldtek kinyitni a torpfedoket ( mar pedig magatol azok nem nyiktak ki ) akkor annak eloszor el kelett mennie a torpedoterig lezarni a rekeszajtot, majd visszafele mindegyikat ha lehet. Az az mennie kelett a legforrob reszig mert ha nem teszi meg akkor az eletben nem fogjak lehuteni a torpteret mivel az egesz hajoteeestet kezdik el tolteni. Azt meg senki nem akarhatja mert azert masghol is vannak akumulatorok elektromos elektronikus kutyuk melyek nem szeretima vizet.
Szoval a csavonak egy Lenin rend is kijar meg harom Szovjetunio Hose es a Hos anya is mert Brezsnyevnel is tobbet tett Orosz o ert.
„hogy érdemes-e megkalapálni, vagy jöjjön egy plusz Borej…”
Igen, most olvastam, hogy maradt még 5 aktiv Delta, és ezek kb 30 évesek, 2012-tól már jönnek a Borejek….de akkor is…b..meg, igy tenni tönkre! ha nem is vagyok ott már adófizető.
Dima…. bocs, hogy ezen lovagolok, de ha van otthon még sajtós ismerős, szólj neki, hogy ne hagyják elfelejteni a srácot, aki bement… Valahogy nyugodtabb lennék, ha ő lenne egykor a főadmirális…..
Dima
Ismerosom foldim jart hasonloan. Szinesfem kereskedelemmel foglalkozott es eladott meg a 90 es evekben par mozdonyt az Ukranoknak bontasra. Egy budos fillert nem latott belole es meg is uzentek neki hogy ha kedves a csaladja elete akkor talan nem kene firtatni az ugyet. Aztan kesobb osszeakadt a volt osztalytarsaval ( ukran ) akinel elpanaszolta hogy jart. A haver kifaggatta mikor tortent es hol majd kozolte hogy az az O csapata volt. Volt is dobbenet. Elmondta hogy penzt nem tud visszaadni de karpotolni fogja.
Ra nemsokara jott a hivas hogy most gyere. Lementek Szevasztopolba ahol a kikotoben volt egy a haver es kozlte hogy most a szerzodest itt es itt ird ala. A szerzodes arrol szolt hogy vesz egy tengeralattjarot. Mondta de hat o nem tud mit kezdeni egy tengeralattjaroval, mire a haver kozolte hogy a molo vegen a Merciben egy nemet ur ul aki egy kohaszati cegnek vasarol alapnyagot es az fogja tole megvenni eppen annyival magasabb osszegert meg egy kis raadasert amenyivel korabban atvertek.
Ugy is lett.
De nagyon mas vilag mar Ukrajna is de Orosz o meg plane. Ezert irtam hogy az orosz hetkoznapokrol irkjal mert igy jobban ertheto lesz a dolog.
Nem megnyugtatásként. Ha itt vagy adófizető, az se jobb……
Littlejohn
Jaj,jaj….érzem….
Hamár a korrupciót emlegettétek.
Tavasszal volt a Zvezdocska akkori igazgatója megvádolva 300 millió rubel elsikkasztásával. Pénzt a minisztérium átutalja csak mindig vannak korrupt vezetok akik a pénzt elsikkasztják, nem csoda , hogy a munkás nem kap bért. De Dima biztos tobbet tudna errol mesélni.
Kuruc amit írt igaz, hogy a pénz 40-50 % -át szétlopják, Így lesz ez a fegyver-modernizálási programmal is 500 milliárd USD-bol a felét szét lopják.
Ha azt a pénzt ami korrupcióból származik kb évi 300 milliárd dollár
infrastrukturára vagy más fejlesztésekre fordítanák, akkor OO. máshol lenne.
gacsat szerint:
„2011. december 30. péntek @ 17:59
Ha nem kap külső áramot, baj lessz a reaktorokkal.”
Korábban fejtegettem, hogy valószínűleg a szabályozó rudak bent, a fűtőelemek kiemelve, segédművek segítségével visszahűtve volt a reaktor még a vízen. Azaz leállt a láncreakció.
Az orosz tengeralattjáró reaktorok külső vízforrás nélkül leolvadnak (sajnos néha azzal együtt is lsd: http://fu.web.elte.hu/atom/lista.html), a víz utánpótlás meg bonyolultabb, mint teljesen leállítani.
Egy gubanc lehet, ha a karbantartás energiaszükségletét maga a hajó adta (ennyire csak nem hülyék…). Akkor lehetett elektromos tűz is. így már meglenne a kellő gyulladási hőmérséklet (a gumi 380-nál gyullad meg), mivel egy szimpla fa ácsolatról nem hiszem, hogy _így_ át tudna terjedni a tűz.
Szerintem a fűtőelemeket nem lehet kiemelni. Szerintem annyira nem lehet leállítani a reaktort, hogy ne kelljen hűteni.
A kiemelést nem a blokkból értem (félreérthető voltam) hanem az üzemi helyzetből.
Én nem hinném, hogy felgyujtották, azért azzal tisztába vannak ott, hogy ezért ott falhozállítás jár.
Ellenben elképzelhetetlen idiotizmusnak tartom a fa álványzást. Aki kitalálta azt tartanám a legföbb felelősnek.
Vhogy a Kurszk jutott eszembe. Megint irgalmatlan árat fizetnek…
Volt egy haverom Moszkvában tanult, sokat mesélt az ágy vizzel teli konzervesdoboz és az ottani alkoholfogyasztási szokásokról. Nagyon sírt, hogy itt nem lehet vmi Rusky standard nevü vodkát kapni mert, hogy attól heti 3* szó szerint négykézláb ment haza, de a déli órákra úgy ment be és úgy, hogy nem volt másnapos. :)
Mindenesetre kár… Oroszoknál amúgy is nagyon szükösen vannak az elmúlt 20év kihagyása miatt nem hiányzott ez nekik.
„Egy gubanc lehet, ha a karbantartás energiaszükségletét maga a hajó adta (ennyire csak nem hülyék…). Akkor lehetett elektromos tűz is. így már meglenne a kellő gyulladási hőmérséklet (a gumi 380-nál gyullad meg), mivel egy szimpla fa ácsolatról nem hiszem, hogy _így_ át tudna terjedni a tűz.”
Hát wolfrick ne legyen igazad mert ha igen írtózatosan nagy a kaki. Ha így van remélem sikerül megoldani a hűtését… különben ez nagyon csúnya lesz.
Én mindenkit kitüntetnék, azokat is aki eloltották és azt/azokat is akik miatt a tűz keletkezett. Azok akik eloltották, hősök amiért megelőzték a katasztrófát. Akik miatt pedíg kigyulladt azokat Béke Nóbel Díjjal tüntetném ki, amiért sikeresen hatástalanítottak egy tömegpusztító fegyvert.
Azt hiszem, még ma is az a módi (anno a Mahartnál az volt), hogy bármilyen hajó bárhol kiköt, pláne dokkba megy, az parti áramot kap. Szerintem ott is ez a standard…
A Ruszkij Sztandart nálunk is kapható és valóban nem lesz tőle másnapos az ember, akármennyit iszik belőle.
Moszkvából hoztam először, akkor vettem észre ezt a furcsa jelenséget, azóta is csak megerősíteni tudtam az észrevételeimet.
Ruskij Standart vodka tényleg alegjobb, én mindig az Auchanban veszem, mert ott van a legnagyobb választék… Gold, platinum…. Szilveszterkor ezt fogunk inni. Vasárnapi ebédhez, apperetivkent, mindenkinek ajánlom, soha nem fáj semmi, tiszta szesz.
Dima: es neked ezek közül melyik a kedvenced?
Fade
Képzeld el..nem tudom. Gold az a csucs..csak 5.000 Ft, most vettem egy csomót, de céges ajándékként, nem magamnak, ott csak a doboz valami műkincs – nézd meg te is Auchanban, tetszeni fog..Platinum szerényebb, de ott is szép a logo a fém dobozán…egyik irányba nézed – medve fej, másikba – sas…3.500 Ft. Én standart-ot iszok…azaz szilver…tökéletes. Már Tescoban is van….Ajánlatom: vedd meg egy vodkát, tedd be a mélyhűtőbe…ugy, hogy amikor töltesz egy kis pohárba, akkor olyan legyen mint egy tejfől, nehéz, sürű…ettől a pohár is jegesedik. Fehér piritott bagettre tegyél vékony teavajat,aztán vörös kaviárt, nagy szemű, lazacost…erre jön még apróra vagott vörös hagyma, és még nyomd ki egy kis citromot rá. Ez az orosz reggeli. Jó étvagyát!
varga dima Nem vagyok egy nagy vodka rajongó, de úgy érzem ezt ki kell próbálnom
@Mackensen
Elnézést a csípős hangnemért, de szimplán hülyeséget mondasz. Béke-Nobel-díj olyanoknak, akik felgyújtanak egy ATOMtengeralattjárót, amiben még lehet, hogy ott vannak a NUKLEÁRIS töltetek. Azt ki nem sz*rja le, hogy a pukk elsöpör egy 300 ezres várost, vagy ha sérül a reaktor kiirtódik a fél Barents-tenger.
Probléma, hogy vannak nukleáris fegyverek, de nukleáris létesítményeket és eszközöket gyújtogatni nem megoldás (mert milyen poén lenne, hogy ha Pakson az egyik reaktor tövében tüzet raknának, nem?…)
Egyébként faszán hatástalanították, mert vagy felújítják, vagy építenek helyette egy Borejt, mert az oroszoknál nukleáris erő a katonai doktrínák alapja, szóval biztos nem engednek belőle.
GrGLy, te még késő este is egy nagyon bölcs és megfontolt ember vagy.
BRAVÓ
Kapsz tőlem egy nagy LÁJKOT:))
varga dima
Újfehértói Fürtös Ágyas Meggypálinka…és leszoksz a Vodkáról!!!
http://www.trademagazin.hu/uploads/media/02-28%20zsindelyes.jpg
A 150 négyzetméter az sok vagy kevés?
Az atom-tengeralattjárók a dokkokban és az állóhelyükön is a szükséges energiát a szárazföldről kapják.Még a kilencvenes években történt,hogy a helyi áramszolgáltató kikapcsolta egy atom-tengeralattjáró bázis áramellátását tartozás miatt,nem sokkal később felfegyverzett tengerészgyalogosok lepték el a helyi szolgáltatót és rövid úton visszakapcsoltatták a szolgáltatást.Pénz nem volt náluk cserébe közölték,hogy vagy visszakapcsolják az áramot önként vagy vérfürdőt rendeznek és ők maguk kapcsolják vissza.
Dudi
jól néz ki… Egyébként én iszok a pálinkat is, csak nem mindig szeretem a gyümölcs utoizet.
varga dima
„csak nem mindig szeretem a gyümölcs utoizet.”
A gyümölcs íz a lényege a pálinkának!!!
2 perced van elhagyni az univerzumot!!!! :)
Ha jól látom 45 fok, az inkább likőr nem? Apám a pálinkáját mindíg 55 fok fölé ereszti, néha 60. Mondjuk azt ő is issza meg:))
Tavalytól elkezdtem diólikőrt/pálinkát csinálni. Az csodálatos.
Mackensen
35%-tól pálinka.
Hmm…
Nem is tudom. Az Unikum pl 40 fok körül van, mégis mindenki gyomorkeserú likőrként írja le és nem pálinkának.
Jobban belegondolva lehet, hogy a különbség nem is a fokokban van, hanem az elkészítési módban.
Mackensen
Pálinkának a Magyarországon(+pár Osztrák tartományban) 100%-ban gyümölcsből kisüsti eljárással(lepárlás)készült szeszt nevezzük,az Unicum meg gyógynövényekből van.
Dudi
Már megint keménykedsz…?!
Palinkából nem lehet sokat inni, mert tényleg másnapos leszel, vodkából akármennyit /aztán mehetsz tengót hegeszteni:)/….ezt hangsulyozták itt a magyarok. Oroszok ezért sokat tudnak inni…Amugy minden nemzet a sajátját fényezi…
Emberek, ezek már szilveszteri témák…nem túl korán?
varga dima
A jó minőségű pálinkától nem vagy másnapos és a gyomrod meg a fejed sem fáj!Csak itthon nagyon sok a nem minőségi pálinka na attól tényleg marha beteg tud lenni az ember.
Mackensen
„Én mindenkit kitüntetnék, azokat is aki eloltották és azt/azokat is akik miatt a tűz keletkezett. Azok akik eloltották, hősök amiért megelőzték a katasztrófát. Akik miatt pedig kigyulladt azokat Béke Nóbel Díjjal tüntetném ki, amiért sikeresen hatástalanítottak egy tömegpusztító fegyvert.”
ez az egyik legpozitívabb hsz mégha, haditechnikai rajongók számára idegen akkor is. sőt ez az idei egyik legjobb. nem szakmailag, hanem üzenetében.
én értem a hozzászólás lényegét. csatlakozom.
Én falhoz állítanám azokat a hülyéket akik felgyújtanak egy atom-tengeralattjárót.Gondoljunk már bele emberek!!!Ennyi erővel kapjon valami nagy plecsnit a környezetvédelem nevében az aki felgyújt egy atomerőművet!!!???
Az eszem áll meg!
dudi
nem szó szerint kell értelmezned ezeket a mondatokat. nyilván nem lehet kitüntetni egy félrészeg hülyét aki eldobta a csikket és emiatt majdnem kiirtott egy várost.
olvass a sorok között!
Azóta semmi hír? Semmi frissítés?
Igen dudi a likőr me valami gyümölcssel ízesített szesz. Eszerint nem az alkolohkoncentráció a lényeg, hanem az elkészítés módja.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Lik%C5%91r
Egyébként nem értem min olyan érthetettlen ezen a Nóbel díjjas dolgon. Muszáj mindenhova kitenni a :) jelet, hogy felfogjátok az iróniát?
@Mackensen
Nem érthetetlen, csak nem fogjuk fel :D Egyébként érdemes kitenni a :) jelet, mert különben elkezdünk hőbörögni és a véres lándzsával kiássuk a még véresebb csatabárdot :D
Ma reggel olvastam az orosz fórumokat, ahol a Murmanszkiak és A Roszlakojiak (ottani lakosok) arról írnak, hogy a tuz a hajó belsejében
keletkezett a hegesztési munkák kozben, (azért ontotték a vizet a torpedó nyílásokon) a legénység 58 tagja tartózkodott a hajón , ebbol 40-en jelenleg is a hajón vannak (állítolag vannak halottak is)ma reggel még mindig fust szállt fel a hajóból. A hajó annyira tonkrement, hogy nem térhet vissza a flottához, de Medvegyev elnok parancsot adott a hajó megjavítására .. Hivatalos megerosítés nincs (az oroszok nem mondanak igazat- cenzúra, lásd A kurszk)
Emberek elég már a rémhirekból…lassan itt a új év….hagyuk a rossz dolgokat a 2011ben, amugy is szar év volt. Eddig is valami pozitiv…egy kis orosz „top gun”
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201112300904-rgw1.htm
Kuznyecov már itt van, a földközin….
Ez egy modernizált SZU-33?Mert a kabin belülről semmit nem változott.
Nagyon érdekes videó. Először is, a bekamerázott gép egy alap Szu-33-as, ezzel tehát továbbra se világos, hogy van-e Szu-33M átadva a légierőnek, vagy nincs. Több variáció van idáig. Van, a 12-ből hat darab, ezekből legalább egy a hajóra is került. Van, de nem hat, csak pár darab, az upgrade projekt 2-3 példány után elakadt, egy sincs szolgálatban. Van, egy darab, a komszomolszki KNAAPO udvarán, várják a többire is a megrendelést, de egyelőre az nem jön. Az utóbbi két esethez a magyarázat, hogy a Szu-27SzM3-as, Szu-30M2-es és Szu-34-es projektek elvitték az új elektronikát, műszerfalat és az Al-31FM-1-es hajtóműveket (no meg a lóvét), így a haditengerész 33-asok háttérbe szorultak.
Másodszor, a beépített kamera 50 Hz-es képfrissítése miatt jól láthatóak a működő katódsugárcsöves képernyő villódzása mellett a HUD két oldalán, a sisakcélzó lézerének vevő prizmái működés közben.
Az oroszok és a pálinka :)))
Tényleg nem bírják…
:)
Most se volt rajta felfegyverzett gép. Mit csinálnának, ha valakinek kedve támadna felettük disznólkodni, mint annak idején ők a Kitty Hawk felett? Olyan ez, mint a Hood. 1 bolond koncepció bolond megvalósítása. Azt nem értem, hogy pár startrakétával ezen az egészen segíthetnének.
Szerintem ez még a régi szuhoj
gacsat
Van rajta egy halom légvédelmi fegyver ami potensebb mint a 30 éves elektronikával megáldott SZU-33.
gacsat
Légi harc kapacitással fel tud szállni(azt hiszem 8 rakétával)a SZU-33-as.
És 1ből lőnek.
Ja, fél tank benzinnel.
gacsat
Nem fél tank üzemagyaggal, hanem kb 2/3-addal… Ráadásul ezt utántöltéssel lehet hosszabbítatni!
Igen. 1 másik szuhoj tölti, amibe szintén legfeljebb 2/3 tank van. Fél óra alatt meg is vannak. Igazán pompás.
gacsat
Soha még a szárazföldi testvérei sem használja ki a teljes kerozin kapacitást általában 55%-ig vannak feltöltve a tartályok.A SZU-35SZ-nek pl csökkentették(!!!)a gerinctartály méretét.Egyébként a félig töltött tartályok is kb 4800kg(!!!) kerozint jelentenek.A gép átrepülési távolsága 9600kg kerozinnal(100%-ig feltöltött tartályok)kb 4000km,szóval az az 50% több mint elég!
gacsat
Javaslom fordíts 5 percet a googelre mielőtt butaságokat beszélsz.
Csak,hogy legyen viszonyítási alapod.A hasonló méretű F-15 belső üzemanyag készlete(ami ugyan csak óriási)6270kg kerozin.
Az orosz vasak szépek és jó a sárkányuk csak rossz a műszerezettségük
Minden liter számít. Vagy feleslegesen nagy a repülőgép. Aztán meg majdnem mindig az üzemanyag a szűk keresztmetszet.
Azért kaptál 1-1 lájkot tólem is.
4-5 órára való űzemanyaguk a légcsavarosoknak is voltak, és soxor kevésnek bizonyult. Hogy 1 éles feladat meddig fog tartani, azt honnan tudod előre? És ha nekik kéne lebombázni az iráni akármit? A zsidolikus repülőket 2x kellett utántölteni ezeket 1x sem kellene.
gacsat
Feleslegesen sok üzemanyag fér a 27-esbe,ezt bizonyítja az is,hogy a SZU-35Sz-nek csökkentették a belső üzemanyag készletét,hogy jobban érvényesíteni tudják a területszabályt ezáltal még tökéletesebb aerodinamikai kialakítást értek el.
Mindenesetre jobb, mint a 29esnél, ahol igen csúnya púpos izé lett az amúgy szép gépből. És még a repülési jellemzői is romlottak.
Gacsat!
A 29-es így is szép, es ahogy írtad is minden liter számít
Na még egy gyors korrekció aztán megyek is.
A Szu-35Sz belső tüzelőanyagkészlete nem csökkent, hanem tovább nőtt, 9.6 tonnáról közel 11-re.
AO
Pedig 1 csomó mindenre kellene válaszolnod a MiG31es cikknél.
Latott vki olyat hogy fegyverzettel felszallt vona egy su33 a kuznyecovrol? Nem r77el akar csak r27el.
Elvileg persze… leghatso poziciobol indulva
Murepules demozasra jo… Ennyit er.
Nemrég demóbol megtették. Bár nem láttam, de Allesmor írta.
Boldog Új Évet és jó reggelt mindenkinek! Itt már olyan régi téma, hogy repülnek-e szu-33 fegyverrel, hogy ennek most probáltam utána nézni az orosz forumokon és ezt találtam:
http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=12274&mode=view
http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=12272&mode=view
http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=12271&mode=view
http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=12270&mode=view
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_12489553
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_121031534
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_122881855
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_170830175
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_183542091
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/photo-42331_188618762
A dolog érdekessége, hogy az orosz forumokon is ez egy eléggé titokzatos téma….fotokat csak a közösségi oldalokon lehet találni, ahol inkább privát fotok vannak…aki ott szolgál a Kuznyecovon…
Ha valakit érdekelnek szép fotok a navy air force-ról ezt ajánlom:
http://vkontakte.ru/topic-42331_23320180#/album-42331_1563186
Köszi szépen! Jó képek. Az 1iken tényleg úgy néz ki, mintha fel is szálna.
Szerintem a 3 csíkos csak makett.
http://vkontakte.ru/photo-42331_124784472
Gacsat ez nem 29es? Annak is a K verziója?
De bizony, az lehet.
Ezen videón rakétát indít a su-33:
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=qa2E6X-xnnw
A foto alatt ott van a felirat Mig 29K. Fehér csikos tuti hogy makett, de minek?
Nem megy a videot….Ez vajon milyen rakéta?
http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=12270&mode=view
Ezen is van valami….
http://vkontakte.ru/album-42331_1563186#/photo-42331_48270817
Olyan mint az r27-es csak szerintem valami gyakorló verziója, mert másfajta a a fej.
Ez vajon melyik szu?
http://vkontakte.ru/photo-42331_48270817#/photo-42331_107145775
A sor végén szépen vannak összepakolva, gondolom ez a készenléti…
http://vkontakte.ru/photo-42331_48270817#/photo-42331_121443544
R-27 ER
http://en.wikipedia.org/wiki/R-27_(air-to-air_missile)
A gep jobb szarnya alatt a 120 mm es nem iranyithato raketa van amit tubusbol inditanak mig a masik szarnya alatt meg a 70 mm es nemiranyitott raketak blokkja.
Su34 talán
Su 27 kub
http://www.youtube.com/watch?v=HcHeebNDJ98&feature=related
Igen tényleg nem su34
Gacsat-wikipedia, most már tudom…
Dima
Mi ujsag az orosz oldalakon a Ekatyerinburgal kapsolatban ?
Tejes csönd,tegnap néztem…furcsa…valami bibi van ott. Most megnézem újra.
Ha csond van az nagyon nem jo jel.
Nagyon nem ! Remelem csak jozanodnakmaz emberek mert ha tenyleg hirzarlat van akkor az nem csak a hajo totalkarossagat jelenti hanem esetleg sulyosabb a problema.
Lehet hogy el akarnak tusolni valamit
Üdv!
kis kiigazítás kuruc megállapításaihoz a rakétákról (2012. január 1. vasárnap @ 16:03):
http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=211231
nem 120mm, de 250; Sz-25 a becsületes neve. :-)
a másik meg ilyen:
https://eshop.hobbyart.sk:4443/modeltalking/?p=3548
ami a hatodik fotótól kezdődik B-8M 20csővel, 80mm-s. A 29-eseinhez is volt.
Tisztelettel: vilmoci
Ez a kérdés a Szu-33-as szállt-e már föl fegyverzettel a militaryphotos-on is felmerült a minap. A kérdezőt jól lehurrogták, hogy hát persze, itt is van a „bizonyíték”:
http://www.youtube.com/watch?v=tmmx4uQ69_U&feature=player_embedded
4.28-nál. Nos ez nem bizonyíték, csak egy súlymakettekkel végzett teszt.
Az az igazság, hogy az elmúlt közel húsz évben mindössze csupán tavaly fordult elő elsőször, hogy éles rakétafegyverzettel (két R-27-es és két R-73-as) készültségi géppár szállt le és fel a Kuznyecovról.
Számos fotón látni, hogy négy éles R-73-ast azért korábban ir rápakoltak, de a tény az, hogy az amúgy is alacsony élettartamú rakétatípusokat inkább kimélik, illetve a Kuznyecov nem igazán szorult még rá igazi fegyveres őrjáratra, már amit a fedélzetéről indítottak, lévén, hogy az utóbbi két évtizedben inkább csak hadgyakorlatokon vett részt, éles bevetésen soha. Ezen hadgyakorlatok légterét, mintegy erődemonstráció gyanánt pedig rendre oltalmazni szokták, de csupán a szárazfölrdöl felszált Szu-27-esek.
A 33-asok sokszor repültek éles fegyverzettel, nem csak légiharc rakétákkal, hanem bombákkal sé nemirányított rakétákkal is, de ezeket mind a szárazföldről hajtották végre, lövészetek idején.
A linkelt egyik fotón látszik egy „fullosan” megpakolt 33-as is. Ennek a képnek az érdekessége, hogy az alkalmassági tesztrepülések idején se rakták fel mind a 12 rakétát, a belső pilonokat szabadon hagyták, így a függesztmények száma csak 10 volt, pont mint a 27-eseknél. Érdekesség, hogy a 33-as hivatalos hajófedélzeti fegyverjavadalmazása csupán 8 rakéta, 4db R-27-es (R és T) és 4 R-73-as. A fotó ugyanis akkor készült, amikor 2009-ben nemzetközi vizeken (ha jól tudom Máltán, de majd kijavítotok) hajózott az egység és demonstratíve két 33-ast a szárazföldről jól látható módon az 1-es és 2-es starthelyre nyűgöztek le, de úgy, hogy mind a 12 felfüggesztési pontra éles rakétákat aggadtak fel. Gondolom, hogy a fegyveresek is gyakoroljanak kicsit.
Itt eg a másik gép, a Szu-27KUB. Pár éve a Jetfly-ra írtam ezt a cikket, igyekeztem mindent belesűríteni.
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/szu27kub_bemutato/
Itt van hozzá adaléknak egy kis videó is:
http://www.youtube.com/watch?v=HcHeebNDJ98&feature=related
meg mégegy a néhai Timur Apakidzével és Viktor Pugacsovval:
http://www.youtube.com/watch?v=3LCbHF8z-EQ&feature=related
De jó, már el is felejtettem hogy volt(van?) egymás melletti üléses tengerész Szuhoj is.
Termimator: én is elfelejtettem.
De a KUB-okat már kivonták, nem??
Én nem efelejtettem… nem is tudtam, hogy Su27ből volt egymás melletti pilotafülkés. bahh…
oroszos
Nem KUB-okat, hanem KUB-ot, s nem lehet kivonni azt, ami csak prototípus szinten létezett, 1 példányos létszámmal :)
Próbáltam bármi új infot keresni… de semmi, teljes és totalis hírzárlat van, néhol mindha meg se történt volna az eset.
~max blogok ‘találgatnak’ videok+dokk elöntése alapján, hogy miért is kellett elönteni a dokkot, mért nem tudták tűzoltók eloltani…
Lenne egy lehet hogy naiv kérdésem, de egy újoncnak megbocsajtható….ez a honlap miből tartja fenn önmagát? Reklám nincs, támogató? nem tudok róla….sok lelkes ember?..de manapság ingyen sajt csak az egérfogóban van. Évzaró cikkekből nem sikerül kideritenem hátteret. Egy moderator válaszát előre is köszönöm.
„Próbáltam bármi új infot keresni… de semmi, teljes és totalis hírzárlat van, néhol mindha meg se történt volna az eset.”
Nemsokára itt a pravoszláv karácsony, OO-ban munkaszuneti napok lesznek.
Ilyenkor meg az újságok se írnak….
varga dima
Van reklám.
Dudi
Gondolom ez nem komoly, ismerős, saját vállalkozás címszó alatt megy.
Annak aki még nem alszik jópofa video:http://www.youtube.com/watch?v=RuZ49-JRu_M
Azt hiszem ez a Nagy Péter cirkaló.
Most nézek egy régen felvett doku filmet, a Láthatatlan küldetés-t.
A TK-20[6] Severstal Typhoon SSBN-ről szól.
Az egyik kikötői felvételen látszik, hogy van valami „gyűrő” a hajócsavarok körül.
http://warandgame.files.wordpress.com/2008/11/subtyphoon.jpg
https://htka.hu/2010/05/09/2019-ig-maradnak-a-typhoon-ok/
http://i307.photobucket.com/albums/nn314/CommanderJRB/TyphoonclassProps.jpg
Ez csak én nem vettem eddig észre? Minden hajón van? Mióta?
Elég régi fotókon is látszik. Lehet hogy csak a régi rajzokon nem volt rajta, mert akkor még nem tudták hogy ilyen. (Könyvek a 90-es évekből.)
Terminator
„Ez csak én nem vettem eddig észre?”
Igen :)
„Minden hajón van?”
Nem!A legelső biztosan de tudtommal a második egység is eltérő elrendezésű hajócsavarokkal készült.
Nem egy autentikus forras de a sorok kozott olvasva par dolgot ki lehet csipegetni.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20111230-meg-mindig-izzik-a-kigyulladt-orosz-atomtengeralattjaro.html
Dima: Írj mailt azt majd megtudod.
Amúgy sztem 80-90%ban hobbi/lelkesdés és 10-20% reklám lehet az arány.
amúgy hamár Oroszo. http://www.portfolio.hu/gazdasag/putyin_vizsgalodna_a_gazprom_is_a_listara_kerult.160734.html
Van hadivonatkozása is.
Mondjuk inkább magunkat féltem…
Sajnos továbbra is teljes csönd van, még a murmanszkie újságokat néztem – semmi, megállt az élet, utolsó datumok 29-30…
Azért kiteszem egy-két, szerintem, érdekességet, készül ex”Admiral Gorskov”, indiaul inkább nem írom:)…bár a videok már egy kb 1,5 évesek:
http://video.sibnet.ru/video203185/
jól látszanak különbségek a Kuznyecov-hoz képest… 8.30 nál mutatják a méret változásokat…
másik:
http://ria.ru/video/20101207/305341097.html
Minden ki van cserélve, mondja az ember, 1.400 km új kabel, 78% készültség, órának csak 14 fokos emelkédése van, azaz 16 db Mig szinte horizontálisan fog felszállni, rajta van egy makett is, + 10 heli lesz, 283 m összhosszú lett a pálya.
Vikramaditya, csak megírtam….megtaláltam a forditást: „Erős mint a nap”.
Kedves Terminator…
A hajócsavar körüli gyűrű egyértelműen kavitáció/zaj-csökkentő. Nem a Tájfun az egyetlen, amin megtalálható, sok d/e tengón is van ilyen. Ott jobban kihasználható, mert „egyéb” zaj kevesebb van, pl. reaktorszivattyú-hang…..
Zicherman ezt írta:
A javítóüzem munkásai gyújtották fel az állványzatot és a tengótest gumiborítását.
Semmi komoly. Viszont eléggé komoly volt ahhoz, hogy Moszkvából végre elkezdjenek foglalkozni a helyi kiskirály uralmával. Szilveszterkor ment érte az ,,Alfa”.
„Zicherman ezt írta:
A javítóüzem munkásai gyújtották fel az állványzatot és a tengótest gumiborítását. Semmi komoly.”
Aha, értem… Azt nem tudom ugyan, hogy ki a tököm az a Zicherman, de ezt láttátok?
http://www.barentsobserver.com/submarines-torpedo-compartment-was-on-fire.5003663-58932.html
Csak emlékeztetnék, hogy eredetileg úgy szólt a mese, hogy az SSBN tengó most csak egy rövid karbantartásra érkezett, a jövőre esedékes nagyszervizre tekintettel. Ehhez képest, már a tűz _előtt_ is akkora lyuk tátongott a Jekatyerinburg oldalában a torpedó-szekciónál, hogy a Kreml Cár-harangja is befért volna rajta! Ami pedig az újbóli bevethetőségének az esélyeit illeti, ugyan nem lehet kizárni, hogy tényleg visszatér még 1-2 év múlva, de az sokatmondó, hogy az orosz sajtó szerint Medvegyev utasítást adott a 3. és a 4. Borey, tehát a Vladimir Monomakh, és az egyelőre inkább csak elvi szinten létező Szent Miklós SSBN építésének felgyorsítására…
Kc:
Mi a búbánat lehetett vele?
Viszont értelmet kap, hogy mitől gyulladt ki: ezt a „karcolást” be kell foldozni, az meg hegesztést jelent.
Így már összehozható a gyulladási hőmérséklet.
Most már azt is tudjuk miért locsoltak vizet a vetőcsövekbe.Nem lehet,hogy az a felület égett amit be akartak rakni?Ebben az esetben nem biztos,hogy a hajó szerkezete akkora hőterhelést kapott.
Akkor a fiamnak lett igaza. Ő már aznap mondta, hogy az egész lényege, hogy a Borej hamarabb lesz meg…
Zichermann az index fórum oroszügyi mindenttudója.
A fotókon látni, hogy bévul a kivágott teruleten keletkezett a tuz. A kérdés miért volt kivágva ilyen rész a torpedo részlegen? Miért tartott az oltása tobb mint 24 órába?
A szonár résznek semmi baja .
Ráadásul az állványzat is vasból van.
Ami ki van vágva, az nem a torpedó rész. Az a szonár. Valószinű, swarcban a szonárt akarták kicserélni, és nem akarták nagydobra verni.
Azt hiszem elmondhatju hogy ” MEGINT NEM CSALODTUNK ” az orosz tajekoztatas tenyszerusegeben es korrektsegeben. A tuz kapcsan a mufti emlitette hogy semmilyen tuz nem hatolt be a belso reszbe . No itt egy link fotokkal mikor a torpedoterbol langnyelvek jonnek ki. Nem is akar milyenek. Ott bent minden eleget. Valszeg torpedo valoban nem volt a fedelzeten kulonben…..
Viszont ide a rozsdas bokot hogy a ballisztikus raketak azok most is ott vannak a tubusban.
es a link a fotokkal. http://www.barentsobserver.com/submarines-torpedo-compartment-was-on-fire.5003663-58932.html
Ui : Kosz Gacsat
Egy darab képet nem látok ahol a torpedóvető csövekből lángok csapnának ki.
dudi
Jogos !
En voltam figyelmetlen ruszofob :-) Megyek is aludni ( hajnali 4 van erre fele ) de elotte 10 perc kukorican valo terdeples.
:-)))
Ahogy a fotót elnézem, szerintem a komplett szonárdómot kapták ki ott. Ahhoz van a legközelebb, oszt odament Szerjozska és nekiesett egy konzervnyitóval….
Most már aztán tényleg… a Zicherman (biztos ember?) azt írja, hogy felgyújtották az állványzatot. Később meg, hogy az állványzat fémből volt. Vagy én vagyok hülye, vagy csinos kis gyújtogatás volt…
Kuruc… jó éjt (hajnalt)…
Kuruc… RIADÓÓÓÓ
Ahol ki van vágva, az nem a torpedótér. Nézd meg: alul van a szonár, fölötte a torpedó veő csövek, amögött a torpedókamra.
Azt én írtam, hogy fémből van. Látom a fényképeken.
„Viszont ide a rozsdas bokot hogy a ballisztikus raketak azok most is ott vannak a tubusban.”
Arra mérget vehetsz! Az Isvestia.ru korábban lehozott egy fotót, amelyen egy másik Delta-IV. SSBN tengó, a K-114 Tula vendégeskedik ugyanebben a floating dock-ban, még tavaly tavasszal. Mondani sem kell, ott figyel benne az összes Sineva rakétája…
http://submarine.id.ru/galery/t616.jpg
A képen is látszik,hogy ez az egység kivehetőre van tervezve és nem is most csinálták először.
Még annyit, hogy mivel az új Borey tengókat nem lehet percek alatt össze legózni, ( a Vladimir Monomakh 70%-os állapotban van, a Szent Miklós talán 10%-on, csak nemrég fektették le a gerincét ) ugyanakkor az SSBN flotta az orosz nukleáris triád nélkülözhetetlen része, én nem látok más lehetőséget, mint hogy tovább marad szolgálatban a három, még működőképes Delta-III. boomer a Csendes-óceáni Flottánál, amelyeket egyébként legkésőbb 2013-ig ki akartak vonni a hadrendből…
Dudi
Szerintem azon a képen semmi sem látszik, csak az új festés.
Szerintem meg a szonárkamrának azért más a szine, mert ott nincs acél. Sok tengeralattjárón más a szine, aminek nincs semmi célja. Akkor meg oka kell, hogy legyen.
Norvég TV is foglalkozótt ezzel a témával nem régen…
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7939096
második link: http://econo.com.ua/2011/12/foto-video-apl-ekaterinburg-polnostyu-unichtozhena-ognem/
itt talán a fotók érdekesek…
van még egy „baromság” norvég sajtóban, hogy talán összefüggés van tüzeset és e között:http://ru.delfi.lt/abroad/global/na-plyazhe-norvegii-obnaruzheny-tysyachi-dohlyh-seledok.d?id=53725125
Dima, a globális felmelegedés is miattatok van :) :) :)
Az egészben az az érdekes, hogy amíg norvég hatóságok azon törték a fejüket, hogy takarítsanak a partot, egy nap múlva a összes hering eltűnt…éjszakán takarított az orosz SPECNAZ..:)
Akkor azért lett ócsóbb a sózott hering….. :):)
Azért imádom ezt az oldalt, mert pillanatok alatt el lehet jutni az orosz atomtengeralattjárók szerkezetétől a sózott hering piaci áráig. Kíváncsian várom, milyen hatása lesz a világító kaviárnak….
dudi: Torpedó vető csövek mellett biztos csaptak fel lángok, erről foto is van vmelyik mellékelt linken. (Távírányítással oltják ott pont.)
Amit olvastam ez kuka. 18h!!! tűzoltás után feladták mert akkora volt a tűz, hogy el kellett árasztania hangárt. Már az nagyon durva, hogy 18h alatt nem voltak képesek eloltani.
Nem lehet, hogy egyszerűen felrobbant az egyik torpedó? valaki neki eset hegesztő géppel….kitépett egy jó nagy darabot oldalból… ennyi az egész….Lassan ezt jobban elhiszem.
Dima, nem valószínű, bér már én sem zárnék ki semmit. a detonáció nagy hanggal járt volna és legalább egy tanú megemlítette volna, hogy robbanás is volt….
Ha egy 400 kg os harcireszu torpedo felrobban vagy akar csak a hajtoanyaga az ugy nez minimum mint a Kurszk :http://www.smit.com/sitefactor/public/images/foto/projects/kursk02_large.jpg
Egy torpedó leszakította volna a fél orrot az pedig egészben van.
Fad
Valaki azt vetette fel,hogy a vetőcsövekből csaptak ki lángok,erre írtam,hogy azokból nem(mire az aki felvetette újra megnézve a képeket nekem adott igazat).Nem volt szó arról,hogy mi volt a vetőcsövek mellett.
A épen a nagy lyuk a szonár helye.A torpedókamra egyel előtte van és egy olyan válaszfal választja el a többi részétől a hajónak ami ellenáll az összes torpedó együttes detonációjának ezt a Kurszk bebizonyította.
Kuruc71-nek hála magyaráznom kell(KÖSZI!!! :D)
A Kurszknál a válaszfal nem szakadt át a detonációk hatására még is továbbterjedt a robbanás a következő fő válaszfalig ami annak volt köszönhető,hogy a torpedókamra válaszfalának tetején volt egy vagy szellőző vagy az elektromos hálózat csatornája és a robbanás ezen a csatornán keresztül jutott a hajó válaszfalon túli részeibe és csinálta ezt: http://englishrussia.com/2007/04/16/the-remains-of-kursk-submarine/
az egyik képen jól látszik,hogy a torpedókamra utáni következő fő válaszfal(talán a reaktort védi)sértetlen.
dudi:
emlékeim szerint a reaktor a torony után található (tömegközéppont miatt is ott van jobb helyen), itt az első „épp” válaszfal a torony előtt van.
Wolfrick
Tökéletesen igazad van!
http://1.bp.blogspot.com/_J0gDkDskVlA/Sv13yRV4-bI/AAAAAAAAAYs/ksWfJHb7wH8/s320/small_oscar_II.gif
Ma bejelentették, hogy tobb mint 1 milliárd Rubel (34 millió USD)
kár keletkezett a Jekatyerinburgon. ( aszonár totál káros, a borítás is károsodott) Májusban viszik a hajót Szeverodvinszkbe- ott lesz megjyvítva.
Hát nem ott van?
Gacsat:
Most úszó szárazdokkban van, kicsit odébb. Szerintem partra teszik és szépen ottfelejtik.
Valószínűleg a nukleáris csapásmérő-képesség csökkenését nem akarják bemondani. Így nem hiányzik a hajóregiszterből, csak „javításon” van.
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120202/171098833.html