Moszkvában csütörtökön bejelentették, hogy az távol-keleti KnAAPO repülőgépgyár átadta az orosz Honvédelmi Minisztérium által megrendelt Szu-27SzM3 repülőgép típus utolsó négy példányát.

Az Orosz Légierő egyik korszerű Szu-27SzM3-asa szürke kamuflázzsal | Fotó: yuga.ru ,
A tizenkét új gyártású Szuhojt 2009-ben rendelték meg azzal a céllal, hogy az export után megmaradt sárkányokat hasznosítsák. A Szu-30-as szériákhoz kifejlesztett több újdonságot is megkaptak az új repülőgépek. Megerősítették a sárkányszerkezetet, megnövelték a maximális felszálló tömeget, illetve két új fegyverfelfüggesztő csomópont is került a szárnyak alá. Az új típus az MMPP Szaljut által gyártott AL-31F-M1 hajtóművet kapta meg. A Szu-27SzM3-as repülőgép típus, hasonlóan az alapváltozatból korszerűsített Szu-27SzM-ekhez, többfeladatú repülőgépnek készült.

Az új pilótafülke | Fotó: yuga.ru ,
Napjainkban az Oroszország hat légibázisán települ aktív Szu-27-es alakulat. A Szu-27SzM3-as típusból megrendelt tizenkét repülőgép az észak-kaukázusi Krímszkaja légibázisra került. Ezen kívül két távol-keleti bázison, két-két korszerűsített Szu-27SzM típust használó század repül. Erre a változatra a KnAAPO 2004 és 2009 között 54 alapváltozatú repülőgépet épített át. A szintén a KnAAPO által gyártott kétüléses Szu-30M2-esek a fenti három légibázisra lettek szétosztva.

Szu-30M2 szintén a Krímszkaja-i légi bázison ,
Ezen kívül, három kelet-európai repülőtéren, egy-egy repülőszázad használja az alapváltozatú Szu-27-eseket. Ezeken a krasznodari repülőgép javító üzem folyamatosan hajtja végre az élettartam növelő ipari nagyjavításokat.

Az alakulatok számának 1998-as, majd 2009-es drasztikus csökkentése után, a hosszú távú tárolásba helyezett Szu-27-esekre a továbbiakban nincs szükség. A képen a régi 11-es és 13-as szériák gépeit bontják, melyeket még 1985-86 között vett át a Szovjet légierő. ,
—–
Szerző: Galcom