Jeles mérföldkőhöz érkezett az összeurópai harcigép-gyártás: október 19-én a Cassidian, vagyis az EADS haditechnikai részlege átadta a 300., sorozatban gyártott Typhoon vadászbombázót. A jubileumi példányt a Spanyol Légierő kapta, mely egyébként 87 darabot rendelt a típusból. A konzorcium minden tagja üdvözölte a hírt, és remélik, hogy az üzemeltető legalább olyan elégedett lesz a géppel, mint ők. Ezzel együtt egyébként újra feléledt az optimizmus a Eurofighter konzorciumon belül, hiszen lehetséges, hogy az eddigi 707 megrendelés mellé még 2011-ben begyűjtenek újabb 126-ot – lévén Indiában közeleg az MMRCA tender eredményhirdetése.
A 300. példány átadása egyben azt is jelzi: végre teljesen révbe ért a Typhoon, megérte a sok éven át tartó fejlesztés, a rengeteg emberi és pénzbeli áldozat. Igaz, hogy a típus még a mai napig sem teljes értékű, hiszen a korai szériákból hiányzik egy-egy fontosabb képesség, ám a magas megrendelésszám és a több üzemeltető biztosítja, hogy a program gyümölcse hosszú jövő elé nézzen. A négy országban készülő Eurofighter immáron hat nemzet légierejét erősíti, érkezésével 11 régebbi típust váltott le. Napjainkra a flotta összesítve elérte a 130 000 repült órát, és az arab forradalmaknak, illetve a líbiai eseményeknek köszönhetően immáron háborús körülmények között is bemutathatta képességeit – sikerrel.
A nagy esemény egyébként éppen egybeesik a Seoul Air Show-val, mely Dél-Korea legnívósabb haditechnikai kiállítása. Ez talán nem véletlen, hiszen rendkívül jó marketingértékkel bír a koreai döntéshozók számára a típus sikeressége. A Cassidian nyomulásának oka, hogy Szöul hamarosan sort kerít az FX-III beszerzésre, melynek célja 60 darab modern vadászbombázó rendszeresítése 2016-ig. Ami azt illeti, az európaiaknak igyekezniük kell, hiszen a konkurencia igen erős: versenybe száll a Boeing F-15SE és a Lockheed Martin F-35 is.
”Ez a mai esemény is egy újabb példa arra, hogy sikeresnek bizonyult a közös európai erőfeszítés és munka.” – mondta az átadási ceremónián Enzo Casolini, az Eurofighter GmbH elnök-vezérigazgatója. „A Eurofighter-program a legnagyobb ilyen jellegű együttműködés kontinensünkön, és tökéletes mintát szolgáltat arra nézve, hogy mit lehet elérni azzal, ha minden fél maximálisan kihasználja erőforrásait. Egyben rengeteg munkahelyet teremtett több országban, biztosítva ezzel sok-sok ember megélhetését, a technológiai fejlődést, nem beszélve a gazdaságok számára nyújtott hasznáról.”
Hát igen csak az a 707 db se lesz már annyi 37 darab Eurofighter Typhoon beszerzését mondta vissza a Német állam , melyből eddig 140 db rendelt volna .+Angolok is vissza mondanak néhányat és valószínű Olaszok is ezt teszik majd.
MMRCA – hajrá Typhoon !
Az új gyártásúakban már van aesa radar?
Most, hogy már tudjuk hogy az MMRCA pakkba benne van a Taurus (ami ugye nem aggatható Rafale-ra), így nagy az esélye a Typhoon győzelmére.
Bár, Indiában bármi lehetséges.
Mi az a 11 típus?
Németeknél Phantom, 29, Tornado,
Briteknél Tornado
Olaszoknál F104 és ha úgy tetszik az F16os is leváltotta
Sógoréknál Draken,
Szaudiaknál F-5
Spanyoloknál Mirage F1
Ez így 8
Mit hagyok ki?
Tordano IDS, Tornado ECR, Tornado GR.4., Tornado ADV. Máris 11.
Szaúdiban nem váltje ki az F-15C gépeket szerintem, a Torndaok mennek a levesbe.
OFF
Meghalt Kadhafi!
OFF
A hírek ellentmondásosak. Várjuk ki a végét…
R.I.P. vagy ilyenkor nem??
A Rafale fegyverzetébe integrálva van a Scalp csapásmérő robotrepülőgép ami egy kategória a Taurussal. Miért ne ajánlották volna fel a franciák a gép mellé?
Így ugyanolyanok az esélyek.
zolika750 ! Alapvetően igazad van, a különbség az,hogy a Taurust az indiaiak KÉRTÉK ! / ettől még bármi lehet az eredmény, akár SH is, ha megtámogatnák – pld. egy hordozóval D D D D /
OFF
Ezeket mi tartja egyben?
http://www.life.com/image/129683284
a fémes kötés :)
Üdv!
dudi:
– Egy twist-lock nevű eszköz, ha pl egy konténerszállító félpótkocsit megnézel, akkor ott is le van rögzítve a konténer ( a négy sarkán mindegyik konténeren megvan neki a hely, alul felül ).
Ezen kívül az egyes „oszlopokat” egymáshoz is szokás kötni ferde rudakkal, vagy lánccal.
vilmoci
Köszi!
Ez eléggé Kadhafi
http://videa.hu/videok/nagyvilag/kadhafit-az-utcan-vonszoljak-libia-moammer-kadhafi-D63BLfXFPypFRraN
Jahogy a Tornado 4et ér, oké, köszi
Szaudiban nem is, a Tigrisekre gondoltam, nem elütés volt :)
dudi: Az úttörő, ahol tud, segít. :-)
témához: Jól látom, hogy a németek hosszú távon alig több, mint 100 Typhoonnal képzelik el a légierejüket, és nem lesz más nagy sebességű típus?
vilmoci: Nem jól látod. 140-re csökkentenék a darabszámot, ami 37-el kevesebb, mint a legutóbbi terv. Szóval nem 140-ről csökkentenek 37-el. Amúgy még csak terv, ami nincs elfogadva. De azért a tendencia riasztó Európára nézve.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=defense&id=news/awx/2011/10/18/awx_10_18_2011_p0-383282.xml&headline=Report:%20German%20Plan%20To%20Cut%20Eurofighter%20Order
Milyen érdekes, hogy az EF európai megrendelői kb hatszor annyi össznépesség mellett összesen csak kétszer annyi gépet rendelnek, mint Franciák a Rafale-ból egyedül…
Üdv!
Ahogy mondod, riasztó.
„37-el kevesebb,”
jól teszik, semmi szükség rájuk .
http://www.youtube.com/watch?v=RAedQ7FMiKo&feature=player_embedded#!
Az amit soha nem értek, hogy miért ennyire nem reális légiharcot gyakorolnak. Minek van HOBS, ha ki sem használják? Ehelyett – már elnézést – gépágyús légiharccal bohóckodnak sokszor. A HUD adatai alapján a légiharc rakéta indítási paraméterei elvben megvannak.
Figyelemreméltó, hogy mennyire alacsony CAS-nál repkednek. Bármilyen más gép, ha beavakozna a küzedelembe, akkr nekik annyi. Semmiféle sebesség tartalékuk nincs, a corner speed-től fényévékre mindkét gép.
Fura.