Szerencsés kimenetelű kikötői koccanás történt az orosz Csendes-óceáni Flotta területén: egy bizonyos Donyec nevezetű kerítőhálós halászhajó rongyolt neki az egyik még hadrendben álló Delta III-as SSBN-nek, a K-433 Sv. Georgiy Pobedonosets-nek. Történt mindez még szeptember 21-én, helyi idő szerint 02:10-kor az Avacsinszkaja-öbölben.
A Csendes-óceáni Flotta sajtóanyaga alapján sem a tengeralattjáró, sem a halászhajó nem sérült meg komolyabban – a halászhajó a boomer hangelnyelő borítását rongálta „csak” meg, a hajótörzs nem szenvedett károsodásokat.
A balesettel kapcsolatban elmondottak szerint a tengeralattjárón őrszolgálatot adó tengerész észlelte a közeledő halászhajót, mellyel nem sikerült rádiókapcsolatba lépnie. Ezután jelzőrakétákat lőtt fel, melyek hatására végül a halászhajó fordulóba kezdett, ám már nem tudta elkerülni az ütközést, érintő irányon, a tat részénél nekiütközött a felszínen tartózkodó és így a navigációs fényeit használó, tehát vizuálisan is észlelhető K-433-nak. A sajtóanyag tanúsága szerint a halászhajó fedélzetére lépő haditengerészek megállapítása szerint egyrészt minden rendben volt a hajó navigációs rendszerével, az észlelte a tengeralattjáró jelenlétét, másrészt a legénység összes tagja részeg volt…
Ez jó:)
disz iz rásá!!! :-)))
Lehet azt hitték valami nagy hal :)
„Há Ilja Iljics, hó van a háló?!?
Né má mekkora húzzúk mán ki!”
Milyen ordibálás lehetett ott:))
Tvájá mámocská szábákáá!!
„Csak” a hangelnyelő réteg sérült… Ez mondjuk egy tengeralattjárónál nem éppen elhanyagolható:) Persze ha a haditengerészet felfogadná a halászhajó kapitányát, bizonyára komoly károkat tudna okozni egy NATO hadgyakorlaton is:)D
Majd a sitten ráérnek kijózanodni… Volt már egyszer egy ilyen tengó vs. halászhajó eset, csak ott sokkal jobban megszívták a halászok. Az eset még valamikor a kilencvenes évek elején történt, a halászok, akik vagy japánok vagy dél-koreaiak voltak, a nyílt tengeren, merítőhálóval „fogtak” egy Akula SSN tengót. Mivel érthető okokból nem akarták, hogy a tengó levigye őket magával több száz méter mélyre, ezért gyorsan le kellett vágniuk az összes hálójukat, plusz közben valami még a hajón is megsérült. Több százezer dolláros káruk keletkezett, ráadásul helybe is mentek a lófaszért. Elutaztak Vlagyivosztokba, megbíztak egy ügyvédet, és beperelték a Csendes-óceáni Flottát. A végső, homlokhorpasztó szívás akkor jött, amikor a japók/koreaiak által megadott (!) koordináták alapján kiderült, hogy az eset orosz vizeken történt, úgyhogy kárpótlás helyett azon nyomban őrizetbe vették őket orvhalászatért… :-))
Apropó tengó: Tcat, ezt olvastad már?
http://www.barentsobserver.com/russia-to-more-than-double-number-of-new-ssbns.4961729-58932.html
A szokásos orosz nagyotmondásról van szó, vagy ott valakinek tényleg elgurult a gyógyszere, és újra akarják játszani a hidegháborút?
Nem egyszer volt ilyen, hanem többször is. Sőt, az egyik elég nagy port vert fel – fura módon ebben is szerepeltek japánok: a USS Greeneville a tenger fenekére küldött egy japán halászhajót 2001-ben, a felszínre emelkedés során(!). Halottak is voltak.
„Csak” a hangelnyelő réteg sérült… Ez mondjuk egy tengeralattjárónál nem éppen elhanyagolható…”
Ezek a Kalmar / Delta-III. tengók már nagyon öreg bárkák, 30 év körül jár az összes. Már attól is leválik róla a glazur, ha csúnyán nézel rá! :-)) Inkább azt árulja el valaki, hogy mi a pék nyilának kell nekik 20 boomer, amikor még az USA is csak 14 Ohio SSBN tengót tart hadrendben?
Hát hogy a mindenkori tizenöt nagyon öreg mellé folyamatos gyártásban állhasson öt az évtizedes legyártás során nagyon öregedő és a handabandázás során jól hangozzon, hogy megduplázzák azt a húszat, mert húsznak a duplája több mint tíznek a duplája!
Igazi, „oroszos” sztori.
Be voltak rúgva. :)
Volt ezeknél különb is. 1974ben 1 angol „halászhajó” csak úgy, se szó, se beszéd eltünt a Barrants – tengeren. Az alibi háló túl nagy halat fogott.
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/february/15/newsid_3742000/3742538.stm
Összesen 8 működő SSBNjük van. Az összes Delta többször fel lett újítva.
Ah, ez annyira orosz sztori. Vodka, részeg halász, rozsdásodó atomtengeralattjáró, még talán egy medve bevonásával lehetett volna csak fokozni a hamisítatlan hangulatot.
Miért lenne rozsdásodó? 2004ben teljesen felújítva adták vissza a flottának.
Ma eldontotték a Tajfunok sorsát, miszerint 2014-ig kivonják a hadrendbol és szétvágják a hajókat (pr.941 Akula: Dimitrij Donszkoj,Arhangelszk, Szeversztal)
Nekem is van egy Tajfunos hirem. Meg pedig az hogy a Tajfunokat tervezo valalt kapott egy felkerest az allambacsitol hogy ugyan kalkulalja mar ki hogy mennyibe kerulne az atalakitasa a tengoknak teherszallitasra.
Ha jol tudom komoly 15 000 tonnanyi teher szallitasara lennenek alkalmasak a tubusok es raketak eltavolitasa utan. Az infoban az is szerepelt hogy az orosz arkktikus teruletek ellatasara valamint a sarki jegsapka alatti rovid utvonalas szallitasra gondoltak az erdeklodok.