Nem, nem kell semmilyen gépeltérítésre vagy hasonlóan durva dolgokra gondolni, csak az Osztrák Légierő gépei biztosítottak kíséretet a Lufthansa frissen keresztelt Airbus A380-asának.
A Lufthansa nemrégiben átvett és majdnem Magyarországra érkező Airbus A380-800 típusú utasszállító repülőgépe Bécsbe érkezett a saját keresztelő ünnepségére. (A Lufthansa régi hagyománya, hogy a gépek “keresztelőjét” a névadó város repülőterén tartják.) A Superjumbo így nem meglepő módon a keresztvíz alatt a ‘Wien’ nevet kapta. Az ünnepséget követően kijárt a díszkíséret a gépnek, így összekötvén a kellemest a hasznossal, a QRA-géppárt gyakorlóriasztással a levegőbe emelték, majd a zeltwegi bázisú Eurofighter Typhoonok elfogták és a határig kísérték a D-AIMG lajstromú monstrumot.
Ausztria 1993-ban kezdte el keresni a J-35 Draken váltótípusát. A 24 új gép beszerzéséről szóló döntés először egy lavinakatasztrófa, majd a 2000 augusztusában bekövetkezett árvíz miatt tolódott, a gépekre elkülönített keretösszegből fedezték a károkat és a katasztrófák során napvilágra került tény miatt, miszerint elégtelenül kicsi a helikopteres szállítókapacitásuk, új helikoptereket rendszeresítettek, miközben a beszerzendő gépszámot 24-ről 18-ra csökkentették. 2003. június 11-én írták alá a 18 Eurofighter Typhoon megrendeléséről szóló szerződést, azonban a kormányváltást követő politikai viták áldozata lett ez a beszerzési program is, így végül még ezt is csökkentették 3 darabbal. Kilenc új gyártású és 6 használt német gépet rendszeresítettek, melyek közül az első 2007. július 12-én érkezett meg Zeltwegbe, míg az utolsót 2009. szeptemberében adták át.
A Eurofighter Typhoonról szóló típusismertetőnkért katt ide!
Ha a polgári repülés érdekel, akkor pedig böngészd a Radarfigyelőt! >>> Tovább a Radarfigyelőre! >>>
Azért a levegőben igen csinosak ezek a Tájfunok, a földön nekem egy kicsit tohonyának tűnnek.
Bálna vadászat sógor módra…