|

Meghibásodott a PAK-FA hajtóműve – VIDEÓ – FRISSÍTVE #2

Műszaki hiba miatt megszakította felszállását a bemutatórepülésre induló Szuhoj T-50 típusú, orosz ötödik generációs vadászbombázó a MAKSZ 2011 repüléstechnikai kiállításon.

A PAK-FA prototípusa tegnap délután készült újfent bemutatót repülni a moszkvai publikumnak, azonban a gép megszakította felszállását és visszagurult állóhelyére. Már az első híresztelések is technikai hibáról szóltak, azonban később nyilvánosságra került egy videó, mely alátámasztja a hajtóműhibáról szóló elméleteket.

A szervezők elmondása szerint a műszakiak mindent megpróbálnak, hogy a gép minél hamarabb újra repülhessen.

Szuhoj T-50 PAK-FA ,

UPDATE #1 (12:25)

A Lenta.ru által szerzett gyári információk szerint a jelenséget pompázs okozta, melynek következtében a gép pilótája, Szergej Bogdan a felszállás megszakítása és a gép lefékezése mellett döntött.

UPDATE #2 (21:50)

A Flightglobal az orosz médiával ellentétes információkat szerzett a Szuhojtól, a leközöltek szerint a gép mögött látható lángcsóvát az NPO Szaturn Item 117 típusú erőforrás digitális hajtómű-vezérlő rendszere és a tüzelőanyag-szabályzó együttes hibája okozta.

A gikszerre közel 200 000 látogató előtt, mintegy 100 kilométeres óránkénti sebességnél került sor. A T-20-2 jelzésű második prototípus szerencséjére az 5000 méter hosszú pálya elég hosszúnak bizonyult a biztonságos megálláshoz.

29 hozzászólás “Meghibásodott a PAK-FA hajtóműve – VIDEÓ – FRISSÍTVE #2”

  1. Mar az oroszok sem a reik ! Ideag meg lehetett bizni bennuk bizonyos dolgokban. Peldanak okaert az ember tudta hogy ha nemzetkozi repulonapra megy es ott lesznek az oroszok akkor nagy eselyel odakennek egy vagy tobb gepet. Ez mar amolyan „hagyomany” lett nalluk, mondhatni a vedjegyuk lett. Erre tessek ma mar be kell erni holmi megszakitott felszallassal.

    Ahh a vilag valtozik :-)))

  2. Már elnézést Kurucz de ez sületlenség. A T-50 berepülésének nagy része Zskovszijban (Ramenszkoje) zajlik, ahol a kiállítás is volt. A szerdai napon mind a két gép a levegőben volt, egyik elszállt, másik bemutatózott. Csütörtökön, pénteken és szombaton is repült 20-30 percet a PAK-FA. Vasárnap ez a szerencsés baleset történt, műszaki hibából. (Az F-22 probarepülése során lezuhant hullámzó mozgást végezve hosszú ideig a beton felett.)

    A MiG-29OVT is több esetben volt, hogy müszaki hiba miatt megszakította a bemutatót. Pld. Párizsban, de most a MAKS-on is.
    Mivel belőle egy van, még tarcsigép sincs.

    A T-50-ből kettő repül, de senki ne gondolja komolyan egy protonál, hogy hibás lesz az egyik hajtómű, vészfék, aztán Bogdan átül a másikba és már hasítja is a levegőt…
    kele

    kele

  3. Oké! Rendben van nem szóltam!
    De nekem akkor is vékonykának tűnik, a Raptorhoz képest az a rakétaöböl, igaz egymás mögött van kettő. De azért kérdéses, hogy három-három rakéta elfér e benne – igaz attól függ milyen fegyverekről és elrendezésről van szó…Rakétákkal talán nem lehet gond, de a bombákkal? Azokhoz elég keskeny az az ajtó, a „kövérebbek” nem is férnének be…
    Vagy A Paki és az indiai tesója nem fog precíziós fegyvereket hordozni?
    http://steeljawscribe.com/2010/02/01/some-more-observations-on-the-sukhoi-pak-fa
    http://2.bp.blogspot.com/_7SvKgIpSQ6k/S5hBik4F5hI/AAAAAAAAAgA/68RqJI0_tKY/s640/Pak-FA_3D_Annotated_Dark_JPG.jpg

  4. Elsőre nekem is karcsúnak tűnt a gép, és nem értettem, hogy hol lesz a belső tér, aztán láttam képet.
    De a Raptorral ellentétben jóval nagyobb hely van a hajtóművek közt, így majdnem a „plafonig” felérhet a fegyvertér.

  5. Nincs előttem a HT mostani száma – otthon van – de úgy emlékszem az egyik ábrára, ami Pak-Fával foglalkozó cikkben volt, hogy ott – az is lehet, hogy lehetséges jelzővel is el van látva – azt mutatja, hogy végig üzemanyag tartályok lehetnek a gerinc mentén…
    Ezek is kell hely. – feltéve ha ott vannak. Tételezzük fel, hogy igen, akkor kérdés, hogy mennyi hely is van/marad.

  6. Puma. Pannon Puma

    A legújabb hírek szerint pompázs miatt kellett megszakítani a felszállást.
    A belső rakétaterek – 2 van – a has alatt egymás mögött található. Méretük 4,7 m hosszú és 1,1 m széles. Hááát, tényleg nem tűnik valami nagynak…..

  7. Picit OFF, de csak picit!

    Néztem a repülésekről készült videókat, a SZU-35 repülése nagyon durva volt. Nem semmi gép.

    A Pak-Fa esetében szerintem nem történt különösebb gigszer leszámítva azt, hogy pont a MAKSZ bemutatón kellett lefújni a repülését. A pilóta nem akart kockáztatni semmit (pláne nem egy szibériai „kirándulást” utána :D ).

  8. Allesmor Obranna

    Szergej Bogdan Ricardo Traven-nel társalog a MAKSz-2011 szünetében:

    http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2011/08/3017.jpg

    Kiváncsi vagyok, hogy a Szuhoj katonai főpilótája és a Boeing Super Hornet programjának főpilótája ilyenkor vajon miről társaloghat.

    De Traven jól elhaverkodott a Szu-30MKI típus egykori fő tesztpilótájával Vjacseszlav Averjanovval, vagy épp a MiG-es Gorbunovval és Blejajevvel is:

    http://pilot.strizhi.info/2011/08/19/9592