Nem régóta 4 Alligátor szúrhat szemet Oroszország Tengermelléki határvidéken (Primorszkij kraj). Természetesen nem Vlagyivosztok szennyvízhálózatából másztak fel a csernyigovkai bázis betonjára sütkérezni, hanem a Ka-52 Alligatorokat gyártó, szintén a régióban található Arszenyevben működő Progressz repülőgépgyárból érkeztek egy könnyed, fél órás repüléssel.
A távol-keleti katonai körzet illetékeseinek elmondása szerint a kiképzési célzatú repülések június 14-vel kezdődnek meg.
httpv://www.youtube.com/watch?v=r8EwOtDFX8o
Ezekre vajon miért nem szereltek toló légcsavart?
gacsat
Minek?(tolólégcsavar alatt a farokrotort érted?)
Amúgy ezek a gépek a Kuril-szigeteken vannak tudtommal.Iván kihasználja,hogy a japánoknak kisebb bajuk is nagyobb annál mint,hogy erre reagáljanak.
Ezeknek a Kamovoknak, miért nincs olyasféle terelőlemez a hajtóműkiömlőknél ami lefelé meg szerte szét terelné a forró gázokat mint a Mi-28 asnál?
Mert nem rakták fel.Ez a felvétel valószínűleg a gyári berepülésen készült.
http://rpmedia.ask.com/ts?u=/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Russian_Air_Force_Kamov_Ka-50.jpg/300px-
Russian_Air_Force_Kamov_Ka-50.jpg
Gacsat : Azszem Te a Sikorskyiek altal ujjonan tesztelt tolo legcsavarra gondolsz. Olvastam rola hogy Kamovek is kiserleteztek ilyesmivel regebben, de vhogy felhagytak vele. Lockheed-ek is hasznaltak a tololegcsavart az AH-56-on, de ott meg volt meg oldal iranyu farok legcsavar is, szoval tulbonyolitottak. Ezert sok lett a muszaki hiba is, toroltek is a programot.
Nem olyan új találmány ez a tolólégcsavar, csak arra kell vigyázni, hogy az előre felé haladó (emelő) rotorlapát ne lépje át a hangsebességet.
Tetszik ez az újféle csillag a farkán, láttam már ezt a trikolor csillagot még máshol is. Ideje volt már elhagyni a szovjet félét, ha arról van szó egyáltalán, hogy váltanak az oroszok.
Chris
Igen arról van szó,hogy váltanak.Régebben rengeteg kritika érte a légierőt a vörös csillag miatt ez is oka a váltásnak.
Megint mindenkinek igaza van. Tolólégcsavar valóban nem új ötlet, az AH-56 Cheyenne rendelkezett ilyennel, de újabban megint elővették. Sikorsky új kisérleti gépén is van, mely amúgy a cég első koax-forgószárnyas masinája. Ez a gép már repül.
A Kamovnak is van egy ilyen koncepciója, állítólag nem légből kapott, komolyan gondokoznak a megvalósításán.
A Piasecki által napjainkban átalakított kisérleti Blackhawk is tolólégcsavaros, a mögé szerelt zsaluzat tereli a légáramot a forgószárny nyomatékát kompenzáló és a tolóerőt adó mindenkori erők eredője irányába.
A Mil-ék is terveznek valami ilyesmit.
Egy szó mint száz, jelenleg a tolólégcsavar úgy fest, visszatérőben van. De még kell egy-másfél évtized, hogy végre el is terjedjen. Oka: úgy látszik, mégis jó lenne a 400km/h fölé vinni a helikopterek sebességi tartományát és nem csak katonai, de a polgári szektor igényei miatt.
Másik kérdés: hol a Ka-52-esek hajtóműkiömlő-árnyékolója. Nos, egyelőre egyetlen sorozatban gyártott Ka-52-esre se kerültek fel. Nem csak erre a négyre, de a torzsoki harckiképző alakulathoz (a „helikopteres Lipeck”) pár hónapja leszállított példányokon se volt.
Azokról más is hiányzott, nyilván ezeket majd menet közben installálják.
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/chetyre_43alligatora59_pribyli_na_2305.html
Annyira szépek ezek a gépek, a Hokum mondjuk még szebb volt, kár, hogy az egy személyes gép koncepciója még túl korai volt.
Május 20-án sikeres tesztet hajtottak végre az új ” Lajner ” rakétával ( A Szineva mélyen modernizált változatával) A kilovést a Barents tengerrol a Jekatyerinburg TA -rol.
Allesmor: Szerintem a koax elrendezes+tololegcsavar a nyero kombinacio. Miert is ? Ahogy a Kamovoknal is lattuk a koaxok annyira stabilak es jol iranyithatoak a mukodesi elvbol fakadoan, hogy ezt erdemes megtoldani tolo legcsavarral a legjobban. Persze az aerodinamika nagyon fontos, a farok resz kialakitasa stb.
En amugy nagyon al tudnam kepzelni a Ka-52-t tolo legcsavarral, igy is utos, hatha meg ugy 400-450 clicket lenyomna orankent. Lehet hogy mar dolgoznak is rajt a mernokok…?
Az a baj a koax+toló légcsavarral,hogy elveszik a konstrukció nagy előnye(faroklégcsavar hiánya).