2011-2020 között Moszkva 20 billió rubelt kíván haderőfejlesztésre fordítani, melyből ha minden igaz olyan 5 billió rubelt szakíthat magának a haditengerészet. Ennek csinos részét az atom-tengeralattjárók és a nagy flottáknak szánt hadihajók fogják felemészteni, ám a fosszilis energiahordozó készlet kitermelésének megkezdésével időszerűnek ítélték meg a Kaszpi Flottilla fejlesztését is.
A hosszú történelemre és a jelenleginél szebb napokra visszatekintő flottilla aktuális állapotáról Szergej Ivanov helyettes miniszterelnök meglehetősen lesújtó hangnemben nyilatkozott szerdán, a flottilla központjának számító Asztrahánban tett látogatása során: elmondása szerint a Kaszpi Flottilla jelenleg egy morálisan és eszközállomány szempontjából is lepukkant, versenyképtelen erőként karakterizálható, melyet sürgősen meg kell újítani.
Ezzel kapcsolatban Vlagyimir Viszockij admirális, az orosz haditengerészet parancsnoka – szintén szerdán – azt a nyilatkozatot tette, hogy a régióba 2020-ig legalább 16 hajó érkezik majd és a tervek között szerepel part menti rakétaütegek telepítése, illetve a flottilla légi képességeinek fejlesztése is.
A tervek szerint a Kaszpi Flottilla idén 3 hajót biztosan kap. Ezek egyike a 2003 óta a Flottilla zászlóshajójaként funkcionáló, Project 1166.1 Gepard-osztályú „fregatt”, a Tatársztán testvérhajója, az április 4-én vízre került és a Tatársztánhoz képest modernebb Dagesztán.

A Dagesztán | Forrás: dutchintell.com ,
Illetve Viszockij admirális nevesített még két rakétás hajót, konkrétan a Tatársztánt és a Volgodonszkot. A Tatársztánt véleményünk szerint rosszul vette át az orosz sajtó. Emberi számítás szerint ezen hajók egyébként a cirka 550 tonna vízkiszorítású Project 21630 osztály 2. és 3. tagjai. Melyek építését 2005-ben és 2006-ban kezdték meg Szentpétervárott. Rakétafegyverzetük a taton elhelyezett Grad-M MLRS-ben kimerül. Ellenben a hajosztályból származtatott, nagyjából kétszer akkora vízkiszorításúvá hizlalt változatuk a Project 21631 már VLS megoldással rendelkezik melyben 8 db 3M-54 Klubnak jut majd hely. A Kaszpi-tengerre szánt első ilyen hajót 2010 nyarán kezdte el építeni a zeledonszki Gorkij hajógyár.

A Project 21630 hajóosztály első tagja az Asztrahán 2006-ban került a Kaszpi Flottillához | Fotó: warfare.ru ,
Végezetül megemlítendő az is, miszerint kikötőfejlesztések is tervben vannak: a dagesztáni főváros, Mahacskala mólóit hosszabbítaná meg, mely lehetővé tenné, hogy a flottillának a Volga torkolatában fekvő Asztarhán mellett egy másik nagyobb bázisa is legyen, mely által alapvetően ketté lenne osztva területileg.

Kaszpi-tenger ,