|

Prága: a célpontban Bagdad

A csehek kicsit úgy vannak az L-159 ALCA-val, mint a franciák a Rafale-al: ezidáig sehogy sem sikerült eladni. Egy fél tucatot majdnem sikerült eladni Bolíviának, de Washington végül megtorpedózta az üzletet, így a Cseh Légierő számára felesleges gépmenyiség – 36 darab az idén januárban bejelentettek alapján – továbbra is várja, hogy valakik végre elvigyék őket.

A könnyű harci és kiképző-gyakorló géppel kapcsolatban Prága legújabb reménysugarának a típus elődjét, az L-39 Albatroszt anno nagy mennyiségben üzemeltető Iraki Légierőt tartja, akiknek tervezik is felajánlani azt. Mindezt a cseh külügyminiszter, Karel Schwarzenberg jelentette be iraki kollégájával, Hoshyar Zebari külügyminiszterrel folytatott hétfői megbeszélése kapcsán. A cseh fél azt is megemlítette, hogy az L-159 ALCA felajánlása mellett Prága ajánlatot tesz az iraki helikopterflotta modernizálásában történő részvételre is.

[singlepic id=1757 w=584]

Petr Necas, cseh miniszterelnök elvileg május 23-24 között látogatást tesz Bagdadban a két ország kapcsolatának elmélyítésének érdekében, mely során igen valószínűleg a most bejelentett ajánlatok is napirendi pontra fognak kerülni.

L-159B

L-159B 2008-ban, a kecskeméti betonon | Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

12 hozzászólás “Prága: a célpontban Bagdad”

  1. Minek ? Hogy alljon a betonon „bamulva” a Gripeneket ahogy azok sem repulnek ? Legyen a loveszeknek rendes fegyver, meg gatya, meg legyen tuzerseg, es harckocsik, meg, meg, meg…. Aztan majd lehet gondolkodni arrol hogy helit vegyunk, es majd utanna lehet az ALCA-n gondolkodni.

    Szerintem

  2. szerintem comandante itt arra gondolt, hogy mi is adhatnánk el valamit Iraknak! nem is rossz ötlet, csak tényleg nem tudom hogy mit. Van még lőfegyver-gyártásunk? Bocs, nem vagyok járatos a témában, csak a Gepárd név rémlik.

  3. A gepárddal tényleg érdemes lenne próbálkozni a Rába is szerintem esélyjel pályázna kisebb megrendelésre (valami speciális vízszállító vagy valami hasonló kategóriába) de tuti hogy rájuk tudnánk sózni pár PM-et AM-et vagy PAM-ot mert még van folyami hajógyárunk (de kitudja meddig és egy ilyen megrendelés nagy segítség lenne az iparág számára) és ha jól tudom még senki nem ajánlott Iraknak hasonlót pedig 2 nagy folyója is van és asszem nagy kiterjedésű tavai is (tuti vevők lennének rá)

  4. bagoly: A leselejtezettekből küldtünk…. botrány is volt belölle mivel azonnal mentek a szemétdombra Iraqban.
    Röhely de lehet, hogy jó üzlet volt, megúsztuk a lángvágózást….

    Technologiailag Rába esélyes lehetne, csakhát rajtuk kívül még nem kevesen gyártanak katonai szállítóeszközöket, akár csak itt KEUban is mint pl Tatra…

  5. Adjuk el nekik az onjaro tarackjaink egy reszet, nekunkugy is sok van belole, kell a fenenek 200db PZH 2000 :D
    Kuldhetnenk kezifegyvereket is, nekunk amugy is van eleg HK G 36-os, legyen nekik is modern fegyveruk. :P
    Par Griff madarat is adhatnank, nekunk eleg lesz a megmarado 40db is…
    :)

  6. Próbálkozni lehet, esélyt nem látok rá. Irak az amerikai és angol termékek felvevő piaca lesz…
    Gépállomány növelésének szempontjából nem lenne rossz. Az amerikai függésen viszont nem javítana, elvégre amerikai eredetű hajtómű dolgozik a gépben.
    Az alkatrész utánpótlás is kérdéses. Ha a Hawk is rendszeresítésre kerül Irakban, akkor fölösleges még egy kiképző/könnyűtámadó gépet rendszerben tartaniuk. Ezt azért Irak sem engedheti meg magának. Meglátjuk mi lesz…