Két héttel a „kissé hűvös” időjárás miatt elhalasztott vízre bocsátás után december 13-án már valóban vízre került a Borej-osztály másodikként elkészült egysége, az Alekszandr Nyevszkij.
A Szevmash részéről a Borej program felelőse, Alekszandr Reznyikov elmondta, hogy a 2004-ben megkezdett építésű Alekszandr Nyevszkij építésének költségei nagyjából megegyeznek a Jurij Dolgorukij 23 milliárd rubeljével és a 2. egységet egy kicsivel a határidő előtt sikerült vízbe küldeniük.
A Vlagyminir Putyin által is megszemlélt eseménnyel megkezdődnek Oroszország második 4. generációs SSBN-jének kikötői tesztjei, amit a Szevmash tervei szerint júniusban már a tengeri tesztek követhetnek – ha minden jól megy az Alekszandr Nyevszkij 2011 végén csatlakozhat az addigra már hadrendbe állított Jurij Dolgorukijhoz. Utóbbi hadrendbe állításának függvénye persze a Bulava szereplése, ám a remények szerint a következő év első felében végre megtörténhet már.
Vlagyimir Putyin szeverodvinszki látogatására időzített elvileg a Zvezdocska hajógyár is, ám a miniszterelnök a programjának változása miatt a K-407 Novomoszkovszk újbóli, a korábban tervezett december 11-i dátumhoz képest 1 nappal későbbi vízre bocsátásán nem volt jelen.
A 2008 óta szárazdokkban lévő Delta IV-osztályú SSBN átadása csak 2011 utolsó negyedében várható az addig még elvégzendő munkák miatt – azaz a korábbi menetrendhez képest van némi késés. A tervek szerint a legifjabb, utolsóként modernizált Delta IV-es 2021-ig marad majd hadrendben.