Tajvan nincs könnyű helyzetben: mert bár 2008 óta relatíve Kína barát kormányzat van hatalmon, mely hozott is némi enyhülést, a két Kína közti szembenállás ettől még nem helyezhető múlt időbe. Tajpej továbbra is folytatja a fegyverkezést – illetve több esetben csak folytatná.
Oldalunkon is többször visszaköszönt az a még a Bush adminisztráció alatt felajánlott masszív fegyvercsomag, mely többek között Block 50/52-es F-16-osokat és akár 8 diesel/elektromos tengeralattjárót is tartalmazott volna. A kényes diplomáciai viszonyok miatt mindebből sokáig semmi sem konkretizálódott, majd az Obama-adminisztráció 2010 január végén egy 6,4 milliárdos csomagot ígért be szövetségesének. A csomagban 112 Patriot PAC-3 légvédelmi rakéta, 60 UH-60 Black Hawk helikopter, 2 Osprey-osztályú aknaszedő és egy tucatnyi Harpoon Block II hajó elleni rakéta mellett kommunikációs eszközök szerepeltek.
A Tajvan számára talán legfontosabb, továbbra is égető kérdést jelentő vadászbombázókat és tengeralattjárókat azonban továbbra sem tartalmazza a kivitelezés alatt álló csomag, ami persze még így is kiverte a biztosítékot Pekingben. Mindezek ellenére a Kongresszus egy része a 66 F-16C/D Block 50/52-ért évek óta könyörgő Tajvan további katonai megsegítését forszírozza a Fehér Háznál.
Míg az F-16 kérdés továbbra is függőben van, addig a tengeralattjárós üzlet állítólagosan még az év elején elsüllyedt: februárban a tajvani védelmi minisztériumhoz közel álló anonim forrásoktól olyan – hivatalosan persze meg nem erősített hírek – reppentek fel, miszerint a felpaprikázott Kína lenyugtatása érdekében Tajpej a továbbiakban nem forszírozza a tengeralattjárók szállítását Washingtonnál. Ennek persze gyökeresen ellent mond a védelmi minisztériumnak a friss hírekhez fűzött kommentárja – de ne szaladjunk ennyire előre!
A napokban felreppent értesülések szerint a Tajvani Haditengerészet és az állami tulajdonban lévő hajógyár, a CSBC Corporation képviselői októberben Oroszországban vendégeskedtek – állítólagosan tengeralattjáró építés ügyében történő potenciális együttműködés végett.
A védelmi minisztérium – talán nem meglepő módon – következetesen tagadta, hogy megkörnyékezték volna az oroszokat, a nyilatkozatukban határozottan azt hangoztatják, hogy Tajvan továbbra is csak az Egyesült Államoktól kíván tengeralattjárókat beszerezni.
A CSBC ezzel szemben nem rejti véka alá, hogy illetékesei októberben Oroszországban jártak, azonban gyorsan hozzá is teszi, hogy ennek semmi köze sincs a hazai haditengerészethez, haditengerészeti illetékes nem is volt jelen – pusztán gazdasági, technikai együttműködés vonalon zajlottak tárgyalások.
Nyilatkozatuk alapján a Dél-Korea, Japán és Kína jelentette konkurenciát ellensúlyozandó egyrészt növelni szeretnék piaci részesedésük a régióban az orosz piaci lehetőségeket kiaknázásával, másrészt technológiai együttműködést is szeretnének tető alá hozni orosz hajógyárakkal. Lévén szeretnének belevágni a jégtörő építésbe is, a Sanghaj és az Északi-sark közti forgalom növekedése miatt. Az oroszoknak meg anyagi befektetés jönne jól halászhajók építéséhez.
Vagy úgy, ez mindent megmagyaráz…
Kína tengeralattjáró arzenálját egyébként jelenleg mintegy 60 egységre teszik, melyek között persze akadnak kövületek is, ám nem lehet szemet hunnyi afölött, hogy a modern diesel/elektromos tengeralattjárók aránya szép tempóban növekszik. Ezen erővel szemben Tajvan mindösszesen 2 – közvetetten amerikainak is tekinthető – tengeralattjárót tud felmutatni. Közvetetten, mert a Hai Lung-osztály két egysége a holland Zwaardvis-osztályt takarja, mely pedig az amerikai Barbel-osztályra alapozott anno. Mindemellett van két, már csak alap kiképzésre használható amerikai őskövületük is, a 2. Világháborús design alapján épült Tench-osztály / Hai Shih-osztály képében.
Figyelembe véve, hogy az Egyesült Államok évtizedek óta nem tervezett és gyártott hagyományos meghajtású tengeralattjárókat, felmerülhet a kérdés, mégis hogyan adna ilyet Tajvannak. Nos egy 1991-ben megszülető törvény értelmében elvileg nincs törvényi akadálya annak, hogy más nemzet fejlesztette diesel/elektromos tengeralattjárót amerikai hajógyár gyártson le és értékesítsen.
Ezt kihasználva a németek, akik ugyan Kínának közvetlenül nem akartak nekimenni a több mint egy évtizede húzódó tajvani tengeralattjáró beszerzési tervek kapcsán 1999 magasságában tárgyalásokba kezdtek a Northrop Grummannel német tengeralattjáróknak az Egyesült Államokban történő megépítéséről – tajvani export célzattal természetesen.
Ezzel szemben egyes vélemények azon az állásponton voltak, hogy Washington vagy odaadja Tajvannak a Barbel-osztály terveit, vagy összerak egy modernizált változatot. Tekintve azonban, hogy az amerikai tapasztalatok ilyen téren már mintegy 50 éve hiányosak, ez kevésbé tűnik valószínűnek.
Eladnak ott pár LADA-át ha a jenkik ez után se változnak.
Akkor megy oda a Szu-35 is cserébe viszont megint az oroszokhoz kerül pár jenkik légi harc rakéta.
Ennek valóban örülnek az oroszok. Azonban valahol fáj is nekik. Az ok hogy tudják hogy ténylegesen nem adhatnak el jelentős technikát a kínai barátság miatt.
Azonban arra jó lesz a dolog hogy megmogyorózzák vele a rizses elvtársakat hogy „ELVTÁRSAK ! A gyáraink panganak, embereink éheznek és erre itt ez a hatalmas lehetőség. Mi erre nemet mondunk mert tudjuk mi az elvtársi hűség ( Dubcek tudna mesélni ) Azonban örülnénk ha ezt az elvtársi szivességet viszonoznák és nem hagynák hogy dolgozó népük éhezzen. ”
És erre a kínai elvtársak rendelnek pár tengót hadihajót, repgépet amit pedig nem terveztek.
Van rá egy ötösöm !
Nem hinném, hogy az orosz-kínai viszony olyan lenne, hogy az oroszok ne adnának el bármit Tajvannak is, mi több csomó olyasmit is, amit a dicső copycat nemzet nem kaphat meg. Végtére is mit léphetnek a kínaiak, nem vesznek több orosz fegyvert! Az azt jelenti, hogy nem vesznek több külföldi fegyvert…
beigazolódni látszik Szöul ?
Érdekes halászhajók lennének, viszonylag mély merüléssel, toronnyal, periszkóppal, stb. és érdekes jégtörők, a fedélzetükről felszálló MIG-29K-val…. :-) :-) :-)
Ezzel az erővel „utasszállító” repülőt is eladhatnának Tajvannak, pl. a szu-35-öt. :-) :-) :-)
Oroszország mindenkinek elad mindent nem nézik a politikát csak majd egyszer ha az amik kezébe kerülnek az eladott fegyverek akkor majd nézhetnek maguk körül .
Indiának ad Amerika és Oroszország is de nem értem nem félnek az oroszok hogy az amik megvizsgálják a gépeket vagy fordítva ?
Az orosz hajóiparnak komoly problémái vannak, elsősorban technológiai téren. Nemrégiben a Sevmash tucatnyi norvég megrendelésre tervezett Ice-class csepfolyósított gázszállítót vesztett a sorozatos késések miatt visszalépő norvég fél miatt, mert egyszerűen nem tudnak korszerű hajót építeni, pedig akartak. Többek közt ezért regnál most gyakornokként sok tucat orosz fiatal német hajógyárakban, ezért vásárolnak Mistral licenszet és azok a halászhajók bizony halászhajók lesznek. XXI. századi színvonalú távol-keleti halászhajók a hatvanas-hetvenes évek orosz slágerei helyett.
Ma az oroszok ásványkincseket vagy fegyvert tudnak eladni a világpiacon.
Ez van. Jenkik meg sok területen előrébb járnak mint az oroszok így a technikájukkal nem sokat nyernek ha nyernek.
Orosz embereknek munka kell orosz iparnak pénz kell hogy fejlődni tudjon.
Szerintem nincs mitől féljenek az oroszok. Ha az amik rendelnének komolyabb mennyiséget, nekik is szállítanának Ladát is, megy Szu 35öst is ez üzlet. Az indiai változatok meg sosem 1eznek meg az oroszokkal.
Tajvannak meg mér ne adna el bárki bármit. Erősen kétséges hogy támadólag lépnének fel, bárki ellen. A kínaiak meg becsókolhatnak mind2 uniónak. Ha percek alatt akarnak 20 évet vissza, akkor vasszenek velünk össze kereskedelmileg.
Aztán meg szerintem Monyoknak van igaza.
Az indiai változatok meg sosem 1eznek meg az oroszokkal.
Ezt hogy érted?
Orosz-Kínai kapcsolatok gazdasági és technikai téren legalább annyira egyenlőtlen mint USA-Kína kapcsolata.
Oroszok ha Kínaik nem vesznek tőlük semmit kevésbé érzik meg mint. A Kínaik akik nem juthatnak orosz haditechnikához és ásvány kincsekhez.
Ilyen esetbe oroszok komolyan lezárnák a határt és lőttek az illegális fa kivágásoknak és a kínai betelepülésnek.
Tudtommal Kína a hajtó műveket még mindig az oroszoktól veszi.
Tajvan meg elektronika és területeken megint nagyon fejlett.
Ha Tajvant az oroszok kiszolgálják az cserébe elektronikai technológiát átadásával fizethet.
Akkor még ott vannak a közös fejlesztések. Amivel az orosz megint több lábon állnának nem csak a Franciákkal, Izrael-lel és Indiával lennének kapcsolataik. Ez által Oroszok ilyen téren stabilabban állnának.
Még egy érdekes kérdés ha Tajvan rep iparával össze dolgoznak akkor. Vegyes vállalatot létrehozva a térségebe üzemeltet orosz technika alkatrész ellátását onnan is lehetne biztositani.
Tajvani minőségeb ami nem rossz és alkatrész piacon is Kína szarvait lelehet törni.
Vegyes vállalat esetében az alkatrészek eladásából származó profit egy részét az orosz megkapnák.
Valamint Tajvanra lehetne akkor küldeni fiatal orosz szakikat tanulni.
Tajvan szemszögéből egy 180° váltás nem is lenne rossz.
USA bármikor beáldozná őket mert egyre jobban függ Kínától.
Oroszok meg Kína szomszédai valamint Grúzia után egyértelmű hogy oroszok nem hatják szarba a barátaikat .
Kína úgy arcoskodhatna délen hogy közeb északról jól hátba vernék.
Még valami Szu-35-ők szerintem minimum tudják hozni a F-16 Block 50/52 szintjét + PESA radarjuk van.
Gondolom ha USA a saját F-15-f-16-saiba most épít fázis vezérelt radarokat akkor a szövetségeseinek eladott példányokat se fázis vezérelt radarral szállított szállítja.
Szu-35 meg a korábbi Szu-27 család tagjait veri.
Tajvan sose fog csatlakozni az oroszokhoz azért sem mert a Kínai haderőt a jövőben csak ami harci gépekkel lehet lesz leküzdeni .
Amerika nem hagyná szó nélkül hogy Tajvan fejlett elektronikát adjon át az oroszoknak.
A kínai légierő gyorsan fejlődik jelenleg jobb légi ereje van mint az oroszoknak így nem is számíthat Tajvan Oroszországra.
Ez kb olyan meglátás mint ha Izrael nem f-35 venne hanem pakfát amire várhatnának 15 évet és ezzel elveszítenék befolyásukat a keleten.
Az oroszok meg szeretnének szövetséget hogy modern elektronikához jusson amire kicsi az esély.
Amerika külügy miniszter is megemlítette hogy meg védenék Tajvant .
És Oroszország mit ígérne Tajvannak? hogy ha Kína megtámadja akkor ők is beszállnak a buliba Tajvan oldalán ?na ne máá.
Az oroszok eddig is majdnem bárkinek adtak el fegyvert, kivéve azokat akik ellen a legsúlyosabb szakciók vannak életben. Jelenleg pl. a Su-35-ben nincs semmi olyan, ami az amerikaiak számára drasztikus fejlődési lehetőséget jelentene. Kínával meg közel se akkora puszipajtások, hogy komoly lelkiismeretfurdalást okozzon nekik pár magasra húzott ferde szemöldök.
Roni: Arról nem is beszélve, hogy az izraeliek miből vennének PAK-FA-t? Orosz államkölcsönből?
Nagyon kedvelem ezt az oldalt, mert érződik, hogy a készítők szeretetből csinálják. A kommentekből pedig néha igen sokat lehet tanulni.
De ne már! Megértem én, hogy egy fiatalember bele van bódulva a technikába, de érdemes lenne néha kitekinteni a világba.
Kína a XXI. sz. vezető nagyhatalma lesz, lehetséges, hogy már pár éven belül (a dollár összeomlásának ütemétől függően).
Másolnak-e vagy nem, náluk van a termelés. Természetesen az AEÁ és Európa termelése is jelentős, de Kína nemzeti jövedelmének nagyobb hányadát adja a valódi termelés, míg a fejlett nyugati országokban a szolgáltatás erős, amit kiélezett helyzetben apránként el lehet felejteni.
Senki nem teheti meg, hogy valami szaros fegyverüzletből kifolyólag figyelmen kívül hagyja Kína politikáját. Az oroszok sem, nincs is ilyen szándékuk.
Az európaiak pedig ugyanezért nem kockáztatnak. Tajvan egyszerűen nem téma. Csak az amerikaiaknak érdeke a fönnmaradása, mert hídfőt képez Kína felé.
De mint látható, az amerikaiak sem fognak bármit kockáztatni Tajvan miatt. Tajvan sorsa eldől legkésőbb akkor, amikor az amerikaiak nem lesznek képesek a világméretű jelenlétük fönntartására.
Kérdéses hogy mit hoz a jövő .
Most olvastam valamelyik oldalon hogy november 30-án Putyin bejelentette ha nem lesz közös rakétapajzs akkor Oroszország fegyverkezési versenybe kezd .
Majd azt is mondta hogy Oroszország elég fejlett és gazdag hogy minőségbe oldja meg .
Vajon milyen fegyverkezésről beszél ?
Véleményem szerint ha az oroszok növelni szeretnék erejüket a környéken akkor azt a légierőbe kéne megtenni .
Tudom nem minden a légierő de Izrael is azzal fenyít be mindenkit a szomszédba ők nekik sincs se anyahajó, se cirkáló ,se stratégiai bombázó se helikopter hordozó mégis legyalul bárkit a keleten.
Roni
A felsorolt eszközök azért nincsenek az Izraeli hadseregben mert ők nem akarnak az országuktól messze háborúzni azaz szükségük sincs rá.
Ehhez a kínai gyors fejlődéshez csak annyit tennék hozzá ,hogy a semmiből könnyen lehet látványosat fejlődni!!!!!! és nehogy azt higgyétek ,hogy a kínaiak mindig ilyen ütemben fognak majd fejlődni!
Oroszoknak nincs pénzük fegyverkezési versenyre jelenleg. Lefeljebb a rakétapajzsra válaszul ellen pajzsot építenek, és növelik a főleg mirv-es ballisztikus rakétáik számát. Kb ez az, amire reálisan van lehetőségük. A modern gazdaságokban van a szolgáltatás, mint pl. a tervezés is, ami nélkül ugye sokra mész a gyártókapacitásoddal. Kínába többnyire csak a munkaerőintenzív gyártási folyamatok vannak kiszervezve, hiszen azokat éri meg odatelepíteni, és ezekért valljuk be nem akkora kár, bár nyilván ezt a nyolc általánossal rendelkező kollégák nem így gondolják. Nekik meg maradt a mezőgazdaság legalább, ha más nem.
Még valami Szu-35-ők szerintem minimum tudják hozni a F-16 Block 50/52 szintjét + PESA radarjuk van.
Van hozzá agyon nyúzott és bevált GPS vezérlésű bomba és siklóbomba család?
AIM-9X-nek legalább első szériás ellenpárja?
AIM-120-C5/7/D ellenpárja?
Vonatott csali?
MAWS rendszerek?
Most olvastam valamelyik oldalon hogy november 30-án Putyin bejelentette ha nem lesz közös rakétapajzs akkor Oroszország fegyverkezési versenybe kezd .
Meglalol komment. Versenyhez ellenfél is kell. Fegyverkezni tudsz, de mi az, hogy versenybe kezd? A mondtanak igazából értelme sincs…
Majd azt is mondta hogy Oroszország elég fejlett és gazdag hogy minőségbe oldja meg .
Ja. Láttuk az elmúlt 10 évben. Pár tucat Szu-27SzK 2002 óta? Eh…
molni
A gép képességei hasonlóak az F-16 képességeihez nem pedig a fegyverzeté.
Ha a MAWS az rakétaindításra figyelmeztető rendszer akkor tudtommal nincs rajta mert Ivánék valamiért nem tartották fontosnak az integrációt(van ilyen orosz rendszer).
„Ja. Láttuk az elmúlt 10 évben. Pár tucat Szu-27SzK 2002 óta? Eh…”
Az esetleg meg sem fordult a fejedben,hogy náluk nem a légierő élvez prioritást,éppen ezért nem is azt fejlesztették?
A gép képességét a fegyverzete adja. Ha nincs fegyverezte, akkor csak egy marha drága sportrepülőről van szó, nem harci gépről…
A gép harcértékét határozzák meg a fegyverek nem a képességeit.
Ja, szereljünk fel egy repülő téglát az sh avionikájával és az lesz a világ egyik legjobb repgépe.
Nem. Nem kell adni az idiótát és játszani a hülyét. Ha kb. azonos repteljesítményű gépről van szó, akkor az avionika a döntő és a fegyverzet. Nem csak a papíron levő tulajdonságaik, a műszaki megvízhatóság és élettartam nagyon keményen számít. Ezen a téren finoman szólva elvérez pl. az R-77…
Moli,
Ha össze jönne ilyen kooperáció akkor a hiányzó fegyvereket a két állam közösen fejlesztené ki. India kapcsán már láthatjuk hogy ott működöt a közös fejlesztés.
Tajvan meg technológiailag van olyan szinten hogy vezérlést ilyesmit megoldja mi az oroszok gyengesége. A rakétatech adják az oroszok hozzá valamint a fejlesztési pénzek nagyobb részét is akár.
Akkor lenne Szu-35 fegyverzet, valamint akkor már kérdéses hogy India is beszállna 3-dik félként.
Megint a fiatal orosz mérnökök sokat tanulnának. Valamint PAK_fa is kapna csúzlikat.
Oroszoknál most a rakéta erő az elsődleges meg ahogy a híreket olvasom a haditengerészet is több pénzt kap mint a légierő.
Az Usa vetélytársa hamarosan elsősorban Kína lesz.
Oroszország gazdasága is erősödik, de nem hasonlítható a kínai fejlődéssel.
Kína nagyságrendekkel nagyobb léptékben fejleszti hadseregét minden téren, mint Oroszország.
Persze az Egyesült államok katonai vezető szerepe ma még megkérdőjelezhetetlen és még az is marad egy ideig.
A jövőt meg úgysem látjuk előre, főleg nem, az esetleges ki nem számítható váratlan világpolitikai történéseket.
@monyok
Milyen komoly indiai légiharc rakéta fejlesztést ismersz? Az indiai „tapasztalatokkal” sem lennének sehol.
Fura, hogy senki nem kérte még, hogy orosz gépekhez AMRAAM-ot integráljanak. Indiaiaknál a 200 körüli Szu-30MKI mennyiség bizony már az a mennyiség, ahol ezt megérni. Az integráció + rakéták ára milliárd dolláros tétel.
molni
Soha nem lesz AMRAAM integrálva Orosz gépeken.Tudtommal az integrációhoz kellenek a forráskódok úgy a gép részéről mint a rakétájéról ezeket meg nyilván nem fogják megadni egymásnak.
Ez nem csak pénz kérdés. Nem úgy megy, hogy van pénzed lecsapod az asztalra aztán adnak.
US nagyon megnézi mikor/hogy/kinek ad AMRAAMot és ilyet jellemzően csak a legszorosabb szövetésgesei kaphatnak. Nem US gépbe való integráció meg gondolom még ennél is komolyabb dolog lehet.
Indiaiak nagyon nincsenek megelégedve az R77el, a megoldáson már 7éve dolgoznak, felröppent a hír, hogy Izrael segítségét kérik, ha ez így van még pár év és kész lesz a saját Atrajuk onnan nem kell nekik amraam/r77.
Nem értem az oroszok miért nem jönnek ki az R-77 fejlesztésével, aerodinamikailag mint kb. minden ami orosz nagyon versenyképes, csak szenzorosan meg megbízhatóságra kéne rajta tuningolni. Az USA azóta már kijött 3 vagy 4 AMRAAM frissítéssel, ezt illene legalább részben lekövetni.
Soha nem lesz AMRAAM integrálva Orosz gépeken.Tudtommal az integrációhoz kellenek a forráskódok úgy a gép részéről mint a rakétájéról ezeket meg nyilván nem fogják megadni egymásnak.
Román MiG-21bis gépen mégis van két fajta nyugati légiharc rakéta. Radarral együttműködő üzemmódja is van az IR rakétáknak.
Mellesleg ki mondta, hogy ez esteben marad a radar? Irgalmatlan drága mulatság lenne a csere, de nem lehetetlen.
(A kínai Szu-30 vagy J-11 gépeken tudtommal pl. PL-12 integráció lesz, pedig a forráskódot nem valószínű, hogy megkapta a kínai egyikhez sem. Talán supportot igen. E téren bizonytalan vagyok, de bizonyos támpontot adhat a megvalósíthatóságot illetően.)
Kolombusz
Az a baj hogy az oroszok több programon is dolgoznak .
Azért nem tudnak egy fontos dologra koncentrálni .
Nem értem minek kell nekik 4 mistral elég lenne 2 is.
Minek nekik szu-34? nincs jelentősége.
szu-24 sem éri meg modernizálni amit meg már felújítottak az is elég lenne .
Minek nekik t-160-ból még gyártani ? úgy se tudnának berepülni idegen légtérbe a szárnyas rakétáikat meg szétkapnák patriot rakétákkal.
Elkezdik a közeljövőben építeni a pakda 5 generációs bombázót is aminek megint nem látom értelmét minek akarják követni az amerikai koncepciót amikor örüljenek majd ha helybe megvédik magukat .
Minden téren nem lehet behozni a lemaradást .
Inkább a a vadászokra kéne fordítani a pénzt amik elfogják és és megvédik az ország léterét amihez jön az sz-400 és az sz-500-as .
„Elkezdik a közeljövőben építeni a pakda 5 generációs bombázót is aminek megint nem látom értelmét minek akarják követni az amerikai koncepciót amikor örüljenek majd ha helybe megvédik magukat .”
Talán mert miközben helyben védik magukat az 5 gen bombázók addig alkalmasak a csapásmérésre.
mármint az ellenség hátországában ahová a TU-160 szerinted nem jut el.
Azért nem a légierőt fejlesztik mert a poszt Szovjet térségben a NATO államokat leszámítva a mostani színvonal is bőven elegendő viszont ahhoz,hogy a világban is megtartsák a meghatározó szerepüket sokkal fontosabb a haditengerészet és a nukleáris potenciál,éppen ezért ezeket fejlesztik elsősorban és nem a légierőt.
én úgy tudom, hogy a PAK-DA prototípusa már épül
Már repül ? elég nehezen tudom elképzelni bár én olvastam róla hogy 2018 megkezdik a termelést.
szerintem még nem repül(kb. 1-1.5 éve dolgozhatnak rajta), bár az első repülést nem hiszem, hogy bármely államban is nyilvánosságra hoznák, arra külön van egy alkalom, hogy a sajtó meg a nép örüljön, de rohamléptekben építik, mert az oroszoknál mindig is a támadóarzenál fejlesztése volt a prioritás.
Legalább Tu-95-ös hatótáv, legalább a Tu-160-as sebességével ez a kiírás és a Tupoljev tervezőiroda készíti.
Szerintem az, hogy ilyen kevés Szu-34,Szu35,Mig-35 stb. készül, annak főleg az az oka, hogy nincs még komoly elektronikai ipara Oroszországnak, magyarán nincsenek komoly csipgyárai, de lehet komolyabb sárkánytermelést se futtaták még fel, lehet nincsenek komoly kompozitgyártási kapacitásaik. Nem azért épül kevés, mert kevés pénzt áldoznának rá szm.
Valószínű azon vannak, hogy a gyártási képességeiket és az elektoipart felhúzzák egy okés szintre, hogy a légierejük is komolyabb mértékben megújulhasson.
Az hogy kicsi a gyártó kapacitás pl kompozitokból/mikrochipekből azt egyszerűen lehet orvosolni:felhúzok még vagy két gyárat(ha valamiből évi 10 le tudok gyártani akkor abból menne az évi 1000bd is ha megvan rá a gyártó kapacitás/munkaerő).Ez csak pénz/ szándék kérdése.Nem az a nagy dolog,hogy legyártsak egy már kifejlesztett bármit,hanem kifejleszteni azt a valamit.
itt kifejlesztett eszközökről beszéltem: szu-34,sz-24 modernizálása,mig-35,szu-35
A MIG-35 még nincs 100%-ig kész.Tudom,hogy konkrét technikáról beszélsz erre írtam,hogy azért haladnak lassan mert nincs meg a szándék a gyors munkavégzésre,ha meglenne akkor biztosan jobban haladnának a projektekkel.
lehet, jó lenne belelátni, amúgy Mig-35-öt akarták az algíroknak exportálni és helyette kértek inkább Szu-30-ast ? valami ilyesmi sztorira emlékszem. Ha jól tudom most 10 db. van azok is talán Moszkva körül állomásoznak.
A MIG-35 az indiai trendre készül csak nullszériás gépek vannak belőle pár darab 1-2(???).Algéria MIG-29SMT-ket adott vissza* nem pedig MIG-35-st a két gép nem ugyan az.
*
Algéria 28db MIG-29 SMT-t rendelt(22 együlésest és 6db kétülésest)ebből a MIG leszállított 15bd-ot(12db együléses 3db kétüléses),mivel a MIG megkezdte a maradék gépek(10db együléses 3db kétüléses)legyártását ezért az Orosz Légierő ezeket kifizeti és hadrendbe állítja az Algériától „visszakapott” gépek mellett.
Dudi!
„Az hogy kicsi a gyártó kapacitás pl kompozitokból/mikrochipekből azt egyszerűen lehet orvosolni:felhúzok még vagy két gyárat(ha valamiből évi 10 le tudok gyártani akkor abból menne az évi 1000bd is ha megvan rá a gyártó kapacitás/munkaerő).Ez csak pénz/ szándék kérdése.Nem az a nagy dolog,hogy legyártsak egy már kifejlesztett bármit,hanem kifejleszteni azt a valamit.”
Azért ez koránt sincs így. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy bevonultatok egy halom embert, beöltöztetem, felszerelem, kiképzem és kész hadsereg, miközben mindketten tudjuk, hogy ez csak felfegyverzett embertömeg lesz de nem hadsereg, mivel nincsen meg a vezetési szintek, ahol arra kiképzett és hosszú idő alatt megszerzett tapasztalatokkal rendelkező emberek állnak. Egy termelés sem csak betanított munkásokból áll, hanem kellenek bele a különböző szintekre megfelelő tudással és tapasztalatokkal rendelkező emberek.
Anno azt mondták, a hidegháború alatt, hogy a szovjet repipar készíti a legjobb prototípusokat, és ez nem volt vicc (bár természetesen van benne némi túlzás), ugyan is azok valóban jók voltak. A probléma akkor kezdődött amikor sorozatban akarták gyártani, ugyan is a szovjet beszállító ipar minőségbiztosítása nagyon alacsony szinten volt, többek között ez az oka a rövid javításközi üzemidőknek, és a kínosan alapos nagyjavításoknak.
A különböző politikai lózungok ellenére (amit sokan a kelleténél komolyabban vesznek) a pénzhiány mellett (ez nem az jelenti, hogy nincs pénz, hanem azt, hogy nem arra költik) szerintem részben ezért haladnak lassan az orosz fegyverkezési programok.
Ha megnézel egy nyugati repülőgépet, a különböző rendszerek elemeit akár több, a gyártó által elfogadott beszállítótól is megveheted, és itt nem csak hajtóművekről, hanem pl olyan dolgokról is szó van, mint a hidraulikus szivattyúk, vagy szelepek. Nem csak export szándék van amögött, hogy a Szuhoj SS-100 gyakorlatilag nyugati rendszerekre épül, miközben jórészt a hazai belföldi géppark lecserélése a biztos piac, hanem jelentős kényszerűség.
TG
ambasa
Az elmúlt 10 évben(kb ennyi ideje megy jól az oroszoknak)ezt a képzett szakember gárdát ki lehetett volna nevelni a repülőipar számára,ha ennek lenne prioritása az ország védelmi elképzeléseiben.Helyette fejlesztettek légvédelmi rakétát,tengeralattjárót(hármat is)hadihajót(korvett,fregatt), ballisztikus rakétát stb.
Dudi!
igazad van lehetett volna, de meg tették? Mert ez itt a kérdés. Egyébként továbbra is nem a repülőgép iparról van szó, hanem a beszállítókról, olyan apróságokról, mint szivattyúk, szelepek, csövek, megfelelően garantált anyagminőségű fémek és műanyagok, kenőanyagok és azoknak ellenálló gumialkatrészek stb.
Tudom, hogy ez itt az egyik bűvszó, ezért a kompozit elemekre hivatkozom, ha megfelelő minőségben akarod elkészíteni, és nem csak másodlagos szerkezeti elemekként, akkor azért elég komoly műszaki hátteret és olyan munkaerőt igényel aki tudja és betartja technológiai fegyelmet.
Egyébként továbbra is, a politikai lózungok ellenére ami a plebsnek szól, nem gondolom, hogy az oroszok prioritásként kezelnék a haderejüket. Ha így tennének nem ott tartana az orosz haderő ahol ma tart. Abban viszont egyet értek veled, hogy ráadásként a légierőt sem teszik előtérbe.
TG
Ambasa
„Egyébként továbbra is, a politikai lózungok ellenére ami a plebsnek szól, nem gondolom, hogy az oroszok prioritásként kezelnék a haderejüket. Ha így tennének nem ott tartana az orosz haderő ahol ma tart.”
Ebben pedig én veled. :)
ambasa. Nem arról szólt az SZU hogy pénze nagy részét fegyverekbe ölte mait a végén nem is nagyon használt.
Most vélhetőleg Putyinék ezt a hibát nem akarják elkövetni.
Pl. Ment itt a nagy gáz vita oroszok mit csináltak szépen megépítették Japán és Kína a gázvezetéket meg most építik a kőolaj vezetéket.
Most az Eu-ra mi gyakorolól nagyobb nyomást.
400 db új Szuhoj vagy az hogy nem kap gáz és kőolajat az oroszoktól de ettől fügétlenül az oroszok a pénzüknél maradnak. Mivel Kína Japán és az Ázsiai térsége megveszi azt a olajat és gázt amit Eu elfogyasztott volna.
Külpolitikailag oroszoknak jobb a megítélése így mint ha fegyverekkel fenyegetőzne. Céljait hasonló képen képes elérni.
Közben holnap se marad kompon.
Putyin és köre így folytatja még végül Putyint második Nagy Péterként fogják emlegetni.
Valamint orosznál erősödik a nacionalista eszme. Pl: Szent-Péter váron több tízezres nacionalista felvonulás.
OFF
Kedves Monyok!
miután, a múltkor burkoltan lezsidóztál (nem mintha szégyelleném, ha az lennék), ne várd hogy elolvassam, hogy miket firkálgatsz bárhova is.
TG
Akkor ez végül is hogy működik ha az oroszok holnap aszt gondolják hogy a légierőt kell fejleszteni a legjobban akkor képesek lenének a szu-35-ből évente akár többet is előállítani vagy hogy van ez most?
Roni
Igen.Ahhoz,hogy beindulhasson a nagy ütemű sorozatgyártás valószínűleg kéne egy új gyártósor mert a jelenlegi le van terhelve a külföldi megrendelések teljesítésével + a 48db hazai Szu-35BM-el,de ez nem menne egyik napról a másikra mert fel kell húzni a gyárat megfelelő felkészültségű szakember gárdát kell keresni/képezni,a beszállítóknak is fel kell készülni a nagyobb mennyiségű alkatrészek gyártására stb,ez 2-3 évig is eltarthat.
De az,hogy ezt megtegyék nem kell hozzá más csak pénz és elhatározás.
Vagy azt mondják,hogy külföldi megrendelések stop!Csak magunknak gyártunk!Ebben az esetben pár hónap alatt beindulhatna a sorozatgyártás.
Mondjuk sztem egy vmit helyeznek előtérbe az pedig a nukleáris elrettentésük. Érthető nem engedhetik meg maguknak, hogy ez megkérdőjeleződhessen. Kína a szomszéd…. :)
Ezen felül meg X. Amit jól látni, hogy Grúzia nagy pofon volt nekik és lépni akarnak, ennek pedig a könnyebb része a veszünk Mistralt, Ivecot, tankba/repülőbe… francia elektronikát, Izraeli UAVot… bár most, hogy az Orosz elnök beállt a reformtervezet mögé lehet már nem csak egy tervezet lesz.
ambasa: „nem gondolom, hogy az oroszok prioritásként kezelnék a haderejüket.”
GDPük 3.5%t költik hivatalosan is a haderejükre. Ez azért bőven a világ átlaga felett van.
Jó reggelt.
Ambasa az a te egyéni szociális problémád. Mindenki az ami és a világba nem népek nagy barátságáról szól.
Az hogy így megnyilvánulsz az meg jelzi hogy ez még mindig nem hagy nyugodni.
Magyarok is kapnak nem kevés jelzőt pl: Hitler utolsó csatlósa.
Mikor kor dukomentumok szerint Német megszállás és Nyilas hatalom átvételig itt mindenki biztonsága élhetet.
Magyar-Királyság nem Svác volt mi nem őrizgettük a Náciknak az aranyfogakat és egyéb ilyen vagyont.
Nem,a Román Királyság voltunk aki 1940 komolyabb kérés nélkül elkezdte a deportálást.
Mai napig Magyar Királyság elbitorolt földein a magyarok túszként élnek.
Ja a szlávoktól:Pozgor(hazátlan, senkiházi)
off:
Lehet kapunk/veszünk a szomszédból egy pár cuccot, leo2 is esetleg jöhet(ez a „leselejtezett” dolog félrevezetőnek tűnik):
http://www.mr1-kossuth.hu/hirek/itthon/leselejtezett-osztrak-hadieszkozoket-venne-magyarorszag.html
Ez remek :D
Osztrákok részletesebben mint selejteznek vagy adnának el?
Na ez vicces :D
http://www.youtube.com/watch?v=KuOIiGBueHk&feature=watch_response
Orosz repülőgép-anyahajó ? Miből ? Az ország GDP-je annyi mint a német 40 %-a !
Az osztrákok meg gondolom nem a Leo2-t adják el, hanem a raktáron lévő 160 db. M 60-at. Az azért nem jobb mint a nálunk rozsdásodó T-72-k !
Az csúnya botrány lenne, ha leselejtezett M60-as roncsokat vennénk, hiszen azok semmivel se jobbak, mint a meglévő T-72-esek, viszont fizetni kell értük.
monyok
„Mikor kor dukomentumok szerint Német megszállás és Nyilas hatalom átvételig itt mindenki biztonsága élhetet.”
Akkor nézzük mit csináltunk mi MAGYAROK német segítség nélkül.
– Bevezettük a XX. század első európai zsidótörvényét.
– Korlátoztuk a különböző területek való részvételüket.
– A harcban pl Erdély visszaszerzésében résztvevő Magyar ( zsidó ) katonákat hazafelé a vonatról leszállították majd az egyenruhától és mint munkaszolgálatosokat lefokozva volt hajlandó csak alkalmazni .
– Ezen munaszolgálatosokat kint a frontokon emberi mivoltukból kivetőzött módon kezelték és ölték meg. Embertelen körülmények kínzás szándékos gyilkosságok vagy annak felérő feladatokkat adva nekik.
– Nem egy világ európai és olimpiai bajnokunk akik nem kevés elismerést dicsőséget szereztek hazánknak és önfeláldozó munkájuknak köszönhetően a Magyar himnusz szólt és tisztelgett a Magyar zászlónak az egész világ ( pl a Berlini olimpiai játékokon ) no ezek akkor ( még bőőőőven 44 elött) már nem számítottak magyarnak. Ezek akkor már „büdös zsidók lettek” lásd http://hu.wikipedia.org/wiki/Petschauer_Attila
De említhetnék olyat akire Magyar nemzet ma oly büszke mint pl egy bizonyos Rejtő Jenő : http://hu.wikipedia.org/wiki/Rejt%C5%91_Jen%C5%91
És lehetnemég sorolniés nem csak a híresebbeket hanem az egyszerű kétkezi munkás embereket, asztalosokat szabókat, boltosokat, kocsisokat, stb , stb akiket MI MAGYAROK taszítottunk ki magunk közzül majd gyilkoltunkle, és vettük el a vagyonukat mindenüket.
A Német megszállás után is „érdekes” módon VILÁGBAJNOK teljesítményt nyújtottunk a nácik kiszolgálásában. Alig 80 Gestapósnak sikerült 500-600 000 Magyar ember hat hét alatt deportálni és gázkamrákba küldeni.
NEM ! NEM kell a zsidóktól bocsánatot kérnünk. Megtettük már sokszor a legkissebb és legmagasabb szinten egyaránt. Viszont amit KELL, illetve jelenleg úgy néz ki hogy csak KELLENE az az hogy mi magunk szembenézzünk azzal amik voltak apáink amit tettek és ha mi ezzel egyetértünk vagy akár csak hallgatunk róla akkor mi is cibkostársai vagyunk.
A Németek ezt megtették. Letisztázták. Talán már túlzásba is vitték. Mi viszontmég ott tartunk hogy ” németek voltak” !!!
Ja 1941-42-43-44 ben is amikor még itt se voltak. Meg utánna is az a 80 pribék akiknek az egész országot kellett ellenörzés alatt tartani.
Szerintem gondold át mégegyszer ezt. Persze megteheted hogy nem teszed és csak nyomod tovább. Lehet. Ahogy sokan teszik is. És megyünk is megint abba az irányba ami már egyszer alig több mint 60 éve már porig rombolta az országot.
Ennél mi jobbak vagyunk, és többre vagyunk képesek.
Orosz repülőgép-anyahajó ? Miből ?
Inkább Putyint kéne megkérdezni.
A katonai kiadásokba amerika vezet, 2 helyen Kína, 3helyen Franciaország.
4 helyen a Britek, 5 helyen az oroszok.
6 helyen a németek.
De a jövőben az oroszok a 3 helyen fognak állni.
Technikai szinten meg a másodikon.
Az MH kicsit több mint 2 milliárd forintot fog költeni a katonák egyéni felszerelésére(ez a biztos).
Orosz anyahajó nem lesz 2020 előtt.
Az azért nem jobb mint a nálunk rozsdásodó T-72-k !
Az az altípustól is függ. A legutolsó szériás M60 képességei éjszakai harc terén jobbak voltak az első M1-nél, mert nem fért el benne a kellően nagy éjjellátó.
(Asszem ezen az M60-on van a feltűnően nagy „IR” (?) fényszóró.)
De a jövőben az oroszok a 3 helyen fognak állni.
Ezt mire alapozva jelented ki? Egyébként nem a helyezés, hanem az összes számít. Ha a 2. 3. és 4. hely között pár % eltérés van, akkor nem oszt nem szoroz az, hogy ez hanyadik hely.
A nyugati országokban pl. a bértömeg nagyon magas az orosszal vagy kínaival összevetve.
A francia gazdaság is meg lesz tépve a jövőben.
A Kína hadserege nagyobb lesz mint az oroszoké de minőségben nem lesz jobb.
pl sz-400 , sz-500. pakfa , szu-35 mig-35 ,AESA radar, .
A franciáknak lesz 280 db rafale, lesz hozzá AESA radar is de ezen kívül semmi . Ja meg a meteor ami biztos hogy jobb lesz mint az orosz.
Ha valóban olyan jó lesz a pakfa mint ahogyan azt állítják akkor hiába küldesz rá 4 generációs gépet a pakfára akkor száll közel harcba amikor akar.
Bár félre értelmeztem a dolgot a fenti helyezéseket csak a katonai kiadást néztem.
Kérdés?
Ami az M60 vs T72 temat illeti, en az M60 oldalan allok. Asszem az utolso szeriakat fejlavitottak az M1A1 szintjere, de a kezi toltokezelo nagy + jelent.
@Roni
Kina hadserege, mar most nagyobb mint az oroszoke. S-400 rendszerrel jelenleg mar rendelkezik, valamint su-35-bol is vasarolhat, ha akar. AESA radarral kapcsolatban, egyelore mindenki az allat vakargatja, mert olyat is gyart, csak nem vadaszgepbe valot. Tehat a kozeljovoben olyasmivel is eloallhat.
A sógoréknak M60 ARGE(M60 A1 modernizált változata) volt már kivonták őket.
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=467834&place=frisshirek
Ime ha a sajtónak igaza van akkor esélyes pár Leo beszerzése.
„monyok
“Mikor kor dukomentumok szerint Német megszállás és Nyilas hatalom átvételig itt mindenki biztonsága élhetet.”
Akkor nézzük mit csináltunk mi MAGYAROK német segítség nélkül.
– Bevezettük a XX. század első európai zsidótörvényét.
– Korlátoztuk a különböző területek való részvételüket.
– A harcban pl Erdély visszaszerzésében résztvevő Magyar ( zsidó ) katonákat hazafelé a vonatról leszállították majd az egyenruhától és mint munkaszolgálatosokat lefokozva volt hajlandó csak alkalmazni .
– Ezen munaszolgálatosokat kint a frontokon emberi mivoltukból kivetőzött módon kezelték és ölték meg. Embertelen körülmények kínzás szándékos gyilkosságok vagy annak felérő feladatokkat adva nekik.
– Nem egy világ európai és olimpiai bajnokunk akik nem kevés elismerést dicsőséget szereztek hazánknak és önfeláldozó munkájuknak köszönhetően a Magyar himnusz szólt és tisztelgett a Magyar zászlónak az egész világ ( pl a Berlini olimpiai játékokon ) no ezek akkor ( még bőőőőven 44 elött) már nem számítottak magyarnak. Ezek akkor már “büdös zsidók lettek” lásd http://hu.wikipedia.org/wiki/Petschauer_Attila
De említhetnék olyat akire Magyar nemzet ma oly büszke mint pl egy bizonyos Rejtő Jenő : http://hu.wikipedia.org/wiki/Rejt%C5%91_Jen%C5%91
És lehetnemég sorolniés nem csak a híresebbeket hanem az egyszerű kétkezi munkás embereket, asztalosokat szabókat, boltosokat, kocsisokat, stb , stb akiket MI MAGYAROK taszítottunk ki magunk közzül majd gyilkoltunkle, és vettük el a vagyonukat mindenüket.
A Német megszállás után is “érdekes” módon VILÁGBAJNOK teljesítményt nyújtottunk a nácik kiszolgálásában. Alig 80 Gestapósnak sikerült 500-600 000 Magyar ember hat hét alatt deportálni és gázkamrákba küldeni.
NEM ! NEM kell a zsidóktól bocsánatot kérnünk. Megtettük már sokszor a legkissebb és legmagasabb szinten egyaránt. Viszont amit KELL, illetve jelenleg úgy néz ki hogy csak KELLENE az az hogy mi magunk szembenézzünk azzal amik voltak apáink amit tettek és ha mi ezzel egyetértünk vagy akár csak hallgatunk róla akkor mi is cibkostársai vagyunk.
A Németek ezt megtették. Letisztázták. Talán már túlzásba is vitték. Mi viszontmég ott tartunk hogy ” németek voltak” !!!
Ja 1941-42-43-44 ben is amikor még itt se voltak. Meg utánna is az a 80 pribék akiknek az egész országot kellett ellenörzés alatt tartani.
Szerintem gondold át mégegyszer ezt. Persze megteheted hogy nem teszed és csak nyomod tovább. Lehet. Ahogy sokan teszik is. És megyünk is megint abba az irányba ami már egyszer alig több mint 60 éve már porig rombolta az országot.
Ennél mi jobbak vagyunk, és többre vagyunk képesek.”
De vmi azt súgja nagyon rossz irányba haladunk. A jogállamiság óriási pofont kapott az elmúlt 3hónapban, a sajtószabadság szintúgy, a magántulajdon védelme újfent. Eközben a hatalmi ágak is totális kontrol alá kerültek.
És akkor ez még csak a kezdet, tessék csak belenézni az új oktatási törvénytervezetbe, és innen az új 6hónapos alkotmányunkról sincs sok kérdésem.
Roni: Ez szép. De ugye látod, hogy Oroszot katonailag egy FRországhoz hasonlítod ami persze szép csakhát. És érdemes mindent a helyén kezelni, jellemzően ami hír kijön Oroszhonból azt érdemes osztani hárommal. Hogy csak a napokból vegyek példát pl anyahajó témakörben. (Eközben ugye Franciáknál lehet +1 QE érkezik 2020ig)
Most muszáj ilyen témákkal szennyezni a hozzászólásfolyamot?
Nem hiszem,hogy itt kéne politizálni + Isten ments,hogy Viktort mentegessem,de nem ő tehet róla,hogy akkor a hatalom van a kezében mint amekkora van…
@Roni
280???? Honnan van ez a szám?
Válaszom
7. perctől
http://www.youtube.com/watch?v=IDUF1IZew_4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bLPHK_RBqZM&feature=related
Tény: Horthy Miklós az egyetlen Tengeri hatalmi vezető aki Nürnbergi perben felmentettek a vádak alól. Uraim.
Ha Szentkorona alkotmánya szerint Horthy kormányzó korlátozottan királyi jogokat bírta.
Az hogy hazánkba volt pár 10000 nyílas arról a magyar nép nem tehet.
Még két videó:
http://www.youtube.com/watch?v=rnTIbMjVirQ&feature=related
Ezt viszont különösen ajánlom:
http://www.youtube.com/watch?v=oqsU1a83IMQ&feature=related
Videó úgy kezdődik hogy egy magyar zsidó megköszöni Horthynak hogy meg mentette őt.
Jó most én vagyok a közellenség.
Én hibám hogy nem göndör falazok. Őszintén beszélek.
Bár lassan megtanulom hogy csak olyan emberekkel beszéljek így aki hasonló képen egyenesek. Én a göndör falazásról mászok farra meg a mellé beszéléstől. Ha szemebe mondják az igazság akár milyen is akkor elgondolkodok rajta és végzem a dolgom.
Magyarok elleni támadásról egy szakértőnek a véleménye.
Ez hadi technika.
http://www.viddler.com/explore/MihalyiAttila/videos/2/
30 perces videó. egy katonai szakértővel.
Tömören Koltai filmje:
http://letiltva.blogter.hu/361059/vegre_youtubeon_-_horthy_a_kormanyzo
Ebben benne vannak a tények.
Youtubeon likek keretében egy előző hozzá szólásomba ami jóvá hagyásra vár kategóriába van
Ott kiszedtem pontról pont a itt a vitatott szóló részeket amik csak 6-7 percesek.
Ezt a témát megint nem én hoztam fel!
http://www.youtube.com/watch?v=V3g48zQfVaE
Egy videó a magyar AK korszerűsítésről.
Te Monyok!
Mi az a göndör falazás?
Birkával vakolnak, vagy mi? :D
:D :D
monyok
Tudsz te okosat is(AK)linkelni :D
Egyik haveromtól kaptam a linket.
Most most néztem meg:
http://www.viddler.com/explore/MihalyiAttila/videos/2/
Ez tökéletesen összefoglalja a magyar hadsereg jelenlegi állapotát.
monyok: Nem vagy te közellenség, nagyok sokan szimpatizálnak itt is a te történelemhamisító, pl.: nem mi tettük véleményeddel. Kérdés csak mért teszed te (is). Ennyire tudatlan vagy? Vagy direkt irogatsz ilyeneket? Az a baj, hogy megfigyelésem szerint akik ezeket fene mód hirdetik tisztában vannak avval mi is történt, olvasták pl Horty emlékiratait(ahol vadul mentegeti magát de ott van benne fekete fehéren, elég autentikus forrás?)…. de ha nem olvastad… ott van Kuruc71 hszében tömören.
dudi: Ez nem az ölébe potyant. Az alkotmánybíróság az elmúlt 3hónapban lett zárójelbe téve, a jogállamiság szintúgy és a magántulajdon olyan pofont kapott mint az elmúlt 20évben még soha! Ehez add hozzá a „Kádár” rendszert visszahozó médiatörvényt és a hatalmi ágak teljes uralmát és nincs tovább. Illetve van, jön is az új alkotmányunk és már itt a saját magánhadsereg a „terrorelhárítás”. (amiből idövel pikkpakk ki is nöhet az új ÁVH) Meglátjuk mi lesz, mindenesetre egyre jobban vonz Ausztrália…. :) Nem gonoltam volna, hogy Feri el lehet menniét Viktor fogja indokolni…. :DDD
Itt be is fejeztem, elvégre azért nézek rá csak este, mert pont emiatt is lett elegem. (Meg avval, hogy egyesek alapvető dolgokkal sincsenek tisztában még hadtechben se de óriási hittel írják amit írnak. ld pl Japánt csak atommal sikerült USnek legyőznie, néger… szar pilota és akkor a csodás közgáz hozzáértésről még nem szóltam.)
Fade:
Sajnálom nektek van teljesen igazatok, fiatalként az én lázadásom abban teljesedet ki hogy az ellen lázadtam hogy bűnös nép a magyar.
Tagadtam eddig hogy a magyar finnugor és valltam hogy hun népek közé tartozunk.
Sajnálom: Kuruc71.
Ambasa bocsánatodat kérem.
http://www.viddler.com/explore/MihalyiAttila/videos/4
Fade
Mindent annak köszönhet,hogy a Parlamentben megvan a kétharmados többsége(minden amit eddig tett csak emiatt tudta megtenni)és erről bizony nem ő tehet.
A volt századossal kapcsolatban viszont nagyrészt igaza van.
ööööööööööööööööööööööö
ööööööööööööööööööööööö
40 mm aknavetőőőőőőőőőő
ööööööööööööööööööööööö
ööööööööööööööööööööööö
nem bírtam végignézni, a 2 pernél feladtam
ööööööööööööööööööööööö
ööööööööööööööööööööööö
Igen de utána már gránátvetőt mondott ugyanarra az M203-as gránátvetőre.
Najó!
Második nekifutásra sikerült végignéznem. Tud valaki árat mondani az új fejlesztésű töltényre?
15-20Ft kb.
Hát, ez a százados úr féle illető, nagyon jó, komoly igaz dolgokat mond, csak hát az a baj, hogy előadni nem tudja, beszélni nem tud és ha ezt egy laikus látja, hallgatja komolytalannak veszi.
Chris
Laikusnak nehéz bármiről beszélni mert nem ért hozzá.Aki egy kicsit is képben van esetleg érdekli az viszont meg fogja érteni.
Monyók, nincs valami infód arról hogy a turbómagyarokhoz eljutott-e már a hír, miszerint is szinte senki nem állítja már azt (még az MTA-ban sem) hogy ugor/finnugor nép volt a magyar, csak azt (kőkemény alapokon, a többi elmélettel ellentétben) hogy a magyar nyelv az finnugor eredetű?
Azért azt mégiscsak tegyük hozzá, hogy azzal is lehet vagdalkozni hogy milyen törvények voltak ’39-44 között, de azért azt csak biggyesszük már oda hogy nem volt deportálás meg marha nagy duruvulás a nyilas hatalomátvételig. Aztán jött egy rekordgyorsaságú deportálás, de az se lett teljesen sikeres. Meg azért azt se higyjük már, hogy a nyugatiakat annyira érdekelte a kis zsidók sorsa, teli seggel leszarták aki nem volt nagy valaki, hiszen ők maguk is antiszemiták voltak, csak nem csaptak át ilyen szélsőségekbe, ilyen Dreyfus-ügy szinten megragadtak. Az USA-t se érdekelte, símán nem bombázták le a krematóriumokat, pedig világítótoronyként lángoltak éjjel-nappal a szép magas kémények, a felderítők és bombázók meg ott mentek oda-vissza fölöttük. Az majd csak utólag nézett ki jól a médiában meg Nürnbergben. Ők sem voltak híján a cinizmusnak.
——
Remélem a sógoroktól Leo 2A4-et veszünk. Óccóé.
@dudu
Igen én is tisztában vagyok vele, hogy hozzá nemértőnek ne kezdjünk el „okoskodni”.
Csak hát ebbe na riportban, sajnos teljesen igaz dolgokat próbál mondani, szegény katona, de ha ezt megnézi egy olyan hozzá nemértő politikus akiről pont beszél, az azt fogja gondolni, hogy hát itt van még egy turbómagyar, aki meg akarná támadni a fél világot, 3-4 internetes oldal átolvasása után.
i nem u sorry :D
Szerintem nagyon is tud beszélni. Csak megfontoltan végig gondolja mit mond. Meg nem akar kihagyni semmit sem. Ő nem szóvivő. Se nem riporter. ÉS nem szónok.
Habár néha a hozzáértőknek is fölösleges beszélni.Itt van pl Albert aki tartott egy előadást Fizikusoknak de azok kb a feléig értették mit akar mondani és nem azzal volt a baj,hogy nem tudott angolul Einstein…. :D
En ebben a filmecskeben semmi erdekeset nem lattam a hazai fejlesztesu tolenyen kivul.