|

Borej – befagyott dátumok

A Borej-osztály kapcsán egyelőre még mindig a Jurij Dolgorukij fürdőzik a figyelem középpontjában – ez változott volna némileg a napokban a 2. Borej, az Alekszandr Nyevszkij vízbe bocsátásával. Erre a változásra azonban egy picit úgy tűnik még várnunk kell, ugyanis a Szevmash megítélése szerint a tervezett napon, november 30-ának délelőttjén annyira rettenetes volt az idő Szeverodvinszkben, hogy a Project 955(A) / Borej-osztályú boomer az építésének helyt adó csarnokban, fedél alatt maradt, a vízre bocsátást elnapolták.

Az Alekszandr Nyevszkij

Az Alekszandr Nyevszkij | Forrás ,

Az elmúlt napok időjárását megtekintve elmondható, hogy az Arhangelszki régióban napközben is nagyon hideg, -25 fok körüli hőmérsékletek uralkodtak, mely a még enyhe szél ellenére is -30 fok alatti hőérzetet jelent. Valóban nem ideális körülmény az eseményre.

Hogy a következő napokra prognosztizált javulással egyben sort kerítenek-e a 2004 márciusában megkezdett építésű Alekszandr Nyevszkij vízbe bocsátására, arról nem szól a fáma egyelőre.

Kárpótlásnak álljon itt egy, elvileg 2010. augusztus 3-án készült felvétel a Jurij Dolgorukijról, egyenesen a Szevmash nyelvválasztó nyitóoldaláról :)

A Jurij Dolgorukij egyik, 2010 augusztus elejei tesztútján

A Jurij Dolgorukij egyik, 2010 augusztus elejei tesztútján | Forrás: Szevmash ,

12 hozzászólás “Borej – befagyott dátumok”

  1. Szerintem az Akula és a Typhoon osztály tagjai a legszebb tengok.
    De ez nem szépség kérdése. A lényeg, hogy megbízhatóak legyenek.
    Nem tudom, hogy a tengokra is igaz, mint a repülőgépekre:
    „Ami jól néz ki, az bizony jól is repül!”
    Vajon még mindig a nyújtott csepforma a divat vagy van valami új koncepció?