|

Egyre népszerűbbek az orosz helikopterek Kínában

Az orosz Rostvertol repülőgép-ipari vállalat leszállította a Kínai Népköztársaság számára a harmadik Mil Mi-26TC többfeladatú nehéz szállítóhelikoptert. Az ázsiai nagyhatalom egyik polgári repülési vállalata, a Pulpitus Aviation és az orosz cég között idén márciusban kötettett a szerződés, s az első példányt már három hónappal ez után át tudták adni a megrendelőnek. A méreteiről méltán híres forgószárnyast az Airshow China 2010 rendezvény nyitónapján vették át Zhuhaiban, ezzel is jelezve, hogy az orosz helikopterek reneszánszukat élik a kínai piacon.

A kijelentés nem alaptalan, ugyanis az elsősorban tűzoltásra és katasztrófa-elhárításra használandó Mi-26TC mellett rengeteg más, kisebb-nagyobb orosz helikopter is elkelt az elmúlt hónapokban Kínában. Sőt, éppen a fenti kiállítás és vásár során rendelt még egy további Mi-26TC-t a Pulpitus Aviation. De nem csak ez a típus ilyen népszerű, a kisebb Mi-171E-ből nemrég rendelt 32-őt egy kínai ügyfél, ezeket jelenleg is készítik az ulan-udei gyárban.

Az Airshow China 2010 során gyakorlatilag az összes mai, modern orosz helikopter megtekintető lesz. Természetesen a célközönséget elsősorban a kínai polgári cégek és a hadsereg képezi, melyek részéről zsíros megrendelésekre lehet számítani továbbra is. Ezt jelzi az is, hogy nemrégiben jött létre Qindaóban egy közös orosz-kínai helikopter-üzemeltető vállalat (név szerint Sino-Russian Helicopter Service Company Ltd.), melynek feladata a Kínai Népköztársaságban repülő, orosz gyártmányú forgószárnyasok üzemeltetésének segítése.

Mi-26TC tűzoltó felszereléssel (Forrás) ,


A tervek szerint hamarosan megnyitnak egy nagyobb regionális szervizközpontot, ahol az összes, kínai tulajdonban lévő orosz helikopter (polgári és katonai egyaránt) időszakos javításait, nagyjavításait, modernizációit és a személyzetek ki- és továbbképzését végeznék orosz szakemberek segítségével.

Ami a típusokat illeti, gyakorlatilag a teljes piacot képesek lefedni választékukkal az orosz gyártók. Elsősorban a polgári üzemeltetőket célozzák meg a már említett Mi-26TC, Ka-226T, Mi-171E és Ka-32A11BC helikopterekkel, de természetesen mindegyiknek létezik ’agresszívabb’ verziója katonai felhasználás céljából. Ezek mellett kifejezetten a kínai és (és egyéb távol-keleti) fegyveres erőknek kínálják a Mi-35, Mi-28N és Ka-52 harci típusokat.
A helikoptereket elsősorban polgári védelmi feladatokra alkalmazzák, például sebesült-mentésre, tűzoltásra (ez az egyre sűrűbben előforduló erdőtüzek miatt fontos) valamint természeti katasztrófák után a károk elhárítására.

4 hozzászólás “Egyre népszerűbbek az orosz helikopterek Kínában”

  1. kínai állami repülőgépgyártó vállalat 100 repülőgépre szóló megrendeléseket jelentett be kedden a zsuhaji repülési vásáron. A kínai repülési piac a nagymúltú gyártókat is vonzza, a Boeing becslései szerint az elkövetkezendő 20 évben megháromszorozódik a gépek száma, csak ők több mint 21 ezer repülőt adhatnak el 1,7 ezer milliárd dollár értékben.