|

Megszületett Cassidian

Az európai repülőgép-ipari és haditechnikai vállalat, azaz az EADS katonai technológiákkal foglalkozó részlegét sokáig úgy ismertük, hogy „Defence and Security”, azonban mindez a múlté.

A polgári repülőgépeket gyártó Airbus vállalatot is birtokló EADS (European Aeronautic Defence and Space) konzorcium a közelmúltban névváltoztatást hajtott végre, melyet tegnap jelentettek be. A haditechnikai részleget ezentúl Cassidian névvel illetik, míg a leányvállalat három alegysége a Cassidian Electronics, a Cassidian Systems és a Cassidian Air Systems elnevezést kapta, ezenfelül a rakétatechnológiával és fegyvergyártással foglalkozó MBDA és a Eurofighter GmbH is a Cassidian projekt leple alatt fut. A névváltozáshoz új logó és szlogen dukál, íme:

„A márka arculatváltozása testesíti meg a Vision 2020 elnevezésű programunk szellemét, mely a következő 10 évben meghatározza az EADS stratégiáját.” – nyilatkozta az EADS vezérigazgatója Louis Gallois.

„A lépésünk célja, hogy erősítse mind a négy alegységet, tisztábban lássunk a piacon, valamint még egységesebbé és összetartóbbá váljon a konzorcium.”

Az EADS konzorcium négy nagy leányvállalatot tömörít magában, ezek az Airbus, a Eurocopter, az Astrium és a Cassidian. Az arculatváltozással egy időben minden divízió új leírást is kapott, a marketingeseknek köszönhetően a szokásos szerénységgel hirdetik a leányvállalatok feladatait.

Airbus: „A leginnovatívabb kereskedelmi és katonai repülőgépek létrehozása”
Astrium: „Úttörő civil és katonai világűrbe telepített rendszerek és szolgáltatások alkotása, melyek óriási előnyökkel járnak a Földön”
Cassidian: „Csúcstechnológiájú megoldások létrehozása a fegyveres erők és a polgári biztonságtechnológiai szolgálatok részére”
Eurocopter: „Előremutató technológiák fejlesztése, melyek csendesebbé és üzemanyag-hatékonyabbá teszik helikoptereinket”

5 hozzászólás “Megszületett Cassidian”

  1. Na persze ekkora marhaságot Csúcs technológiáju megoldások .
    Gondolom elfelejtették azt hogy kiknél fog épülni az 5 generációs harci helikopter , bombázó és vadászgép na és persze a tankok.
    Eléggé beképzeltek ezek az emberek akik ilyeneket ejtenek ki az ajkukon.
    Ja és milyen európai ipar amikor az európaiak is az amiktól vesznek?

  2. Roni nem csak az 5.g körül forog a világ, majd ha lesz felesleges pár száz milliárd euród, akkor majd felajánlhatod, és majd talán akkor lesz. A csúcstechnológiáról meg annyit, hogy azt is odaírták hogy POLGÁRI, nem csak katonai gépekről szólnak.

  3. Akkor mit nevezhetünk csúcstechnológiának?
    A polgári gépeket most ne nézzük.
    Mondjál pár dolgot ?
    5.g vadászgép nem lehet mert nincs pénz
    Nem lehet bombázó se tank se helikopter
    se lézer se nanotechnológia mert ezekre sincs pénz akkor teszem fel mire van ?
    Üzemanyag hatékonyabbá tétele meg nem nagy dolog ilyenek már folynak az usába is .

  4. Pl: modern kompozit anyagok és elektronika? Őőő mondjuk én is azt mondom hogy nincs pénz?? De Te jössz mindig azzal hogy de jó lenne ha csinálnának/miért nem csinál Európa is 5g-s vadászt… Most épphogy nem lehet nem kihagyni a polgári gépeket, mert benne van a mottójukban. A lézer sem valami tökéletes még(ABL), a nanotechnológiát meg egyáltalán felhasználják már valahol? Bombázó amúgy minek? Molni elmondta már, hogy vannak már pontos bombák is, amikből elég mondjuk 2 is hogy elpusztítsa a félt, a „buta” bombával meg nem mész sokra. A Rafale, Eurofighter és Gripen sem a semmiért többfeladatos. Helikopter, tankok azok is vannak és elég modernek is.

  5. @Roni:

    Gondolom elfelejtették azt hogy kiknél fog épülni az 5 generációs harci helikopter , bombázó és vadászgép na és persze a tankok.

    Őőőő… Az EADS nem foglalkozik szárazföldi harcjárművek gyártásával, szóval ez egy „picit” mellément. :)