Az egyre inkább kiélesedő dél-amerikai fegyverkezési versenyből egyre jobban kiveszik a részüket Oroszország hadiipari vállalatai is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a venezuelai Szuhojok és a brazil Mi-35-ösök, és a sort még lehetne folytatni. Most Argentína is szakított a hagyományos nyugati technikával, és kelet felé fordult. A létrejövő üzletet orosz források egyenesen ’történelminek’ nevezték.
Augusztus 31-én kedden este Oroszország és Argentína aláírtak egy szerződést két Mil Mi-17 típusú közepes szállítóhelikopter megvásárlásáról – közölte a sajtóval egy magát megnevezni nem kívánó küldöttségi tag. A ’történelmi’ jelző is tőle származik, ami részben igaz is, ugyanis az argentin fegyveres erők egyik sem állított még rendszerbe orosz haditechnikát. Azonban mégis repülnek az FAA (Fuerza Aérea Argentina, FAA) kék-fehér kokárdás felségjelzése alatt orosz repülőgépek, ugyanis kilenc Szuhoj Szu-29 típusú kétüléses műrepülőgép alkotja a Dél Keresztje (Crus del Soul) műrepülő-csapatot.
A két Mi-17-est, melyek 20 millió euróba (kicsit több mint 25 millió USD) kerültek, az orosz forrás szerint az FAA üzemelteti majd, bár más helyeken az olvasható, hogy a hadsereg légi különítménye (Comando de Aviacion Ejercito Argentino, AvEjer) használja majd őket az antarktiszi küldetésben lévő egységek ellátására. Utóbbi feladatkörben egyébként három Eurocopter AS332B Super Puma tevékenykedik jelenleg.
Az üzletet nemrég az orosz állami fegyverexportőr, a Rosoboronexport szóvivője, Vjacseszlav Davidenko is megerősítette.
„az argentin fegyveres erők egyik sem állított még” –> egyik sem ?
Valaki tudja hogy ezek milyen Mi 17-es modifikációk, mert látom hogy ezeknek feltűnően nagy az „orruk”, esetleg miért is olyan nagy ?
Talán Ulan Udei 171-es,de abból is több változat létezik. De lehet,hogy,és talán ez a valószínűbb,hogy kazanyi 172-es. Az is készül ilyen lapított orral. Azért látszik még szélesebbnek mert a kabin két oldalára felrakták a páncéllemezeket. A pilóta így a lábánál nem lát ki lefelé,de a lábra kapott lövedéket megúszhatja cserébe. Ezeket az új verziókat a torzsoki kiképzőalakulat kapta meg először(ahol először képeztek ki magyar hajózókat NVG használatra),és valószínű ez a két gép is ott repül. Az érdekez hogy leszedték a porkiválasztó centrifugákat,de ők tudják miért. Meg a rotoragynál a rezgés csökkentőt sem látom.
„Az érdekez hogy leszedték a porkiválasztó centrifugákat,de ők tudják miért.”
Erre én is kíváncsi lennék. Régóta érdekel, de sehol nem leltem érdemi okra. Esetleg magas hegyi körülményeknél, mikor ritkább már a levegő oxigén tartalma, akkor veszik azokat?
Ha már beömlő nyílás. Akkor egy OFF ha lehet:
Elárulná nekem valaki, hogy hol a fenébe van ezen az indiai kávédarálón a hajtómű beömlője?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:LCH.jpg
off. Igénytelen belső terű orosz helikopter:
http://kazanhelicopters.com/upload/46f248e7__1.jpg
Várhatóan és hamarosan több komoly Orosz beszerzést fog megejteni Argentína mostanság. A pletykák szerint a tárgyalások hajó elleni rakétákról és tengó elleni fegyverekről szólnak de a szárazföldi technikák is napirenden vannak. Argentína nincs jó gazdasági helyzetben. Vajon mivel fizethet ? Csak nem ígéretekkel ? Koncessziós ígéretekkel ?
Brrrr hidegek arra felé a vizek.
nekem mindig egy kövér uh-60 jut eszembe, ha meglátom ezeket a 171-eseket! :)
az orrát szerintem egy az egyben onnan koppintották! :)
Pocok75
Lehet hogy arra hasonlít de ez szebb:)
Az orr nem a disajn miatt van, úgy tudni időjárás felderítő radar van benne…
Tudom, hogy undorító dolog a helyesíráson kötekedni és bőven OFF, de ettől a „disajn”-tól viszketni kezdett az agyam..
Angolul design, magyarosan leírva dizájn.
„ezeknek feltűnően nagy az “orruk”, esetleg miért is olyan nagy ? ”
orosz elektroniak… :DDD
kuruc: Lehet de nemhinném. ruszkiknak egyelőre otthon is irgalmatlan erőforrásaik vannak először azon izmolnak. Argentínok meg ~40éve csődben vannak, ~3éve is kártyavárként omlottak össze, úgy amihez képest a Magyar IMFkör meg a 220fts chf egy semmi.