|

Eladják a Kubinka egy részét

A repülés iránt érdeklődők körében (is) minden bizonnyal igen sokaknak ismerősen cseng a Kubina név, ám azoknak, akiknek nem, álljon itt, miszerint a híres „Sztrizsi” és a „Ruszkije Vityazi” bemutatókötelékeknek otthont adó, immáron 65 éves múltra visszatekintő, Moszkva közeli légibázisról van szó, ahol úgymond tradició az Orosz Légierő legjavának prezentálása.

'Orosz Vitézek' és a 'Fecskék'

Közös ‘csoportképen’ a Kubinka légibázis legismertebb lakói, azaz az ‘Orosz Vitézek’ és a ‘Fecskék’ | Forrás ,

Az orosz védelmi minisztérium weboldalára kikerült tájékoztató alapján július folyamán a Kubinka légibázis egy része kalapács alá kerül, 212 millió rubelért (8,6 millió dollár) elárverezik!

A reptérhez tartozó területet a bázis kifutópályája osztja ketté és ebből az egyik szelet kerül eladásra a Kommersant napilap védelmi minisztériumos értesülései szerint, melyek azt is elárulták, hogy a döntés nagyjából egy évvel ezelőtt született meg, valamint, hogy a kifutót a légierő mellett a privát befektető is használhatja majd.


Kubina nagyobb térképen való megjelenítése

Márpedig a befektető nagyon is ezt akarja, hiszen az állítólagos vevő, a Nafta Moskva befektetési csoport már jó másfél éve gyúrja egy kubinkai magánrepülőtér projektjét. Melyet úgy tűnik sikerrel végez, hiszen a Kubinka nem szerepelt azon a mintegy egy évvel ezelőtt, 2009. júniusában Vlagyimir Putyin által aláírt listán, melyen a közös, katonai – civil üzemeltetésű létesítmények szerepeltek.

A későbbiekben a Nafta-Moskva csoporthoz közeli források nyilatkoztak úgy, szerint a kubinkai magánrepülőtér 20-30 millió dolláros beruházása folyamatban van.

11 hozzászólás “Eladják a Kubinka egy részét”

  1. Összesen 200-nál is többet kaptunk abból 70 valahány zuhant le az évek során.Ja és még ehez adódnak hozzá a mig 23-asok és a su 22-esek és én csak a MN-ről beszélek.Na akkor 1 kis összesítés a MN teljes repcsi állományáról(1950-1989):
    – su 22: 15 db
    – mig 9: ebből is tuti volt pár db
    – mig 15: 40+
    – mig 17: 32 db
    – mig 19: 12 db
    – mig 21: 261 db
    – mig 23: 16 db
    – mi 8: kb 60
    – mi 17: 7 db
    – mi 2: 35 db
    – mi 1: 25 db
    – mi 4: 3 db
    – mi 24: 42 db
    – ka 26: 25 db
    A tévedés jogát azt fent tartom!

  2. 1953.11.01:
    641db ez a csúcs (193 sugárhajtóműves és 40 motoros vadász, 133 csatarepülőgép, 58 bombázó repülőgép, 166 iskolagép, 17 szállító repülőgép, 34 futárgép)
    1955.12.01:
    427db (12 MiG-17F, 165 MiG-15, 10 MiG-15UTI, 10 UIl-10, 106 Il-10 +2 Il-28 + gyakorlók, kiképzők, szállítók)
    1956-ban:
    371db repülőgépünk volt (12 MiG-17PF, 20 MiG-17F, 61 MiG-15bisz, 97 MiG-15, 31 MiG-15UTI, 3 Il-28 + gyakorlók, kiképzők, szállítók)
    1966:
    31.h.vre.e. 60 MiG, 47.h.vre. 50 MiG, 59. h.vre. 61 MiG, Kilián 52 MiG és L-29 + 30 helikopter, szállítórepülőgép (ekkor 205db MiG, van hadrendben MiG-15bis/UTI, MiG-17PF, MiG-19PM, MiG-21F-13/PF/U)
    1980:
    130 harci MiG-21/23, 41 gyakorló MiG-21/23, + 139 helikopter, szállító és kiképző repülőgép

    Forrás: Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1956, és A magyar katonai repülés története 1956-1980

    TG