A repülés iránt érdeklődők körében (is) minden bizonnyal igen sokaknak ismerősen cseng a Kubina név, ám azoknak, akiknek nem, álljon itt, miszerint a híres „Sztrizsi” és a „Ruszkije Vityazi” bemutatókötelékeknek otthont adó, immáron 65 éves múltra visszatekintő, Moszkva közeli légibázisról van szó, ahol úgymond tradició az Orosz Légierő legjavának prezentálása.
Az orosz védelmi minisztérium weboldalára kikerült tájékoztató alapján július folyamán a Kubinka légibázis egy része kalapács alá kerül, 212 millió rubelért (8,6 millió dollár) elárverezik!
A reptérhez tartozó területet a bázis kifutópályája osztja ketté és ebből az egyik szelet kerül eladásra a Kommersant napilap védelmi minisztériumos értesülései szerint, melyek azt is elárulták, hogy a döntés nagyjából egy évvel ezelőtt született meg, valamint, hogy a kifutót a légierő mellett a privát befektető is használhatja majd.
Kubina nagyobb térképen való megjelenítése
Márpedig a befektető nagyon is ezt akarja, hiszen az állítólagos vevő, a Nafta Moskva befektetési csoport már jó másfél éve gyúrja egy kubinkai magánrepülőtér projektjét. Melyet úgy tűnik sikerrel végez, hiszen a Kubinka nem szerepelt azon a mintegy egy évvel ezelőtt, 2009. júniusában Vlagyimir Putyin által aláírt listán, melyen a közös, katonai – civil üzemeltetésű létesítmények szerepeltek.
A későbbiekben a Nafta-Moskva csoporthoz közeli források nyilatkoztak úgy, szerint a kubinkai magánrepülőtér 20-30 millió dolláros beruházása folyamatban van.
basszus,több gép van azon az egy reptéren mint amennyi a magyar légierőnek összesen…és ezek még repülnek is:D
Minusz
még etiópiában is több gép van egy légibázison mint nálunk…
Hát 92db vadász méretű, és 26 nagyobb repülőgép van a képen Kubinka repülőtéren.
Ez azért több, mint ami nekünk valaha is volt.
vitya
Nekünk több mint 200 db mig 21-esünk volt régen…
bocs, ezt nem tudtam. Csak reflexből lenéztem a HM-et. Utólag is Lnézést…;-)
Melyik évben volt ennyi? Kicsit elkezdtem utána nézni, de wikiben csak ’93-as adat van (tudom, a wiki szar…), ahol azért jóval kevesebb van.
Összesen 200-nál is többet kaptunk abból 70 valahány zuhant le az évek során.Ja és még ehez adódnak hozzá a mig 23-asok és a su 22-esek és én csak a MN-ről beszélek.Na akkor 1 kis összesítés a MN teljes repcsi állományáról(1950-1989):
– su 22: 15 db
– mig 9: ebből is tuti volt pár db
– mig 15: 40+
– mig 17: 32 db
– mig 19: 12 db
– mig 21: 261 db
– mig 23: 16 db
– mi 8: kb 60
– mi 17: 7 db
– mi 2: 35 db
– mi 1: 25 db
– mi 4: 3 db
– mi 24: 42 db
– ka 26: 25 db
A tévedés jogát azt fent tartom!
1953.11.01:
641db ez a csúcs (193 sugárhajtóműves és 40 motoros vadász, 133 csatarepülőgép, 58 bombázó repülőgép, 166 iskolagép, 17 szállító repülőgép, 34 futárgép)
1955.12.01:
427db (12 MiG-17F, 165 MiG-15, 10 MiG-15UTI, 10 UIl-10, 106 Il-10 +2 Il-28 + gyakorlók, kiképzők, szállítók)
1956-ban:
371db repülőgépünk volt (12 MiG-17PF, 20 MiG-17F, 61 MiG-15bisz, 97 MiG-15, 31 MiG-15UTI, 3 Il-28 + gyakorlók, kiképzők, szállítók)
1966:
31.h.vre.e. 60 MiG, 47.h.vre. 50 MiG, 59. h.vre. 61 MiG, Kilián 52 MiG és L-29 + 30 helikopter, szállítórepülőgép (ekkor 205db MiG, van hadrendben MiG-15bis/UTI, MiG-17PF, MiG-19PM, MiG-21F-13/PF/U)
1980:
130 harci MiG-21/23, 41 gyakorló MiG-21/23, + 139 helikopter, szállító és kiképző repülőgép
Forrás: Iván Dezső: A magyar katonai repülés története 1945-1956, és A magyar katonai repülés története 1956-1980
TG
Sulyid4
MiG-9-ünk nem volt
MiG-15: 124 db
MiG-15bisz: 104 db
MiG-15UTI: 49 db
vagyis 277 db
Forrás: Zsák Ferenc: MiG-15
TG
Ambasa
Köszi a pontosítást.Én személy szerint a t55 és a mi 8-asok ügyében vagyok érintett közvetetten.
Ott állnak a Vitézek gépei is az állóhelyeken,
(meg pár Szu-27 a dzsindzsásban és a rekettyésben…)
55.615336,36.664757