|

Adódott egy kis gond a Koreai-szorosban?

Vélhetően kellemetlen élményekkel gazdagodott az orosz Csendes-óceáni Flotta kötelékébe tartozó SIGINT, azaz rádiós/elektronikai hírszerzés feladatkörű hajó, az SSV-80 Pribaltika legénysége. Az esetre még vasárnap került sor és állítólagosan a hajó magatehetetlen sodródását okozta a gépház kiesése miatt. És hogy mi okozta a hajómotorok leállását? Nos betört egy kis víz részben elárasztva a a géptermet…

A Balzam-osztályú SIGINT hakó, az SSV-80 Pribaltika

A Balzam-osztályú SIGINT hakó, az SSV-80 Pribaltika ,

Az orosz hajó Kjúsú, azaz Japán legdélebbi főszigetétől nyugatra hajózott, mikor a vélt balesetre sor került. A segélykérő üzenetnek a flottaparancsnokság felé történő elküldésekor meghajtás nélkül kelet, Csuzima felé sodródtak, már a vízbetörés megfékezését megoldva. A Csendes-óceáni Flotta illetékeseitől származó korábbi, az Interfax hírügynökség által lehozott információk szerint útnak indították az Udaloj-osztályú Admiral Vinogradrov-ot a bajba jutott teknő megsegítésérere.

Később ezek az értesülések cáfolva lettek, a helyzet arra az álláspontra finomodott, hogy mindössze egy kisebb technikai malőr történt, melynek elhárítása után a Pribaltika saját erejéből folytathatta útját és az Admiral Vinogradov romboló még véletlenül sem lett kiküldve.

18 hozzászólás “Adódott egy kis gond a Koreai-szorosban?”

  1. > Nos betört egy kis víz részben elárasztva a géptermet

    Ez nem újságírás! Az újságírás az, amikor megkérdezzük, hogy miért is tört be a víz? Ugye nem torpedótalálat volt az oka, vagy esetleg egy arra járó kósza tengónak beakadt a periszkópja?

    > Az orosz északi partvidék úgy tudom az év nagy részében nem hajózható mert be van fagyva.

    Kemény az orosz tél, de a atomjégtörő még keményebb! A klímaváltozás miatt is vékonyodik amúgy a jég az utóbbi évtizedekben, nemsokára narancsot (citromot?) termeszthetnek.

  2. Jelenleg 3! aktív nukleáris tengeri jégtörő van üzemben (ezen kívül még tudtommal van egy japán és egy /kettő?/ orosz szállítóhajó reaktorral, oszt csók). Ezzen kívül van 2-3 folyami jégtörő.

    A Yamal, a Sovjetskij Sojuz, és a Rossija. Az utolsó 2-ből egy az ausztráloknak és az új-zélandiaknak töri a jeget emlékeim szerint.

    A Yamal tudományos expedícióban és sarki turizmusban dolgozik az északi sark környékén, tudtommal Murmanszkból. Ha jól tudom, az a másik két hajó honi kikötője is.

  3. Ez nem újságírás!

    Azon ne ragadjunk le egy pillanatra se, hogy a kommentelésnek is van színovala? A HTKA meg nem újság szerintem, hanem „csak” lelkes „amatőrök” magas színvonalú önkéntes munkája, mert szerintem ingyért csinálják.

    Az újságírás az, amikor megkérdezzük, hogy miért is tört be a víz?

    Jó, akkor várom a levél másolatát amit az Orosz Haditengerészetnek küldesz…

    Ugye nem torpedótalálat volt az oka, vagy esetleg egy arra járó kósza tengónak beakadt a periszkópja?

    Egy Torpedó úgy szétkapná a hajót, hogy ehaj. A környéken levő szeizmográfok jeleztek volna egy ilyen eseményt szerintem. A periszkóp meg nem hiszem, hogy erősebb egy hajó acéltesténél.

  4. Molni:

    nem minden torpedó atomfejes. Azért 300 kg hexogén elég barátságos lyukat tudna ütni.

    Szerintem egyébként az oroszok által imádott labirintus-tömítés adta meg magát a hajócsavar-tengely mentén, vagy a hűtővíz (ami ugye a tengerből jön) rendszer valamelyik csöve adta meg magát…

  5. Éppen erről beszélek. Egy sima tök átlagos torpedó is ma nagyon komolyan megrongál egy ilyen realtíve pehelysúlyú hajót, ha nem egyenesen kettétöri a gerincét.

    Már a ’60-as években is a szonárok több ezer km-ről meghallottak nagy robbanásokat. Ha itt lett volna ilyen, ki ne tudna róla?

  6. Zdrasztvutye…..
    Admiral Arbocnyikov volnék, toröm kicsit magyar nyelv, uknagypapi lenni Königin und Kaiserin ladik hajoszakacsa. Nos, levelire valoszolkov, hogy Pribaltika nem vizbetor, hanem fraszkitor. Pribaltika velikij hajo, voda nem bejön, bejönni vodka a kormanyosnak és kapitanynak. A Glonassunk meg jelezi, hogy éppen Moszkva mellett jar a hajo. Nosza,ugras be Gumba vodaert. Baj ott kezdodni, hogy kivalo buvarhajonk, Akula meg épp ott uszkalt alattunk. Neki azt jelezte muszer, hogy Amerika mellett van. Így tortent, hogy frasz ki-, voda meg be……
    Drasz, Tovaris…..

  7. Nothing, but the Truth

    „…Jelenleg 3! aktív nukleáris tengeri jégtörő van üzemben…”

    Úgy tudom, az „Arktyika” ( ex Leonid Breshnev ) felújítását is megkezdték már, de nem tudom hol tartanak vele. Na aztán ott van még nagy kedvencem a „Sevmorput” is. Aki nem ismeri, érdemes rákeresnie a neten! Ezek az oroszok tiszta lököttek… :-))

  8. A felsorolt hajók ebbe az osztályba tartoznak. Az Artyika reaktorát 2008-ban kiszerelték, ha működik is a hajó, nem atomjégtörő. Az osztály helyesen (magamat javítom ki, ez már igen :-D) 4 aktív egységből áll, ami nukleáris hajtású.

    A Sevmorput egy konténerszállító hajó, korlátozott jégtörő képességekkel (max 2 m vastagság), az északi parti hajózáshoz.

  9. Ez volt reggel
    http://www.mr1-kossuth.hu/hirek/kulhon/eszak-korea-ismet-atomcsapassal-fenyegetozik.html
    „Az észak-koreai hadsereg figyelmeztette pénteken Dél-Koreát és az Egyesült Államokat, hogy „példa nélkül álló atomcsapásokat” mér rá,….”

    Nem sokkal később meg
    http://www.hirszerzo.hu/cikk.agyudorges_halottak_osszecsapas_a_ket_korea_hataran.144850.html

    „Valószínűleg fegyveres összecsapás történt pénteken a két Korea vitatott tengeri határán. Egy dél-koreai hadihajó elsüllyedt a Sárga-tengeren – közölték dél-koreai források……Pontos részletek egyelőre nem ismeretesek, de a YTN televízió értesülése szerint a katonai hatóságok azt vizsgálják, hogy a hajót egy torpedó találta-e el. A dél-koreai hírügynökség szerint egy másik dél-koreai hadihajóról ágyúlövéseket adtak le északi irányba egy azonosítatlan hajóra.”

    Mi a „…” történik ott?