A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Franciaország újabb 5 darab megrendelésével 27-re növelte a korszerűsítendő Cougar szállítóhelikopterek számát. A teljes megrendelés értéke 314 millió dollár. A modernizációs munka során a 21. század követelményeinek megfelelően „üveg” pilótafülkét és hatékonyabb önvédelmi rendszert kapnak a gépek, továbbá növelik a repülésbiztonságot és a borítás golyóállóságát. A felújítás végeztével a gépek architektúrája az EC725 Caracal típushoz fog hasonlítani, megkönnyítve a típusátkézést.
Oroszország mindenképpen szeretne modern helikopterhordozóra szert tenni, megvásárolván annak gyártási jogát is. Mint arról beszámoltunk, a franciák Mistral-osztálya a fő kiszemelt, ám az Orosz Haditengerészet vezére, Vlagyimir Viszotszki admirális nyilatkozata szerint, ha nem sikerülne megegyezni a gallokkal, van tartalékterv is, ugyanis tárgyalásokat folytatnak Hollandiával és Spanyolországgal is.
Az amerikai haderő új M-ATV (MRAP All Terrain Vehicles) járműveit gyártó Oshkosh Corporation bejelentette, hogy a gyártást sikerült annyira felgyorsítani, hogy immáron havi 1000 darabot képesek készíteni a HMMWV váltótípusából. A cég Oshkosh-i és McConnellsburg-i üzemében is teljes gőzzel folyik a gyártás. A szóvivőjük szerint az integrált gyártósoroknak köszönhetően a megrendelést 2010-ben teljesíteni tudják.
A Saab 46 millió eurós szerződést írt alá Olaszországgal az ARTHUR WLS (Weapon Locating System) szállításáról. A megrendelést az olasz Selex Sistemi Integrati céggel együttműködve nyerték el.
Az ARTHUR WLS a közeledő ellenséges rakéták és tüzérségi lövedékek előrejelzésére képes. Felderíti a célpontok mindenkori helyzetét és megállapítja a becsapódási helyet, valamint folyamatos elektronikus ellentevékenységet végez. A rendszert használja Svédország, Dánia, Görögország, Norvégia, Spanyolország, az Egyesült Királyság, Dél-Korea és a Cseh Köztársaság. Az afganisztáni békefenntartó missziókban többször is sikeresen alkalmazták.
Az AgustaWestland leszállította az első négy korszerűsített Lynx Mk.9A helikoptert a brit hadsereg részére. A szerződést egy évvel ezelőtt kötötték meg. Összesen 12 Lynx újul majd meg, melyeket 2010-ben Afganisztánba küldenek a csapatok támogatására. A felújításra is azért volt szükség, hogy a helikopterek képesek legyenek működni a szélsőséges domborzati és időjárási körülmények között is. A legnagyobb változást az új LHTEC CTS800 hajtóművek jelentik, melyeknek köszönhetően jelentősen megnőtt a teljesítmény.
Az amerikai Raytheon 1.1 milliárd dolláros megrendelést kapott Tajvantól a Patriot légvédelmi komplexumra. Négy indítóegységet, irányítórendszereket, valamint a szükséges kiszolgálóeszközöket és alkatrészeket tartalmazó megrendelés az amerikai cég már korábban elnyerte az ázsiai ország hasonló berendezéseinek „Configuration 3” szintre való korszerűsítésére vonatkozó megrendelést.
Egyre közelebb áll az Egyesült Arab Emirátusok ahhoz, hogy 4 darab C-17-es boldog tulajdonosa legyen. Február óta nyílt titok, hogy az arab állam az amerikai bálnákra áhítozik, ám azóta sem sikerült egyezségre jutni, pedig sokan remélték, hogy a novemberi Dubai Air Show idejére már megköttetik a szerződés. December 18-án a DSCA már jóváhagyott egy 501 millió dolláros logisztikai csomagot (kiképzés költsége, 5 db AAR-47 rakétaindításra figyelmeztető rendszer, Have Quick beszédtitkosítóval ellátott rádiók, valamint pótalkatrészek) a C-17-esekhez, már csak a gépek hiányoznak…
httpv://www.youtube.com/watch?v=5Nmij2WdAKc