|

Óriásmonstrum Kínából

Kínában jelenleg (és a közeljövőben is) az Il-76MD négy hajtóműves katonai repülőgép jelenti a stratégiai légiszállítás gerincét. Azonban nem kell sokáig várni és érkezik egy, miden eddiginél nagyobb kínai szállítógép.

Hu Xiaofeng, az állami tulajdonú, kínai repülőgépgyártó vállalat, az AVIC (Aviation Industry Corporation of China) vezérigazgatója a napokban bejelentette, hogy az év vége előtt bemutatnak a nyilvánosságnak egy 200 tonnás teherszállító repülőgépet. A Xian Aviation Industry Group által kifejlesztett és gyártott típus lesz Kína történetének legnagyobb repülőgépe.

New airlifter from China

Az AVIC vezérének nyilatkozata szerint már 4 éve megkezdődött a gépen munka, az állam kiemelt projektként kezeli a CMT (Chinese Military Transporter) jelzéssel emlegetett fejlesztést. Elmondása szerint a gép az Il-76-oson alapul, azonban annál nagyobb méretű és teherbírású, de számos megoldást ellestek az amerikai C-17-estől is. A négyhajtóműves gép meghajtásáról eleinte a D-30 típusú erőforrás fog gondoskodni, de később lecserélik majd a „hazai fejlesztésű” WS-18-asra, vagy egy fejlettebb, nagyobb kétáramúsági mutatóval rendelkező hajtóműre, melyet az FWS-10-ből fejlesztettek ki.

New airlifter from China

Annyit még érdemes tudni a Xi’an Aircraft Industry Groupról, hogy évek óta a Boeing és az Airbus cégek beszállítója, a két óriás folyamatos minőségellenőrzéssel tartja fent a termékek megfelelő színvonalát, ez az alap mindenképpen előny a korábbi fejlesztésekhez képest. A sárkányszerkezethez felhasználni kívánt kompozittechnológia és a hajtóművek fejlesztésével külön kutatóüzemeket bízott meg a kínai állam, mely komoly elvárásokat támaszt az új típussal szemben. Ez mindenképpen bizakodásra adhat okot, hogy végre nem csak másolt, másodrendű anyagokból összetákolt, hanem valamelyest minőségi termék kerül ki a kínai szakemberek kezei közül.

Néhány adat az új szállítógépről:

Személyzet: 3 fő
Teherbírás: 60 000 – 65 000 kg
Hossz: 49 m
Szárnyfesztávolság: 50 m
Magasság: 15 m
Szárnyfelület: 310 m²
Üres tömeg: 100,000 kg
Maximális felszállósúly: 220,000 kg
Meghajtás: 4×D-30/WS-18
Maximális sebesség: 750-800 km/h
Hatótávolság: (teljes terheléssel) 4400 km
Szolgálati magassághatár: 13000 m

21 hozzászólás “Óriásmonstrum Kínából”

  1. Ez a jövő, nem a ruszki „majd építek én neked bármit, csak fizess előre”!
    Ezek a kis vágottszeműek már ott vannak mindenhol, és lassan minőségben is nyújtanak majd olyat, hogy csak lesünk. Már ma is rengeteg helyre szállítanak alkatrész, és az ottani üzemek minőségbiztosítási rendszereit mindenhova ki lehet terjeszteni és akkor tucatszám építik majd még talán a csillagrombolókat is. Szerintem már a rajzasztalon van náluk!
    http://weeklygeekshow.com/img/Enterprise_meet_Star_Destroyer_by_Kwindu%5B1%5D.jpg

  2. Kín valóban ott lesz a toppon pár éven belül. A hadereje is világszínvonalú lesz kb 20-25 éven belül ha hiszi valaki ha nem. Az idő majd eldönti kinek van igaza, ja meg a kínai tudósok és mérnökök. :D
    Náluk a pénz nem akadály.

    Nem lesz ez rossz gép és tuti olcsóbb lesz mint bármelyik vetélytársa.

    A japók tényleg precizek és aprólékosak és tudnak minőséget gyártani, de baszott drágán!

  3. Legalább építettek valóban komly gépeket, mégha licenszben is. A J-11 hajmóművének minőségbiztosításával gondok vannak.

    A nagyteljesítményű hajtóműveket meg úgy hozták össze, hogy valahogyan sikerült szerezni egy DC gép hajtóművét tanulmányozásra, ha jól tudom.

    Magyarán hiába szép és olcsó minden kínában, ha nincs kraft a gépben és a hajtómű problémás.

  4. Elhiszem! Mint mondtam idő kell hozzá. Lehet, hogy egy egész generációba beletelik mire kitanítanak egy megfelelő szakember gárdát, de az akkor már ott lesz. Az amik se úgy születtek, hogy mindent tudtak. Sőt amiből építkeztek azt mind ellopták a VH végén a németektől és a német tudósok és mérnökök tanították meg őket mindenre. Így könnyű már nekik. Azért mondtam, hogy idő kell még nekik. A pénzt meg úgy értettem, hogy nem lesz olyan problémájuk mint az A-400M nek, hogy úgy kelljen koldulni össze a money-t a tesztekre meg az alkatrészre. Az siralmas egy állapot.

  5. Sőt amiből építkeztek azt mind ellopták a VH végén a németektől és a német tudósok és mérnökök tanították meg őket mindenre.

    Mindenre? Hogyan lehet ekkora hülyeséget leírni?

    A P-80-ban milyen gázturbina volt? Jenki. Tudod, még a háborúban elkészült a gép, csak nem forszírozták a bevetését egy kiforratlan technológiának, mert nem volt rá szükség.

    Radartechnika terén 1942 után sehol nem voltak a németek.

    Szerinted egy gyakorlatilag 0. generációs gáztrubina még számítana is a jövőbeli fejlesztések esetén valamit, ha 100% német hajtómű lenne a jenki? Nem. Viszont nem is így volt. Vajon miért is az angolszászok dobják össze a legjobb hajtóműveket? Kettőt lehet találni.

    Halkan jegyzetm meg, hogy a MiG-15 angol licensz hajtóművel repült. Az a politikus se volt normális, aki ezt összehozta…