Az EADS manchingi üzemében átadták az utolsó, 15. Typhoont az Osztrák Légierő képviselőinek, ezzel az európai óriás hat évvel a szerződés aláírása után teljesítette a megrendelést.
Ausztria 1993-ban kezdte el keresni a J-35 Draken váltótípusát. A 24 új gép beszerzéséről szóló döntés először egy lavinakatasztrófa, majd a 2000 augusztusában bekövetkezett árvíz miatt tolódott, a gépekre elkülönített keretösszegből fedezték a károkat és a katasztrófák során napvilágra került tény miatt, miszerint elégtelenül kicsi a helikopteres szállítókapacitásuk, új helikoptereket rendszeresítettek, miközben a beszerzendő gépszámot 24-ről 18-ra csökkentették.
2003. június 11-én írták alá a 18 Eurofighter Typhoon megrendeléséről szóló szerződést, azonban a kormányváltást követő politikai viták áldozata lett ez a beszerzési program is, így végül még ezt is csökkentették 3 darabbal. Kilenc új gyártású és 6 használt német gépet rendszeresítettek, melyek közül az első 2007. július 12-én érkezett meg Zeltwegbe. Azóta az osztrák Typhoonok összesítve 1100 órát töltöttek a levegőben.
A Eurofighter Typhoont a négy fejlesztő országon (Németország, Olaszország, Nagy-Britannia és Spanyolország) kívül Ausztria és Szaúd-Arábia rendszeresítette eddig. A típus jövőjével kapcsolatban sokféle hír látott napvilágot, azonban a több tenderen is esélyes Typhoon továbbfejlesztésének törekvéseit egy újabb exportsiker nagyban segítené.
Eléggé gyér mennyiség még egy semleges országnak is. Ráadásul összesen 25db Asramot vettek hozzá. És 33000 Euróba kerül 1 repóra! eléggé húzós!
Sztem jobban jártak volna egy kisebb szerényebb képességű tipusal, ami esetleg olcsóbban üzemeltethető és akkor talán meglenne a kívánt 24 db.
Hát, ezekhez legalább fegyverzetük is van, így nem kell csupán gépágyúval kergetezni a Grazig berepülő MiG-21-eseket :)
Nekik is inkább Gripent kellett volna venni. De ha a pilóták szemszögéből nézzük, akkor végre nem másodosztályú gépeken kell repülniük, hanem az elérhető legjobbal.
Több mint 2 év alatt mindössze 1100 óra…!! Nagyon gyér, még akkor is ha csak most lett teljes a flotta…
Gripen :
Miert lenne a Gripen masodosztalyu? Ugyanugy az elvonalba tartozik!
Az osztrakoknal amugy nagy hagyomanya van a Saab-os balheknak. Lehet igy alapbol el sem gondolkoztak a Gripenen.
Amugy szerintem is jobban jartak volna vele, mint a jurofajterral.
Nem a Gripen a másodosztályú, hanem minden más ami a Typhoon előtt volt nekik. Az elektronika mellett a tájfunnak nagy tolóereje is van, amit szerintem szeretnek a pilóták.
15 gép csak jelképes légierő.Ugyanúgy mint a mi gripenjeink.Az egész azt mutatja hogy nem tartanak semmilyen harci cselekménytől a közeljövőben.
15 gép egyáltalán nem jelképes légierő, ha VALÓBAN sokat repülnek vele és nem 25 db légiharc rakétát vesznek hozzá. 15 ósdi A-4 együttes támadása ósdi Mk-84 bombákkal majdnem a tenger fenekére küldte a fél angol flottát Falklandnál…