A hírek szerint újabb exportmegrendelést zsebelt be a kínai Hongdu Aviation a K-8 sugárhajtású kiképzőgépre, azonban a vásárló kilétét egyelőre homály fedi. A titokzatos ázsiai vásárló 12 darab K-8-as beszerzését tervezi, azonban a kínaiak szerint ez akár 60 darabra is bővülhet.
Az utóbbi időben Kína jelentős promóciós tevékenységet folytatott a típus további exportlehetőségeit kiaknázandó, többek között Indonéziában és a Fülöp-szigeteken. Szakértők véleménye szerint az előbb megnevezett országok egyikének olyannyira felkeltette érdeklődését a csapásmérőként is alkalmazható K-8-as, hogy megrendelésbe torkollott a dolog.
A titokzatos vásárló továbbá saját maga kívánja elvégezni a gépek összeszerelését. Ez Jakartára „tereli a gyanút”, ugyanis Indonézia igen jártas eme tevékenységben, hiszen az állami tulajdonú Indonesian Aerospace révén az EADS több leányvállalatának terméke ölt alakot üzemeiben. Továbbá az Indonéz Légierő kiöregedő BAe Hawkjait a közeljövőben váltótípussal kellene pótolni.
A kiképzőgép nagy népszerűségnek örvend(ett), Kína több mint 300 darabot, a fejlesztésben segédkező Pakisztán 40-et, további 10 vásárló pedig összesen több mint 200 példányt rendelt, ebből Egyiptom a maga 80 (+40) darabját saját maga szerelte össze (és gyártotta). Legutóbbi exportsikerét tavaly könyvelhette el a típus, Venezuela 24 darabot vásárolt.
Az újabb megrendelések ellenére a Hongdu Aviation már az utódtípus, az ígéretes jövővel kecsegtető L-15-ös exportálására fekudne rá. a következő generációs kiképzőgép (amely meglehetősen hasonlít az M-346-osra és a Yak-130-asra) fejlett elektronikája és kialakítása révén hatékonyabban alkalmazható a pilóták haladó képzésére.
a K-8 nagyon hasonlít az L-29-re sztem. :D
Inkább a Hawk-ra hasonlít.
Ügyesek a kis kínaiak, megoldották, hogy hasonlítson kicsit mindkettőre :)
Lehet osszekevertek az ellopott tervrajzokat. :)