|

Finn Hornet-műtét

Érdekes beavatkozást hajtottak végre a finnek egy F/A-18C Horneten: leoperálták a törzs első részét és egy kétüléses pilótafülkével rendelkező darabot műtöttek rá vissza.

Az érdekes operációt finn Patria cég mérnökei és munkásai végezték, amely a Hornetek korszerűsítésében is érdekelt. A kritikus beavatkozás mutatja, hogy a finnek utolsó kábelig ismerik Hornetjeiket, ami végülis nem meglepő. hiszen ezen cég gyártotta az összes „C” verziót Finnország számára.

Finn F-18D Hornet

Az áldozat egy korábbi szerencsétlenség során repülésképtelenné vált. 2001 novemberében két finn F/A-18-as ütközött össze egy éjszakai gyakorlórepülés alkalmával, az egyik gép lezuhant, míg a másik sérült, egy járó hajtóművel repülő gépet hazavitte a pilóta. A finnek ragaszkodtak újbóli repképes állapotba hozatalához, ráadásul nem is akármilyen módon. Mivel kétüléses gépre volt szükségük, így Kanadából beszereztek egy használt, kétüléses „B” törzselsőrészt és ezt operálták rá a sérült gépre. Ez az átalakítás jóval olcsóbb megoldás volt, mint új gépet vásárolni a leselejtezett és megsemmisült példányok helyett. A gép régi, „kanadai szolgálatát” idéző pilótafülkéjét az újabb, modernizált „D” verziókhoz hasonlóan alakították ki.

9 hozzászólás “Finn Hornet-műtét”

  1. Azért kinyerni ezt-azt és ráoperálni egy másik gép (nem csak, hogy másik, más altípus!) komplett orrát azért nem ugyanaz.

    Az egyik olyan, mint egy roncsautó hátsó lökhárítóját és pótkerekét leszedni és használni. A finn olyan, mintha az autó ép részét levágnád és ráraknád egy másik félig ép autóra és csinálnál egyet. Ennek a szintnek a közelében sem vagyunk és talán nem is voltunk soha, még MiG-21 gépek esetén sem.