Mégpedig igenis jó irányba. Mint arról mi is beszámoltunk, az oroszok a közelmúltban újra csatlakoztak a fejlesztési programhoz, most nyilvánosságra hozták a közeljövő terveit.
Dmytro Kiva, az Antonov iroda főtervezője bővebben nyilatkozott a típusról és jövőjéről:
„A típus igazolta széleskörű alkalmazhatóságát az állami tesztek során. Kiemelendő, hogy képes rövid, kiépítetlen reptérről történő üzemelésre, 600 méter elég számára a fel-, illetve leszálláshoz (STOL képesség), 20 tonnányi terheléssel hatótávolsága eléri a 3000 kilométert. Továbbá sikerrel teljesítette a nagy pontosságot igénylő szállítási feladatokat is, mint az ejtőernyős ugrás és teher deszantolás. Az An-70 felülmúlja a ma létező riválisait. Példaként ott az új európai teherszállító, az Airbus A400M. Az európai típus alulmarad teherszállítási kapacitásban, valamint csak kisebb méretű terhek szállítására képes, mint a mi gépünk. Azonban egy modern szállítógép fejlett avionikai technológiákat alkalmaz, ezen a területen Ukrajna és Oroszország elmaradásban van, így szükség van további nemzetközi együttműködésre annak érdekében, hogy egy versenyképes géppel rendelkezzünk.”
Mint kiderült, habár még csak a fejlesztés stádiumában van a típus, máris dolgoznak a típus fedélzeti rendszereinek modernizációján.
Az oroszoknak hosszútávú tervei vannak a típussal, mivel nem kevesebb mint 160 darab rendszeresítését tervezik, míg az ukránok egyelőre csak két prototípust és 5 előszéria-példányt rendeltek. A protogépek már 1994 decembere óta repülnek, az előszériás gépek első két példánya viszont csak 2011 elejére készülhet el.
A gép fejlesztése érdekesen indult, ugyanis az első prototípus lezuhanása után, az oroszok megkérdőjelezték a típus létjogosultságát, miután elkapta a manapság két legdivatosabb “betegséget”, az elhízást és a drágulást. A kiábrándulásban segítettek a modernizált IL-76MF és a fejlesztés alatt lévő Tu-330 és Il-214 szállítógépek, melyek segítségével – elegendő darabszámban – komolyabb következmény nélkül le lehetne váltani a kiöregedett An-12-esekből álló flottát. Azonban úgy látszik, hogy az oroszok mégis hamarabb szolgálatba állíthatónak találják az ukrán gépet, melyet a tervek szerint 2010-re a tesztek befejeztésével sikerülne teljesen gyártáséretté tenni.
A kínaiak is tervezik a gép rendszeresítését, habár ők egy kissé módosított, kétáramú sugárhajtóművekkel ellátott, An-70-600 jelzésű változatra esküsznek.
httpv://www.youtube.com/watch?v=GaQnPstceCg
Csinos kis hajtómű!!! Ez a gép nyugati elektronikával verné a ****** drága A400M-et az tuti.
Moderálva trágár kifejezések használata miatt! Phoenix