|

Ukrán-orosz repülőgép-fejlesztési tervek

Nem, nem egy újabb típus kifejlesztésébe vág bele közösen a két nemzet, hanem egy, a szovjet érában gyökeredző, azóta sodródó, csigalassúan haladó fejlesztési program felgyorsítását, teljesítését és végre a gyártósor elindítását kívánják elérni egy, a mindkét ország légiflottájának jövőképében felsejlő típusnak, az An-70-es taktikai teherszállító repülőgépnek.

Az Antonov tervezőiroda tegnapi bejelentése szerint az orosz állam újra be kíván csatlakozni a gép fejlesztésébe, hiszen hosszútávú tervei vannak a típussal, mivel nem kevesebb mint 160 darab rendszeresítését tervezik az oroszok.

An-70

A gép fejlesztése érdekesen indult, ugyanis az első prototípus lezuhanása után, az oroszok megkérdőjelezték a típus létjogosultságát, miután elkapta a manapság két legdivatosabb „betegséget”, az elhízást és a drágulást. A kiábrándulásban segítettek a modernizált IL-76MF és a fejlesztés alatt lévő Tu-330 és Il-214 szállítógépek, melyek segítségével – elegendő darabszámban – komolyabb következmény nélkül le lehetne váltani a kiöregedett An-12-esekből álló flottát. Azonban úgy látszik, hogy az oroszok mégis hamarabb szolgálatba állíthatónak találják az ukrán gépet, melyet a tervek szerint 2010-re a tesztek befejeztésével sikerülne teljesen gyártáséretté tenni.

A kínaiak is tervezik a gép rendszeresítését, habár ők egy kissé módosított, kétáramú sugárhajtóművekkel ellátott, An-70-600 jelzésű változatra esküsznek.