Német és francia, két jó barát. Legújabb közös alkotásuk egy hosszú repülési idővel bíró UAV. Ez úgy önmagában nem lenne túl érdekes az egyre szélesebb UAV/UAS piacot tekintve. A Patroller-nek ugyanakkor mégis van egy kis érdekessége.
Ami nem más, mint hogy a sárkányszerkezet egyáltalán nem erre a célra lett kifejlesztve, hiszen egy motoros vitorlázó gép, a német Stemme S6 adja az alapot, melyhez a francia SAFRAN Csoportba tartozó Sagem adja az elektronikát.
A STEMME S6 egy motoros vitorlázó, melyben 2 személynek van hely egymás mellett. A típus fix illetve behúzható futóművel egyaránt rendelhető. A 2006 novemberében lezajlott szűzfelszállása után 2008 októberében kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség zöld lámpáját a sorozatgyártásra.
A szerdán kiadott sajtónyilatkozat tanúsága szerint a SAFRAN alá tartozó Robonic-nak a finnországi Kemijarvi közelében található tesztbázisáról a Patroller június 10. és 30. között összesen 8 repülést hajtott már végre, melyek a 2010-re tervezett engedélyeztetést előkészítő tesztek első szakaszát jelentették. A júniusi tesztek között több is volt, melyek a gép hosszú repülési idejét tesztelték. A tesztsorozatot egy 10 órás tesztrepülés zárta. Persze a Patroller nem csak úgy repkedett a nagyvilágba, hanem értelemszerűen egyben sor került a vezérlési rendszer valamint a felderítést végző elektrooptikai berendezések demonstrálására is.
A Patroller földi szegmense, azaz a vezérlókőpont azonos a Sagem Sperwer taktikai UAV-jával, de a fedélzeti elektronika is igen nagy hasonlóságot mutat.
A Sagem UAV-okkal szerzett, valamint a Stemme (motoros) vitorlázógépekkel szerzett tapasztalataink ötvözéséből megszülető Patroller a sajtónyilatkozatok alapján kiemelkedő költséghatékonysággal bír majd, mely megfelelően potens képességekkel társul: az akár 25 000 láb (7,6 km) magasba is felemelkedni képes Patroller akár 30 órát is a levegőben tud tölteni, maximális sebessége 300 km/h. Egy moduláris felépítésű gépről van szó, melybe a Sagem kizárólag már kipróbált komponenseket épített be, köztük a saját, girostabilizált Euroflir 410-en alapuló optoelektronikai megfigyelő rendszert, műholdas kommunikációs rendszert, illetve az OHB szintetikus apertúrájú radar podját. A vevő igényeinek megfelelően egyébként a gép alkalmassá tehető egyéb eszközök hordozására is, így példáúl funkcionálhat légi átjátszóállomásként vagy hordozhat tengerészeti feladatkörre szánt radart is, ha arról van szó.