Villám összegzés

Az elmúlt napokban számos olyan esemény történt az F-35-össel kapcsolatban, melyre joggal lehetnek büszkék a gépet alkotó Lockheed Martin alkalmazottai.

Elsőként egy sikeres tesztre had emlékezzünk, április utolsó hetében minden gond nélkül hajtották végre az első F-35B-vel az emelőhajtómű próbáját. Az eseményhez a gépet egy fémszerkezethez rögzítették, hogy ne tudjon elemelkedni a földről, hiszen a Villám szíve a jelenleg legizmosabb sugárhajtómű címet viseli. Ezzel a sikeres teszttel minden akadály elhárult a gép való lebegési képességeinek levegőben való kipróbálása elől. Az F-35B már túl van amúgy az első repülésén, a gép Graham Tomlinson irányításával emelkedett a levegőbe júniusban, azóta a szükséges berepülést hajtották végre.

Az FB-1 jelzésű példány tesztelése

Az FB-1 jelzésű példány tesztelése ,

A Northrop Grumman időközben leszállította az AF-6 jelzésű példány törzsközép-részét is, így megkezdődhetett a gép összeszerelése.

Ausztráliában, mint más helyeken is nagy vihart kavart a Lightning II rendszeresítése, a földrésznyi ország az F-22-est favorizálta inkább, és mivel az Egyesült Államok egyik legközelebbi szövetségeséről van szó, volt némi esély, hogy megkaphatja. De mivel az Obama-kormány leállíttatja többek között Raptor gyártósorát is, így Ausztráliának más alternatíva után kell néznie. A típus ellenzői ellenére úgy tűnik mégis csak az F-35-ös tűnik befutónak, az ausztrál parlament 100 darab Villám megvételét tűzte ki az elkövetkezendő 20 évre.
Az elhúzódó döntés miatt már rendeltek 24 darab Super Hornetet, melyeket a típus elektronikai zavaró EA-18G változatává is át lehet majd alakíttatni, mivel speciális kábelezéssel készülnek.

Hajón érkezett az AG-1 Angliába

Hajón érkezett az AG-1 Angliába ,

Továbbá Angliába érkezett a típus első, angol tesztelésre szánt példánya. Az AG-1 jelzésű madárkát a szigetoszág mérnökei a fölön fogják sanyargatni, a szükséges „állatkínzás” megalapozott, hiszen Nagy Britannia is rendszeresíti a típust, így saját maguk akarnak meggyőződni a sárkányszerkezet szilárdságáról. A gép hajón érkezett a BAe Systems tesztközpontjába.

A Lockheed Martin egy 19 gépes „tesztcsapattot” képzelt el (és valószínűleg épít is meg), melyek rendszerfejlesztési és demonstrációs célokat szolgálnak. Az első sárkány, melyen súlycsökkentési megoldásokat alkalmaztak pont a most tesztelt BF-1 jelzésű gép volt. A változtatások az összes ezután elkészülő gép esetében alkalmazásra kerülnek majd.

A több nemzet által fejlesztett F-35 Lightning II – leánykori nevén Joint Strike Fighter (JSF) – összesen 3 változattal rendelkezik:

* F-35A: hagyományos fel- és leszállási képességű változat a légierő számára. 2006 decemberi első repülése óta 43 tesztrepülést tudhat maga mögött.
* F-35B: STOVL változat, azaz kis nekifutású felszállás és helyben történő leszállás képességével bír.
* F-35C: Képes hajófedélzeti üzemre.

Az F-35B első repülése és egy korábbi hajtóműpróba:

httpv://www.youtube.com/watch?v=tMRKHcYZuxw

httpv://www.youtube.com/watch?v=EgT_POKZylE

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390