A média mostanság nem az európai fejlesztésű légiharc-rakétával van tele. A csendben folyó ASRAAM-fejlesztés, gyártás és szolgálatba állítás ha nem is problémamentesen, de folyik.
A minap érdekes eseménynek lehettek szemtanúi az Ausztrália és Óceánia környékén élők, ugyanis nem mindennapi rakéta indult útnak egy ausztrál F/A-18 Hornet indítósínjéről. Az MBDA által kifejlesztett és gyártott AIM-132 ASRAAM indítása így önmagában nem lenne érdekes, mivel hasonló teszteket gyakran csinálnak a világ más tájain is.
Azonban most a célgép nem a rakétát indító gép előtt, hanem a háta mögött repült. A rablóból pandúrrá változott Lódarázs fedélzetéről induló fegyver az indítás után mérte csak be a célpontot (LOAL Lock-On After Launch), amit telitalálattal meg is semmisített. A rövid hatótávolságú, infrafejes rakéta ilyen formájú bevetéséhez szükségeltetik a sisakcélzó használata is, mivel a rakéta „vakon” indul. A pilóta hátranéz a válla felett, megnyomja az indító gombot, a célgép helyzetét a számítógép betáplálja rakétába, majd a fegyver az útjára indul…
Ezzel a teszttel a rakéta ezen képessége is bizonyítva lett az ausztrál pilóták nagy örömére, akiknek jóval nagyobb esélyük lesz egy esetleges közeli manőverező légiharc során.
Az ASRAAM-ot eddig csak a RAF és a RAAF tartja hadrendben, előbbi Typhoonjain, Tornadoin és Harrierein (2002-ben), míg utóbbi a Hornetein (2004 folyamán) integrálta.
A rövidesen szolgálatba álló F-35-ös fegyverarzenáljában is biztos megtalálható lesz a fegyver, valamint tervezik még több típus fedélzetén integrálni.
A fegyver képessége nem egyedülálló, a vetélytársnak számító amerikai AIM-9X is végre tud hajtani hasonló akciót.