Az orosz United Shipbuilding Corporation bejelentése szerint 2010 és 2011 folyamán 2 új korvettet fognak átadni a haditengerészet számára.
Ezen hadihajók az alacsony észlelhetőségű, partközeli vizeken való tevékenységre optimalizált Project 2038.0 (Project 20380) 2. és 3. egységei, a Soobrazitelny és a Stoiky lesznek. A szent pétervári Szevernaja Verf hajógyár az előbbit 2003-ban, utóbbit pedig 2006-ban kezdte el építeni. Az Almaz tervezőiroda által megálmodott hajóosztály első egységét, a Sztereguscsijt 2007 novemberében állították hadrendbe és jelenleg az orosz haditengerészet legújabb hadihajójának számít.
Ezen új hajóosztály esetében – mely úgy tűnik igazából a Project 20381 nevet viseli a pályázati fázisban használt 20380-as jelölés helyett – számos olyan megoldást alkalmaztak az orosz fejlesztők, mellyel állításuk szerint drasztikusan sikerült csökkenteni a hajó észlelhetőségét, legyen szó radar keresztmetszetről, akusztikus jellemzőkről vagy infravörös hőképről. Ehhez járul hozzá például, hogy a kompozit anyagú felépítmény felületei szögben döntöttek és az antennák pedig nem „össze-vissza” erdőből állnak, hanem kompakt, integrált rendszert alkotnak. Ezen radarkeresztmetszetet csökkentő megoldások mellett az akusztikus fronton a hajótörzs kialakításával igyekeztek erősíteni az orosz mérnökök.
A 2 000 tonna vízkiszorítású, 100 méter hosszú korvettek tervezésénél az Almaz szerint az alacsony észlelhetőség ide-oda, a hangsúly a lehető legnagyobb tűzerő egy relatíve kis hajótörzsre koncentrálásán volt. A hajóosztály fegyverzete lehetővé teszi, hogy vízfelszíni és vízfelszín alatti, valamint part-menti és légi célpontokat egyaránt támadjon.
Ugyanakkor azonban, mivel a hajóosztályt eredetileg az 1 000 tonna vízkiszorításúnál kisebb Nanuchka (Project 1234), Grisha (Project 1124) és az egykori NDK-ból származó Parchim (Project 133) osztályok leváltására szánták, a tervezési folyamat során 1 500 tonnáról 2 000 tonnára hízott 20381 túlméretesnek számít. Ugyan a tengeralattjárók elleni képességei jónak tekinthetőek költségcsökkentési megfontolásokból adódóan légvédelmi szempontból például hagynak kívánni valót az osztály képességei. Ezt a vonalat mindössze egy Kahstan-M közel körzet védelmi rendszer alkotja. Nyilatkozatok alapján ugyanakkor a későbbi hajók esetében várható új felszíni és légi célpontok leküzdésére szolgáló rendszerek megjelenése, utóbbi esetén vertikális indítótubusokból indítható rakéták képében.
Oroszország 20 Project 20381 osztályú korvettet kíván hadrendbe állítani parti vizeinek, valamint gáz és olaj érdekeltségeinek biztosítása végett, különösen a Balti és a Fekete-tenger területén.
A hajón sikerült helyet szorítani egy hangárnak egy darab Ka-27 helikopter számára is
Kahstan munka közben