Az 1997-ben szolgálatból kivont Clemenceau (R 98, becenevén le Clem) 2006 januárjában már egyszer megindult utolsó útjára, ám akkor sikeresen megfúrták a franciák azon szándékát, hogy az indiai Alang-ban vágassák szét az azbeszttel, PCB-ékkel, ólommal és egyéb igazán barátságos kémiai anyagokkal erősen terhelt hajót.
A Clemenceau
A franciák nyolcadik, 1961-1997 között hadrendben állt anyahajóját végül angol lángvágók veszik majd kezelésbe igencsak hamarosan. Ugyanis az Able U.K. megkapta a szükséges engedélyeket a hajó szétdaraboláshoz.
Az északkelet-angliai székhelyű Able U.K.-ról annyit kell tudni, hogy az egyik legnagyobb hajóbontással foglalkozó cég. 10 hektáros szárazdokkjában akár 366 méter hosszú hajókat is „hidegre tud tenni”, avagy ugyanide 15 200×24 méteres hajót fogadni. A cég egyébként partközeli szerkezetek bontásával is foglalkozik, ezáltal a számos nagy olajcégeket is ügyfelei között tudhat.
Legutóbb 2003-ban, 4 amerikai hajó bontása miatt kapott figyelmet. Az amerikai haditengerészet által egykoron tankerként/ellátóhajóként használt, a 80-as évek végén kivont USS Caloosahatchee (AO-98), USS Canisteo (AO-99), USS Canopus (AS-34) és USS Compass Island (AG-153) bontása ellen heves tiltakozás szerveződött környezetvédelmi szervezetek részéről. A 4 hajó egyébként egy eredetileg 13 hajóra szóló, mintegy 15 millió Dolláros szerződés keretében maradt az Able kezei között. Mivel 2003-ban még nem voltak meg a szükséges engedélyek a szerződés újratárgyalása során csak ez a 4 hajó maradt ott bontásra.
A bontásra váró egykori amerikai ellátóhajók
Az értesülések szerint idén augusztusban kezdődhetnek meg a hajók bontása. A Clemenceau szétvágása várhatóan 10, míg az amerikai ellátóhajók szétszedése 8 hónapot fog igénybe venni.