Mindenesetre azonnal elkezdték az egység felkutatását és a mentésére való felkészülést. Értesítették a tengeralattjárók mentésével foglalkozó International Submarine Escape and Rescue Liaison Office-t, ahogy tájékoztatták a legénység hozzátartozóit is, miszerint elképzelhető, hogy baj történt a hajóval.
Szerencsére a kommunikáció néhány óra múlva, 14-én hajnalban helyreállt. A norfolki tengeraslattjáró parancsnokság tájékoztatójában közölte, hogy téves riasztás történt, illetve vizsgálják, hogy mi okozhatta ezt.
—–
A norfolki Groton-ban állomásozó SSN-751 San Juan egyébként az első "improved" Los Angeles (688I), azaz az első hajó, mely az alapkonstrukciót felturbózó módosításokkal épült meg. Az 1988-ban hadrenbe álló hajó építése 1985 augusztusában kezdődött meg.
Az egységnek egyébként 1998. március 19-én volt egy tényleges balesete, mikor is alámerült állapotban a new york-i Long Island-től délre összeütközött az felszínen tartózkodó SSBN-737 Kentucky-val (Ohio-osztály). A Kentucky a kormánylapátján sérült, míg a San Juan elülső ballaszttartálya szakadt be. Ezt követően sikeresen a felszínre tudott emelkedni. Személyi sérülés egyik tengeralattjárón sem történt. A balesetet követően mindkét egység visszatért a norfolki Groton-ban lévő bázisára.
A San Juan ezen felül a groton-i Submarine Development Squadron 12 egyik egysége egyben. Azaz a szokáso feladatai mellett új fejlesztéseket és taktikákat is tesztelnek vele.