A jelentés szerint ugyan a ráncfelvarrás fokozta a "situational awereness"-t, azaz jobban lehet tudni mi is zajlik a gép környezetében, ám az implementálás korántsem mentes a hibáktól, ráadásul az említett határidőkkel és költségekkel is hadilábon áll. Az avionikai csomag tesztelése 2005 szeptemberében vette kezdetét és tavaly júniusában fejeződött be. A légierő szóvívője szerint az USAF 2015-re teszi a gépek avionikai modernizációjának befejezését. A jelentés szerint ezen becslés nem realisztikus. Az USAF bejelentése szerint a 111 gépes állomány legalább felén szeretné végrehajtani a modernizációkat. Ennek saccolt költsége nagyjából 13 milliárd Dollár lenne.
Mint korábban írtuk új hajtóművekkel jelenleg 3 gép – 2 C-5B és egy C-5A – lett ellátva tesztelés végett, ám az elektronikai rendszerrel kapcsolatos problémák jelenleg hátráltatják ezen második programot.
És hogy végül legyen már szó a felrótt hibák közül a fontosabbaknak ítéltekről is:
[list]instabil repülésirányító rendszer és megbízhatatlan, gyakran lekapcsolódó autópilóta*magas meghibásodási arány*nem megfelelő integrált diagnosztikai rendszer*magas karabantartási óraszám/repülés*nem megfelelő tűzoltó rerndszer*stb.[/list]