Ugyanakkor nem is olyan régen, 2006. december 15-én az Antonov illetve a Volga-Dnepr és Aviastar társaságok képviselői megállaposást írtak alá a típus modernizálásáról illetve új gépek gyártsásáról.
Tökéletesen időzített lépés: a gépre egyelőre nagy a kereslet, modernizálásával pedig még nagyobb lehet, és mivel a gyártóüzem se állt le teljesen, (2004-ben korábban legyártott elemekből raktak össze egy An-124-100 gépet az Egyesült Arab Emirátusok számára) így adott a lehetőség a gyártás gyors beindítására.
A már a modernizációs csomag alapján készülő Ruslan-ok alapvetően az alábbiakban térnek majd el öregebb társaiktól:
– megnövelt hatótáv és teherszállítási kapacitás
– módosított, a legújabb ICAO szabványoknak megfelelő hajtóművek
– modern avionika
– csökkentett személyzet
A várakozások szerint a modernizációs csomag relatíve olcsón tenné jóval vonzóbbá a gépet a nemzetközi piacon.