Nyílt nap, 2006.06.30, Kecskemét AB

Mindenesetre a szokásos dolgot láttam, a repülőgépek előtt a „megfelelő” tömeg állt. Megfelelő arra nézve, hogy ha akartam volna akkor fényképezhettem volna, ha be akartam volna ülni, akkor sokat kellett volna várnom… :)

Tehát először feljegyeztem a látható gépek oldalszámait. Ott volt a 707-es Mi-17-es közepes szállítóhelikopter (megjegyezném, hogy közelről marha nagynak tűnik, valahogy egy picit kisebbnek gondoltam :) ), a 336-os Mi-24-es harcihelikopter, a 03-as Jak-52-es gyakorlógép, a 115-ös L-39-es gyakorló és könnyűbombázó, a 04-es és 16-os MiG-29, a 31-es JAS-39 Nyalóka (eredeti nevén Gripen), majd a sort a 110-es, a 603-as és 407-es An-26-os közepes szállítórepülő zárta. Az utóbbi két Ancsa azonban már csak a kordonon túl volt látható.

Minden géphez oda lehetett menni, kivéve a Gripenhez és a két helikopterhez. A „39”-esnél még megértem, mert új meg minden, de hogy a két szolnoki forgószárnyasba miért nem lehetett beülni…

Természetesen a hosszú sor ellenére sem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy beleszálljak a gépekbe. Voltam a Fulcrumban, az Albában, és az Ancsában is. Minden búza közé kerül egy kis korpa is, így sajnos repülőnapra nem csak a kíváncsiskodók és a repülés szerelmesei jönnek ki, hanem a… Nem is mondom. :)
Tehát An-26-osnál egy kis közjáték volt, mert 3 részeget el kellett távolítani a raktérből… A másik kis közjáték velem történt meg, :) mert kint esett az eső, 10 méteres sor állt, én meg az Antonov fülkéjében kellemesen elbeszélgettem vagy fél órát az egyik rádióssal. Mikor a tömeg már lincselős hangulatba jutott, jobbnak láttam gyorsan a raktérbe távozni… :)

A katonák pedig nem várt rendesek voltak. Az egyik katonával kellemesen eldumálgattam az An-26-os kopott gumiabroncsáról, amit még nem kell kicserélni mert csak kicsit látszott ki a szövet a gumi alatt, az új fergeteges többfeladatú vadászbombázónkról, a Gripenről, amiből kettő már rossz volt az érkezése után (hajtómű ill. katapultprobléma), és az egész Honvédséget sújtó pénztelenségről. Eme beszélgetés közben egyszer csak valami kis finom duruzsolás ütötte meg a fülem és libabőrös lett a hátam…

Ez az. Nem várt repülőesemény. Egy lengyel An-26-os készülődött leszállásra. Az An-26-os után a katona megjegyezte a nem létező bajsza alatt mosolyogva, hogy csak most jön a java.
Ezek után rohantam a kordon széléhez, és persze kémleltem az eget. Nem is kellett sokáig várni, egy három darabból álló, szintén lengyel, Su-22-es kötelék repült át a bázis felett üdvözlésképpen, majd még 2 de sajna nem kötelékben, hanem csak egyenként. De ne legyünk telhetetlenek. :)
Természetesen a gépek nem csak átrepültek, hanem le is szálltak. Mennyi látvány volt a picit pattogósan leérkező Su-22-esek látványa, amint fékernyőt bontottak és maguk után kis víz örvényeket csináltak. A legélvezetesebb az a pillanat volt, amikor a negyediknek érkező Szuhoj egy fáklya-közeli átstartolást nyomott le. Azonban sajna nem volt teljes átstartolás, mert kb. a föld felett 2-3 méterrel meg is kezdte az újbóli emelkedést. Nos, annak könnyen elképzelhető, hogy milyen hangja volt. Isten ments meg bennünket a régi orosz gázturbináktól… :D

Érdekes, hogy kerestem, a behíresztelt győri légvédelmi dandár Mistraljait sehol sem láttam. Persze lehet, hogy én vagyok a vak…

A repülőgépek mellett egyebek között megtekinthető volt egypár veteránmotor és a bázis által használt eszköz állomány, kiegészítve a vegyvédelmisekkel és a tűzszerészekkel is.

A színpadon is ment mindig valami, de arról nem tudok nektek beszámolni, mert nem érdekelt… :)

Talán egy valami nem nyerte el a tetszésemet. A Gripen előtt ismét csak az ajándékokkal próbálkoztak jó benyomást kelteni a közönségre. Mondjuk, igazuk van, valami maradjon meg, ha már maga a gép nem tesz jó benyomást…

Mindent összevetve azonban egy egész jó kis napot tölthettem el Kecskeméten, ezért hála mindenkinek, aki részt vett a megszervezésében, lebonyolításában!

zizzentmaistro.blogspot.com

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390