Hibrid Humvee

Közismert tény, hogy a Humveeknek iszonyatos üzemanyagfogyasztásuk van. Az eredeti cikk állítása szerint 1-1 átlagos hónap során ~1000 font avagy ~500kg gázolajat is felhörpintenek (hogy miért nem literben adták meg, arról gőzöm sincs) Ezek alapján talán az sem meglepő, hogy a polgári változat épp aktuális változata a Hummer H2 simán bekerült a 2004-es év 12 leginkább környezetromboló verdája közé.

Ha valaki azt hiszi tehát, hogy a hadsereg környezetvédelmi megfontolások alapján döntött a hibrid meghajtás mellett, az nagyon téved. A Shadow RST-V fedőnevű Humvee a jobb "lopakodó" képesség és a magasabb hatásfok érdekében kapott új szivet. A műtét elég jól sikerült, mivel az új variáns az előd üzemanyagszükségletének kevesebb, mint a felével is megelégszik.

De miért is jó ez a hibrid hajtás azon kívül, hogy kevesebbet fogyaszt? Nos a legfontosabb az az, hogy lopakodó üzemmódban – 100% elektromos meghajtás – a jármű cirka 32km-t tud megtenni igen alacsony hő és zaj kibocsátása mellett. A neki szánt feladatkörben ez meglehetősen fontos képesség.

A hibridekben megszokott módon a dízel és az elektromos meghíjtás egymást segíti ezen esetben is. Érdekes, hogy egy ekkora batár döghöz képest meglehetősen gyengécske motorral rendelkezik a jármű: 138 lóerős, turbofeltöltős 2,5L -es intercooler szív dobog a motorháztető alatt. Ami persze elviszi az elektromotorok támogatása nélkül is a verdátm csakhát furán kicsi. Valószínű, hogy az alumínium váz nagyban hozzájárul a kisebb motor beépítésének lehetőségéhez.

Zárásként pedig álljon itt 1-2 sor a felderítést segítő berendezéseiről.

Nos, a műszerek egy 3 méteres teleszkóp csúcsán kaptak helyet. Többek közt találhatunk itt elektro-optikai szenzorokoat, lézeres célmegjelölő és távolságmérő rendszert, melyek lehetővé teszik a cél azonosítását és bemérését bármilyen időjárási körülmények között. Az adatok azonnali továbbításának képessége magától értendő gondolom… A védelemről füstgránátok, lézer, radar és rakéta indítást jelző szenzorok gondoskodnak.

A fejlesztés 1997 óta folyik, s a tesztek véheztével megkezdődik a tengerészgyalogság különleges alakulatai által jelenleg használt M151A2 jeepek felváltása ezen új modellel.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390