|

Air Wolf Hunting 2019

A Magyar Honvédség 2019 október 7-11. között komplex helikopteres gyakorlatot tartott a Mátrában.

Az “Air Wolf Hunting 2019” névre keresztelt öt napos gyakorlat lehetőséget biztosított a Magyar Honvédség alakulatainak, hogy hegyes területi viszonyok között is gyakorolják feladataikat, szinten tartsák, illetve fejlesszék képességeiket. A fő hangsúly a légi kutatással és mentéssel kapcsolatos feladatokon volt.

A Honvédség különböző alakulataiból mintegy 200 katona vett részt a gyakorlaton. (MH 86. Szolnok Helikopterbázis, MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, MH Pápa Bázis Repülőtér, MH 24. Bornemissza Gergely Felderítő Ezred, MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár állománya, valamint a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves lövész hallgatói.)

A pipishegyi repülőtéren és közelében kijelölt feladatok végrehajtása sötétedés után is folytatódott.

Köszönet a Honvédségnek, hogy lehetővé tették a gyakorlat megtekintését.

Néhány pillanatkép a gyakorlatról.

Fórum hozzászólások

  • antigonosz
    Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban
    Videó alapján nem volt DAC. Hátulról előre, Ural 375, Tatra 815, Rába H25, Mog U4000, Ural 375. A tegnap berakott képedből is ezt szűrtem le. Viszont egyiken sem látszódik a hatodik teherautó.

    antigonosz
    mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott
    Videó alapján úgy tűnik, hogy az utolsó Ural tolta össze a sort. Meg is roggyant az alváza.
  • antigonosz
    Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?

    Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?
    /QUOTE]


    Miért ne lenne platózás?
    Akkor minek a személyszállító rábák?

    2006-ban skopjéből pristináig és vissza uraloztam a platón.
    Akkor is nato tagok voltunk. Több száz km.

    Úgy gondolod a sorkatonák soha nem baleseteztek???

    És szerinted a nato más nemzetiségű katonái sem?

    Mert ők szabálykövetőbbek???

    Ha nincs ember, és a magyar honvédségben sokszor nincs, akkor lehet olyan embert raknak sofőr beóba akinek nincs sok tapasztalata.
    Ha ráadásul az egy fiatal pl 20 éves katona, honnan legyen neki több százezer levezetett kme?

    De a te logikádat követve mondjon le a Benkő meg a Korom mert ők meg minden katonáért felelnek.

    Leírták milyen az a hely ahol történt a baleset, de szerinted csak a konvoj pk a felelős.

    A fék az uralon nem tudom hogy ment el.
    Én a mögötte lévő merciben bóbiskoltam.
    A rádióban sikított a kocsi pk tiszthelyettes hölgy. Satuztunk.
    Én erre keltem. Mikor előrenéztem az ural az oldalára borulva feküdt a kerekei még pörögtek.
    Egy meredek úton mentünk lefelé egy szerpentínen. Mikor nem tudott fékezni nem tudta bevenni a kanyart. Felment a patka melletti falrészre ami felborította.

    Hogy miért mem működött a fék nemsokkal azután, hogy átnézték, passz.
  • antigonosz
    Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:


    Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...
    Amit Dudi ír meg amit én az nem ellentétes.

    Attól, hogy 2007ben részese voltam 2 balesetnek, hogy függ össze a mostanival?

    Én azért reagáltam az írásaidra mert úgy itélkeztél a konvoj pk-ról, hogy azt sem tudjuk mi történt pontosan.

    Vannak hibák a rendszerben. Nem is kicsik. Persze ezeken javítani kell.

    Az előző írásom is neked szólt. Csak mobilon elbasztam. De ha rámész el tudod olvasni.
  • A Honvédelmi Minisztérium közleménye:


    Megnövekedett katonai gépjárműforgalom az utakon

    Szeptember 1-jén és 2-án a nappali órákban a Magyar Honvédség határvédelmi feladatainak átszervezése kapcsán megnövekedett járműforgalomra kell számítani elsősorban Bács-Kiskun és Csongrád megyék déli részein.

    A legnagyobb mértékben érintett utak az M5-ös, M6-os és M43-as autópályák, valamint az 55. sz. főút.

    A Magyar Honvédség kéri a lakosságot, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
  • "Az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred szeptember 6-20. között, a Szentes környéki gyakorlótereken kiképzési foglalkozást tart .

    Ebben az időszakban a megszokottnál nagyobb hanghatásokra kell számítani, az érintett útvonalakon megnövekedett katonai járműforgalom várható. Az ezred parancsnoksága kéri a lakosság türelmét és megértését. "
  • "Újabb nemzetközi gyakorlatra készül a Magyar Honvédség

    A gyakorlatra történő felkészülés ideje alatt 2019. szeptember 9-én hétfőn katonai járművekből álló menetoszlop közlekedésére kell számítani a Hajdúhadház, Vay Ádám Kiképző Bázis 2. telephely – 4 sz. főút – 354 sz. főút – M35 autópálya – 47 sz. főút – Berettyóújfalu – Szeghalom – Hódmezővásárhely – M43 – Sándorfalvi út – Sándorfalva – Atkai holtág útvonalakon.

    A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó szabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát."
  • DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
  • rudi
    DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
    ez jól jellemzi a NATO-t!37.000 emberből 20.000 amerikai egy Európában megtartott gyakorlaton...
  • Kezd beérkezni az USA nehéz technika Eu.ba. Elsőnek a 2nd Armored Brigade Combat Team, 1st Cavalry Division M1A2 tankjai.
    [​IMG]
    Érdekes hogy a kirakodás hollandiai Vlissingen kikötőjében kezdődött el.
    Innen bárkákra rakják harckocsikat és Scheldt-Rajna csatornán keresztül felhajózva a Rajnára, vízi úton terítik az "árút" szerte Eu.ban

    300 kerekes jármű saját lábon indul el a kikötőből No.on keresztül Lo.ba. Annak érdekében hogy ne okozzanak nagy felfordulást több konvojt szerveznek (minden konvojban 20 jármű) és a konvojok négy nap leforgása alatt éltérő utakon haladva érik el a Lo.i céljukat.
    A későbbiekben fognak érkezni eszközök Bremerhavenbe és Gdanskba is.
  • rudi
    DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
    További részletek a DEFENDER és a hozzá kapcsolódó egyéb gyakorlatokról
    A gyakorlat sorozat katonai szempontból leg érdekesebb (politikai szempontból pedig talán leg kockázatosabb) része az öt fázisból álló gyakorlat második állomása, a "Grúz meló" lesz.
    Ennek keretében harcszerű körülmények között átdobják a teljes 82nd Airborne Division-t Európából, Grúziába.

    Mi, azt gondolom, a negyedik fázisban kerülünk sorra, amikor a terv szerint a csapatok folyami átkeléseket fognak gyakorolni.
  • Ma délután elhúzott felettem Hajós irányába egy V-22 Osprey, úgy 100m. magasságban. Sajnos éppen vezettem, ezért nem sikerült megörökíteni!
    Nemzetközi gyakorlat van valahol?
  • Amerikai és magyar különleges műveleti erők újabb közös kétoldalú kiképzésen vettek részt a NATO égisze alatt


    Kevyn L. Stinett főhadnagy, 352-es Különleges Műveleti Ezred
    2019. október 27.

    Magyar és amerikai különleges műveleti erők közös kiképzése kezdődött meg 2019. október 25-én, a magyar különleges műveleti erők meghívására, az amerikai és a magyar kormányok egyeztetése nyomán. Az Amerikai Légierő CV-22B konvertiplánjai a közelmúltban Szolnok mellett vettek részt a Trojan Footprint nevű, az Amerikai Különleges Műveleti Erők Európai Parancsnoksága által vezetett gyakorlatban, valamint a magyar Black Swan hadgyakorlatban is.

    “Az USA légierejének CV-22-esei és személyzetük a következő hetekben a magyar erőkkel együtt gyakorlatoznak majd,” mondta az USA légierejének ezredese, Clay Freeman, a brit légierőnek az angliai Mildenhallban lévő bázisán állomásozó 352-es Különleges Műveleti Ezred parancsnoka. “A magyar és az amerikai katonák azért gyakorlatoznak együtt, hogy javítsák a két haderő interoperabilitását és megvitassák a korábbi hadgyakorlatok, mint például a Trojan Footprint során felmerült közös érdekeltségeket, beleértve a Különleges Műveleti Erők Repülő Feladatszabó Egységének fejlesztését, illetve a pilóták által hasznosítható legjobb gyakorlatokat.”

    Forrás: 352-es Különleges Műveleti Ezred honlapja

Ugrás a fórum topichoz