|

India MiG-29-eseket vásárolna

A sorozatos gépveszteségek, a típusváltás elhúzódása és a többször hangoztatott elégtelen gépmennyiség áthidalására használt MiG-29 Fulcrum repülőgépek beszerzésén ügyködik a légierő vezetése.

Indiában (sok országgal ellentétben) nem financiális probléma hátráltatja a légiflotta frissítését, bővítését, sokkal inkább kulturális háttere van a problémának, ami a gépek üzemeltetésében, a pilótaképzésben és a gyártókkal való feltételek egyeztetése során is kiütközik. Mindezek miatt nem sikerül a kívánt ütemben a gépek számának bővítése, és a típusváltás sem.

Az India számára korszerűsített MiG-29UPG példányok vezérsíkján is jól látható a beavatkozás ,

Épp ezek miatt próbálnak minden lehetőséget megragadni a fejlesztésre, melynek keretében például begyűjtötték a szolgálatból kivont SEPECAT Jaguar csapásmérőket, és a MiG-29-esekkel is hasonlót terveznek. A hírek szerint ugyanis egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak.

A Szu-30MKI gépek számát is növelni kívánják, tavaly további 40 példány vásárlásáról szóltak a hírek, de a hazai fejlesztésű HAL Tejas továbbfejlesztett, MkII verziójából is többet rendelnének.